یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 19 May, 2024
مجله ویستا
جنیچی تاگوچی
تاگوچی مهندس برق و آماردان است و در سازماندهی مجدد سیستم مخابرات ژاپن نقش مهمی داشته است .او روش كلاسیك طراحی تجربیات را در موقعیتهای صنعتی نا كارآمد دانسته و آنرا اصلاح نموده است.
عقاید او در دو گروه اصلی و مرتبط با هم قرار می گیرد : تابع خسارت و كنترل كیفیت Offline.
تاگوچی كیفیت یك محصول را متناسب با خسارت تحمیل نموده به جامعه از لحظه فروش می داند . او خسارترا شامل نارضایتی مشتری ، هزینه های ضمانت ، كاهش سهم بازار ، كاهش استقبال افكار عمومی می داند .
او شروع خسارت را در موارد خارج شدن از مشخصات تعیین شده ندانسته ، بلكه در انحراف از هدف و كمال مطلوبی اند و معتقد است ، در اغلب موارد مقدار خسارت با ریشه دوم انحراف از هدف اصلی ارتباط مستقیم دارد او اعتقاد دارد كه اگر به مقوله كیفیت از منظر كاهش نوسانات بیشتر از مطابقت سخت با مشخصات در نظر گرفتهشده نگریسته گردد ، اقتصادی تر خواهد بود .كنترل كیفیت Offline به بهبود فرایند محصول و ویژگی های آناز طریق كاهش نوسانات عملكرد فرایندها گفته می شود كه بیشتر به فرایند طراحی بستگی دارد . او سه مرحلهرا در كیفیت طراحی متمایز است .
۱ ـ طراحی سیستم
۲ ـ طراحی ویژگیها
۳ ـ طراحی عمل
● منابع مورد استفاده :
۱ - رجب بیگی ، مجتبی و سلیمی ، محمد حسین. مدیریت كیفیت فراگیر انتشارات دانشگاه صنعتی امیر كبیر و وزارت جهاد سازندگی ، چاپ اول ، ۱۳۷۴ ، تهران.
۲-مهربان ، رضا. مدیریت جامع کیفیت، انتشارات البرز ، چاپ اول ۱۳۷ .
۳ - رضائی نژاد ، عبدالرضا. پژوهشی در مدیریت كیفیت فراگیر، انتشارات خدمات فرهنگی رسا، چاپ اول ،۱۳۷۸ ، تهران .
۴-جزوه آموزشی مدیریت کیفیت جامع، ترجمه ناصر مهاجرانی انتشارات آموزش ریخته گری، تراكتورسازی ایران ، اردیبهشت .۱۳۷۴
۵- ژان جی، بلگو ـ راهنمای مدیریت بهروری ـ ترجمه، معاونت اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی ( مترجم) ـ انتشارات بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی چاپ اول ۱۳۷۴ .
۶- پایان، رسول. مبانی كنترل كیفیت در صنایع غذایی ، انتشارات كارنو ، چاپ اول ۱۳۷ ، تهران.
۷ -لامعی ، ابوالفتح . مبانی مدیریت کیفیت ، انتشارات کمیته کشوری ارتقاء کیفیت وزارت بهداشت و درمانی و آموزش پزشکی چاپ دوم ۱۳۷۸ تهران.
۸ -آگواریو ، رافائل -آموزه -آموزه دکترهای دمینیک -ترجمه میترا تیموری - انتشارات آموزه ۱۳۲۹
۹ - دمینگ ، ویلیام -خروج از بحران - ترجمه نوروز درداری- انتشارات خدمات فرهنگی رسا ۱۳۷۵
۱۰ - کیهو ساموئل- مدیریت جامع کیفیت - ترجمه حسین حسین زاده - انتشارات ساپکو ۱۳۷۹
۹ - Hodges, Jacob. , " Introduction to Total Quality Management " Anne ArundelCommunity College. ۱۹۹ (updated July ۱۹۹۹).
۱۰ - Dale , Barrie - Bunney , Heather - Total Quality Management - Blackwell – ۱۹۹۹
منبع : پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم مجلس خانواده رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رئیسی سیدابراهیم رئیسی رسانه تعطیلی شنبه ها
مشهد هواشناسی سیل مشهد تهران بارش باران آموزش و پرورش خراسان رضوی سازمان هواشناسی باران سیل پلیس فضای مجازی
قیمت دلار قیمت خودرو خودرو دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان قیمت طلا مالیات ایران خودرو بازار خودرو مسکن یارانه
لیلا حاتمی نمایشگاه کتاب زری خوشکام علی حاتمی سینمای ایران کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینما سریال موسیقی
هوش مصنوعی مریخ
اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه حماس چین اوکراین لبنان یمن ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر بازی تراکتور اشکان دژاگه فدراسیون فوتبال بارسلونا سپاهان مس رفسنجان تکواندو
اینترنت فناوری سامسونگ هواپیما آیفون گوگل اپل موبایل دانش بنیان
استرس سقط جنین مغز کاهش وزن سلامت رژیم غذایی سرطان سلامت روان ویتامین مسواک