یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

آثار کوتاه و بلند چاشنی‌های تبلیغاتی


آثار کوتاه و بلند چاشنی‌های تبلیغاتی
هرگاه بازاریابان بدون توجه به آثار بلندمدت چاشنی‌های فروش روی تصویر و جایگاه محصولات و مارک شرکت، اقدام به ارایه چاشنی‌های فروش کرده‌اند، تنها تغییرات کوتاه‌مدتی در میزان فروش ایجاد شده است.
همزمان با استفاده روزافزون از چاشنی‌های فروش، شرکت‌ها باید مشخص کنند که با ارایه چاشنی‌های فروش به دنبال دستیابی به چه اهدافی هستند و رابطه میان برنامه‌های مربوط به چاشنی‌های فروش آن‌ها با سایر اجزای آمیخته بازاریابی چگونه است؟
تمامی‌ فعالیت‌های مربوط به اجرای چاشنی‌های فروش به‌منظور دستیابی به یک هدف خاص طراحی نشده‌اند. بازاریابان باید با تجزیه و تحلیل موقعیت و تعیین نقش هر یک از چاشنی‌های فروش به تدوین برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی بپردازند. آنها باید تعیین کنند که برنامه مربوط به چاشنی‌های فروش برای دستیابی به چه اهدافی طراحی شده است و این برنامه‌ معطوف به چه بخشی از جامعه هدف است. تعیین اهداف روشن و قابل اندازه‌گیری برای برنامه‌های مربوط به چاشنی‌های فروش، بازاریابان را ملزم می‌سازد که به چیزی ماورای فروش در کوتاه‌مدت بیندیشند.
از آنجاییکه هدف اصلی اغلب چاشنی‌های فروش ترغیب مشتریان به خرید مارکی معین است، ممکن است بازاریابان برای مارک‌های قبلی و جدید خود اهداف متفاوتی تعیین کنند.
به‌طور کلی مهمترین اهداف شرکت‌ها از ارایه چاشنی‌های فروش عبارت است از: تشویق مشتریان به آزمایش و خرید محصولات جدید، افزایش فروش محصولات موجود، حفظ مشتریان فعلی، هدف قرار دادن بخش‌های خاصی از بازار و توسعه ارتباطات بازاریابی یکپارچه.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید