شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا

مشغله ذهنی خریدار را از میان بردارید


مشغله ذهنی خریدار را از میان بردارید
روش کار شما باید به گونه ای باشد که مشغله ذهنی مشتری بالقوه را از میان بردارد . با هر کس که تماس بگیرید ، مشغله ذهنی دارد و به موضوعات مختلف فکر می کند . همه درگیر مسائل خود هستند . هر کس را که بگویید در زمینه ی کار ، خانوده ، سلامتی ، شغل ، بدهی های بانکی و غیره مشغله ذهنی دارد . تا زمانی که نتوانید این مشغله های ذهنی را از میان بردارید ، فرصتی برای ارائه ی فروش پیدا نمی کنید .
بعضی از فروشندگان زنگ می زنند ، خودشان را معرفی می کنند و بلافاصله درباره ی کالا یا خدمات خود حرف می زنند . روش بهتر این است که وقتی به مشتری زنگ می زنید و خودتان را معرفی می کنید ، بپرسید : من به دو دقیقه وقت شما احتیاج دارم . آیا زمان مناسبی برای حرف زدن با شما هست ؟ تنها وقتی مشتری بالقوه گفت که چنین فرصتی دارد ، درباره ی کارتان با او حرف بزنید .
● کلمات خود را به دقت انتخاب کنید
وقتی فروشندگان نخستین بار مشتری را ملاقات می کنند ، بلافاصله درباره ی کالایشان حرف می زنند و این در حالی است که ممکن است مشتری هنوز در حال صحبت با تلفن ، امضای چک ، جا به جا کردن کاغذها و یا انجان دادن کار دیگری باشد .
ذهن خریدار احتمالی می تواند هزاران کیلومتر از شما فاصله داشته باشد . او به شما توجه نمی کند . ممکن است شما در حضور او نشسته باشید ، اما او به مسائل و مشغله های مختلف زندگی اش فکر کند . کار شما باید این باشد که قبل از صحبت کردن او را از مشغله ذهنی اش دور کنید .
اولین کلمات شما باید معادل پرتاب کردن یک آجر به شیشه ی پنجره ی اتاق باشد . حرفی بزنید یا سوالی بکنید که توجه او را به خود جلب کند ، اما هنوز بحثی بر سر کالا یا خدمات شما وجود ندارد .



پویا روحی علمداری
www.delsoookhte.blogfa.com
منبع : مطالب ارسال شده