یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
استقبال غیر منتظره
یکی از بهترین رقابت هایی که هر بازیکنی دوست دارد در آن حاضر شود، لیگ قهرمانان اروپا است. این رقابت ها پس از جام ملت های اروپا موسوم به یورو، دومین تورنمنت مهم این قاره محسوب می شود. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با همکاری یکی از چند حامی مالی این رقابت ها توری را در برزیل برگزار می کنند که در آن برزیلی ها می توانند از نزدیک جام رقابت های لیگ قهرمانان را دیده و حتی با آن عکسی به یادگار به عنوان یکی از جام های معتبر پس از جام جهانی بگیرند.
در نخستین روزهای برپایی این تور در سائوپائولوی برزیل چیزی بالغ بر ۱۲ هزار نفر از این جام و محل برپایی این مراسم دیدن کردند که این حکایت از علاقه مردم برزیل به این جام معتبر اروپایی است. هر چند برزیلی ها بارها جام قهرمانی جام جهانی را دیده اند اما این جام برای آنها ارزش دیگری دارد. موزه ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربعی محل برگزاری این تور مملو از هوادارانی است که حاضرند ساعت ها در صف بایستند تا تنها با این جام عکس گرفته و یا در دفتر یادبود آن چیزی بنویسند.
«به به تو» یکی از بازیکنان ارزنده برزیل، مائورو سیلوا و پائولو سرجیو از جمله افراد سرشناسی هستند که دفتر یادبود آن را امضا کرده اند. بازدید از این مجموعه زیبا در حدود ۲ ساعت طول می کشد و در آن بازدیدکنندگان با برخی فعالیت های یوفا برای گسترش فوتبال در این قاره آشنا می شوند. همچنین در بخشی از این تور فیلمی ۲۳ دقیقه ای از برخی صحنه های زیبای لیگ قهرمانان به نمایش در می آید. در این فیلم کوتاه سعی شده که تاریخچه شکل گیری این رقابت ها نیز گنجانده شود. پس از سائوپائولو این تور در مسیر خود به ریو دوژانیرو، یکی دیگر از شهرهای سرزمین قهوه و پس از آن به آرژانتین، شیلی و مکزیک می رود. در هر یک از این شهرها که میزبانی تور را بر عهده دارند، پیش از آغاز تور کنفرانسی خبری با حضور سفرای تعیین شده انجام می شود.
در انتخاب این سفرا سعی شده تا از چهره های مطرح و فوتبالی هر کشور و یا هر منطقه حضور داشته باشند. پس از آن نیز جام در محلی قرار داده می شود تا در دید بازدیدکنندگان باشد. پس از جام جهانی، رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، تورنمنتی است که تعداد زیادی از افراد در سراسر آمریکای لاتین پیگیر آن هستند. سخنگوی شرکت برگزار کننده این تور می گوید: تصور نمی کردیم که این تور با چنین استقبالی روبرو شود. این نشان از آن دارد که فوتبال در همه جا دارای طرفدار است. به علاوه علاقه بالای مردم این قاره به این رقابت ها حکایت از سطح بالای بازی ها دارد.
من بسیار خوشحالم که به چنین موفقیتی دست یافته ایم. مدیر یکی از حامیان بزرگ این رقابت ها که ۳ سال پیاپی برای هر چه بهتر برگزار شدن این رقابت ها تلاش می کند معتقد است که این تور می تواند تأثیر بسزایی در ایجاد انگیزه برای پیگیری رقابت ها ایجاد کند. وی می گوید: ایده خوبی مطرح شده تا مردم آمریکای لاتین بتوانند با این جام بیشتر آشنا شوند.
در صورت استقبال از آن می توانیم در آسیا و آفریقا نیز چنین تورهایی را بر پا کنیم تا این رقابت ها بیش از گذشته به مردم شناسانده شوند. طبق آخرین تحقیقات انجام شده، در برزیل و مکزیک توجه مردم به این رقابت ها تقریباً برابر با اروپا است. در برزیل ۹۵ درصد و در مکزیک ۸۵ درصد از مردم از آخرین اخبار و اطلاعات درباره این رقابت ها آگاهی دارند. اینک پس از ایده گسترش رقابت های لیگ برتر به ۳۹ هفته که از ابتدای ژانویه ۲۰۰۹ اجرا خواهد شد نوبت رقابت های لیگ قهرمانان است که به جهانی سازی برسد. هر چند قرار نیست مسابقات این تورنمنت جذاب در خارج از قاره سبز برگزار شود و برگزارکنندگان این تور هم به هدفی جز آشنایی بیشتر مردم آمریکای لاتین با این رقابت ها فکر نمی کنند اما چه بسا در چند سال آینده شاهد برگزاری فینال این رقابت ها در سانتیاگوی شیلی باشیم!
منبع : روزنامه ابرار ورزشی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس گشت ارشاد رئیسی امام خمینی رئیس جمهور جنگ
آتش سوزی وزارت بهداشت سلامت تهران قتل شهرداری تهران سیل کنکور هواشناسی فضای مجازی پلیس پایتخت
خودرو دلار بازار سرمایه قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو
سریال سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری ترانه علیدوستی کتاب تئاتر
اینترنت خورشید کنکور ۱۴۰۳
جنگ غزه اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی سپاهان آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا سامسونگ فناوری اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
بارداری کاهش وزن مالاریا زوال عقل