پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
نحوه انتخاب یک طرح وب
پیش از انتخاب طرح برای اولین وب سایت خود ، ابتدا باید سوالات زیر را در نظر گرفته و سپس با توجه به پاسخ های داده شده تصمیم گیری كنید :
۱. هدف شما از ایجاد سایت چیست ؟
۲. چه مقدار هزینه برای آن در نظر گرفته اید ؟
۳. چقدر می توانید وقت صرف این كار كنید ؟
در این مقاله قصد داریم با تشریح این سه سوال ، به شما در انتخاب یك طرح مناسب كمك كنیم .
۱.هدف شما از ایجاد سایت چیست ؟
برای سهولت كار ، وب سایت ها را در سه دسته كلی طبقه بندی كرده ایم . شما می توانید با بررسی آنها ، آنچه را مطابق نیازتان بوده و مناسب تر است ، انتخاب كنید .
الف ) تبلیغاتی :
این نوع سایت صرفاً شامل معرفی شركت و جزئیات مربوط به نحوه برقراری تماس می شود .
راه اندازی چنین سایتی بسیار كم هزینه بوده و به حداقل نگهداری و به روز رسانی نیاز دارد . هر طراحی می تواند با استفاده از قالب های صفحات وب ، خیلی سریع یك سایت تبلیغاتی طراحی كند . در این زمینه ، توجه شما بیشتر از طرح های گرافیك باید معطوف محتوا و دسترسی باشد ؛ بازدید كننده سایت باید بتواند به راحتی كار و فعالیت شما را بفهمد ( محتوا ) و به سرعت اطلاعات مربوط به برقراری تماس را بیابد ( دسترسی ) . باید تا آنجا كه ممكن است سایت خود را در موتورهای جست و جو و دایركتوری های مرتبط ثبت كنید . با استفاده از تگ های META و عبارات توصیفی می توانید مطمئن شوید كه جزئیات سایت شما در نتایج حاصل از جست و جوی كلمات كلیدی مربوطه ، نشان داده می شود . می توانید از روش های مورد استفاده رقبای خود نیز الگو بگیرید .
ب ) ارائه خدمات فروش :
این نوع سایت شامل معرفی شركت ، اطلاعات مربوط به برقراری تماس ، فرم نظر خواهی ، خصوصیات محصولات ، راهنما ، بروشورها و سوالات متداول در این زمینه است . با ایجاد چنین سایتی ، كار واحد فروش و مشتریان را سهولت می بخشید . در این نوع سایت می توانید برای ایجاد جذابیت بیشتر ، از طرح های گرافیكی و هنری استفاده كنید اما باز هم باید به دو مسئله محتوا و دسترسی توجه بیشتری داشته باشید .
محتوا باید مفید ، دقیق و به روز باشد ؛ احتمالاً به دلیل حجم زیاد اطلاعات ، سازماندهی محتوا با این ویژگی ها كار مشكلی است . به علاوه برای دسترسی بهتر ، پیمایش در سایت باید سریع ، آسان ، منطقی و یك دست باشد . فهرست مطالب باید كامل بوده و نام حوزه انتخابی شما تا حد امكان قابل فهم باشد . همچنین تا جایی كه می توانید نام سایت خود را در موتورهای جست و جو و دایركتوری های مرتبط ثبت كنید .
ج) فروشگاه :
این نوع سایت ، معرفی شركت ، اطلاعات مربوط به برقراری تماس ، كاتالوگ محصولات و سیستم پرداخت الكترونیك را در بر می گیرد .
این نوع سایت ، كاملاً در حیطه مخاطره آمیز تجارت الكترونیكی قرار می گیرد . چالش اصلی در این زمینه ، شكل طراحی و یا حتی مكانیسم سیستم پرداخت نیست ، بلكه مسئله مهم ایجاد هماهنگی بین سیستم فروش موجود و انجام سفارشات است . توصیه می شود این كار را به عنوان اولین فعالیت خود در وب به عهده نگیرید ؛ مگر اینكه پیش از این در یك بخش فروش و پذیرش سفارش از طریق پست فعالیت كرده باشید .
اگر تصمیم به ایجاد یك فروشگاه الكترونیكی دارید ، باید به خاطر داشته باشید كه تنها راه دستیابی به سود مناسب ، كاهش دادن هزینه ها در روند فروش خواهد بود .
كسب و كار الكترونیكی موجب تحول عمده ای خواهد شد ، اما نه لزوماً برای شما و نه همین حالا . از آنجائیكه باید كاملاً احتیاط كنید ، هزینه ایجاد این نوع سایت ، بیشتر از سایت های دیگر بوده و به علاوه جبران هزینه های راه اندازی آن بسیار مشكل است ، پس كاملاً احتیاط كنید .
۲. چه مقدار هزینه برای آن در نظر گرفته اید ؟
برای هر فرد با هر میزان هزینه ، طراحانی وجود دارند . اما به خاطر داشته باشید كه طراحی یك سایت ، تنها درصد كمی از هزینه های راه اندازی را تشكیل می دهد .
باید سایر هزینه های معمول شامل دریافت نام حوزه و میزبانی آن توسط یك سرور مناسب را نیز بررسی كنید . به علاوه باید هزینه حساب های پست الكترونیكی ، نگهداری مداوم و مدیریت سایت را هم در نظر بگیرید . در ساده ترین سطح ، هزینه های راه اندازی یك سایت عبارتند از :
• اجاره نامه حوزه .
• اجازه فضا در وب .
• هزینه به روز رسانی محتوا .
• هزینه كنترل حساب های پست الكترونیكی .
۳.چقدر می توانید وقت صرف این كار كنید ؟
در اینجا منظور از وقت اختصاصی ، زمانی نیست كه می توانید در ابتدا صرف كارهای ابتكاری جالب كنید ، بلكه مقصود كارهای تكراری و خسته كننده دیگر است ، از جمله غلط گیری ، چك كردن دائم موتورهای جست و جو ( به صورت هفتگی یا ماهانه ) ، بررسی مرتب صحت جزئیات و فعال بودن پیوندها ، به روز رسانی اخبار و غیره . اگر سایت شما اشتباهات اساسی داشته باشد ، موجب تضعیف ارتباط شما با مشتریان فعلی و از دست دادن مشتریان آتی خواهد شد .
پس از پاسخ به این سوالات می توانید جست و جوی خود را برای یافتن یك طرح وب آغاز كنید .
●یافتن طرح مناسب .
آسان ترین راه جهت پیدا كردن طراحی كه بتواند سایت مورد نظر شما را ایجاد كند ، جست و جوی سایت هایی است كه به نظرتان مناسب می رسند .
• زمانی را صرف مرور سایت شركت هایی كنید كه می شناسید ، چه در حوزه كاری شما باشند و چه نباشند . بدین ترتیب از آنچه دیگران انجام داده اند ، ایده هایی می گیرید .
• در موتورهای جست و جوی معروف به دنبال نوع فعالیت تجاری خود بگردید و نتایج را بررسی كنید .
پس از پیدا كردن سایت های جالب ، برای شناسایی طراح آنها سه روش وجود دارد :
• در برخی سایت ها پیوندی به طراح آنها نیز وجود دارد .
• نام آنها را در وب جست و جو كنید .
• با مالك سایت تماس گرفته و از او نام طراح را بپرسید . البته توجه داشته باشید كه برخی سایت ها تمایلی به معرفی طراح خود ندارند و برخی نیز ممكن است سایت شان را خود طراحی كرده باشند .
در مرحله بعد ، فهرست حاصل از طراحان را طبق معیارهای زیر بررسی كنید تا تعداد آنها محدودتر شود :
• آیا طراح طبق هزینه مورد نظر شما ، خدماتی را كه می خواهید ارائه می دهد ؟
• آیا هزینه های بعدی راه اندازی سایت برایتان قابل پرداخت است ؟
• آیا طراح می تواند در مدت زمان تعیین شده ،سایت را ایجاد كند ؟
• آیا می توانید با فردی كه مسولیت طراحی سایت شما را بر عهده دارد مستقیماً صحبت كنید و به طور خصوصی وی را ملاقات كنید ؟ ( این مورد ، اهمیت زیادی دارد . )
• آیا طراح مورد نظرتان ، فردی هست كه بتوانید با او كار كنید ؟
همه ما نگرش های متفاوتی نسبت به كار خود داریم و این نكرش ها بر نحوه فعالیت ما در گروه تأثیر گذار است . طراح باید قادر باشد خود را با گروه شما هماهنگ كند .
پس از تهیه فهرست كوتاه تر باید به منابع مراجعه كنید ، حساب های مالی را بررسی كنید و با طراحان مورد نظر خود در مورد جزئیات به بحث و بررسی بپردازید . در این مرحله باید با نوشتن قرارداد ، تعیین كنید كه دقیقاً به چه خدماتی نیاز دارید ، كار باید چه زمانی آماده باشد ، چه كسی آن را انجام دهد و هزینه كلی چقدر باشد . توصیه نهایی اینكه ، با تمام موسسات طراحی موجود در فهرست نهایی خود صحبت كنید و پیشنهادات آنها را مورد بررسی قرار دهید و نتیجه را یادداشت كنید ؛ سپس با مقایسه نتایج ، طراح مناسب را انتخاب كنید.
منبع : مرکز اطلاع رسانی خانواده شمیم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب انتخابات دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی حجاب مجلس انتخابات مجلس
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی سلامت قوه قضاییه
گاز دولت مالیات خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا مسکن حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب تلویزیون کتاب محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال دفاع مقدس سینما تئاتر موسیقی رسانه ملی
دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا رفح روسیه حماس حمله به رفح نوار غزه ترکیه
فوتبال رئال مادرید استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر بازی ذوب آهن لیگ برتر ایران نساجی لیگ برتر فوتبال ایران
اینترنت تبلیغات اپل عیسی زارع پور سامسونگ ناسا گوگل آب مایکروسافت نوآوری
هندوانه آسم سنگ کلیه بیماران خاص کمردرد ناباروری بیمه سبزیجات اعتماد به نفس