چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
ترافیک بیشتر، درآمد بیشتر، ده پیشنهاد راهبردی برای افزایش ترافیک سایت
هیچچیز بیش از این اندوهبار و ناراحتكننده نیست كه شما با صرف وقت و هزینه فراوان یك سایت بسازید و آن را روی شبكه بگذارید، اما هیچكس به آن مراجعه نكند. این وضعیت درست شبیه آن است كه شما در یك خیابان شلوغ و پر رفت و آمد، مغازهای بزرگ، شیك و مدرن بسازید و تمام سرمایه خود را هم در آن بریزید. با اینحال حتی یك نفر هم پیدا نشود كه از شما چیزی بخرد. مسلماً صاحب چنین مغازهای اصلا احساس خوبی نخواهد داشت. بنابراین واضح است كه ترافیك سایت شما، یعنی درآمد شما. اگر شما یك سایت تبلیغاتی بسازید، عدموجود بیننده یعنی از دست رفتن فرصت فروش شما. اگر یك فروشگاه مجازی داشته باشید و تمام كسب و كار شما در همین فروشگاه خلاصه شود، نداشتن بیننده یعنی همان مشتری، مشكلی بزرگ و حیاتی است كه بالاخره شما را زمینگیر میكند.
البته خیلی جای نگرانی نیست، خوشبختانه برای افزایش بازدیدكنندگان سایت شما، راههای بسیارزیاد و مؤثری وجود دارد تا بتوانید از مزایای ترافیك بالا روی سایت خود بهرهمند شوید. سادهترین راهكار آن است كه با نگاهی دقیق، ریزبین، و كنجكاو بار دیگر سایت خود را بررسی كنید.
اگر شما از طراحان وب سایت در مورد خصوصیات یك سایت خوب بپرسید، آنها احتمالاً استفاده از صدا، تصویر، انیمیشنهای فلش، ایجاد ساختار مناسب، و پیكربندی خوب را به شما گوشزد خواهند كرد. ولی استفاده از این راهكارها چندان به سایت شما كمك نخواهدكرد و هر چند سایت شما از این لحاظ خالی از نقص و خوب باشد، باز هم نمیتوانید ادعا كنید كه صاحب یك سایت موفق هستید. زیرا همانگونه كه گفتم یك سایت موفق سایتی است كه كاربر زیادتری داشته باشد. به عبارتدیگر، علاوهبر توجه به چنین موضوعاتی، باید از چیزی استفاده كنید كه كاربر را وادار كند دوباره به سایت شما باز گردد. یعنی هر چقدر شما سایتتان را عالی طراحی كنید، اگر هیچكس از این سایت بازدید نكند، مسلماً یك جای كار شما ایرادداشته كه نتوانستهاید دلیلی قانعكننده برای كاربر بیاورید تا مجدداً به سایت شما مراجعه كند.
با توجه بهاین مسئله این سؤال در ذهن تداعی میشود كه: در كنار طراحی خوب یك سایت، چه كارهای دیگری باید انجام دهیم تا بتوانیم اعتباری مطمئن و درخور نزد كاربرانمان پیدا كنیم؟ روشها و تكنیكهای زیادی برای بالابردن كاربری سایت و بهدنبال آن اعتبار سایت و در نتیجه افزایش ترافیك آن وجود دارد. مثلاً تبلیغات برای اینكه بتوانیدURL سایت خود را به همه نشان دهید و وجود خود را به همه اعلام، كنید گزینه مناسبی است.
نكته دیگر آن است كه برای بالابردن آمار بازدیدكنندگان به یك برنامهریزی بلندمدت، گسترده، و عمیق نیاز دارید و باید لحظه به لحظه بازخورد تغییراتی كه در سایت ایجاد میكنید را از سوی كاربران مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قراردهید. البته اینكه یك شبه هزاران كاربر به سایت شما هجوم بیاورند، انتظاری است نابجا.
از اینرو برای پاسخ به سؤال قبلی و نیز پرهیز از پارهای انتظارات و توقعات نادرست ده راهكار به شما پیشنهاد میكنیم و امیدواریم كه استفاده از آنها بتواند شما را برای داشتن سایتی پركاربر، معروف و خوب یاری كند.
۱ - طراحی مناسب
قبل از هر كاری، باید از خود بپرسید كه بینندگان سایت شما میخواهند در سایت شما چهچیزی را ببینند؟ اگر شما بتوانید دقیقاً آن چه را كه كاربر منتظر دیدنش است جلویش بگذارید، قدم مهمی برداشتهاید. باید ببینید مقصد كاربران سایت شما كجاست و آنها میخواهند به كجا بروند؟ چه پیامی برای آنها دارید و آنها چه پیامی برای شما دارند؟ بهترین رابط بصری برای ایجاد ارتباط مناسب، مؤثر، و مرتبط با موضوع ارائه شده در سایت شما با كاربر چیست؟
پاسخ به این سؤالات و پرسشهایی از این دست، به شما كمك میكند كه با استفاده از آنها و بهرهگیری از روندهای رایج در ساخت سایت، بتوانید سایتی مناسب برای كاربران خود ایجاد كنید.
یعنی اگر هیچ دلیلی هم برای جذب مخاطب نداشته باشید، همین طراحی مناسب میتواند دلیل خوبی برای افزایش كاربرانتان باشد و آنها را به بازدید مجدد از سایت شما ترغیب كند. باید در سایت از عناصری جذاب و مناسب استفاده كنید و سایت شما باید محیطی داشته باشد كه كاربر در آن كاملاً احساس راحتی كند و از مرور سایت شما احساس خرسندی نماید. اینكه كاربر در استفاده از سایت به زحمت نیفتد و سردرگم نشود، مسئلهای بسیار مهم است. پیوندها، متنها، جداول، نمودارها، تصاویر، صداها و ...، باید به گونهای قرار بگیرند كه كاربر در هر لحظه كه به هر كدام از آنها نیاز پیدا كرد، آنها را در كنار خود ببینید.
راحتی كاربر، یك موضوع خیلی مهم است تا آنجا كه سایت باید بهگونهای طراحی شده باشد كه كاربر هنگام استفاده از سایت، فكركند درحال انجامدادن یك بازی خوشایند، دلپذیر، و در عین حال ساده و معمولی است كه او را قدم به قدم تا رسیدن به مقصد راهنمایی میكند.
۲ - پیدا شدن آسان
شما باید در سایت خود از كلمات و عباراتی استفاده كنید كه به نظر میرسد كاربران برای پیداكردن سایتی مثل سایت شما، از آن لغات و عبارات در موتورهای جستجو استفاده میكنند. Jill Whalen، یك محقق در زمینه بهینهسازی موتورهای جستجوست كه از برنامه wordtracker برای آشنایی موردعلاقه كاربران كه در موتورهای جستجو مورداستفاده قرارمیگیرند، استفاده میكند. او میگوید: "لغاتی میتوانند روی سایت شما وجود داشته باشند كه هیچكس به جستجوی آنها نمیپردازد؛ لغاتی كه حتی اگر به سایتی با موضوع سایت شما احتیاج داشته باشد، باز هم از آنها برای جستجو استفاده نمیكند. بههمین خاطر استفاده از لغات و عباراتی كه اغلب مردم از آنها برای دسترسی به موضوع موردنظر خود، در موتورهای جستجو استفاده میكنند بسیار مهم و حیاتی است."
فهرستی از لغات، عبارات، و اصطلاحاتی كه در زبان و فكر مردم بیشتر مورد استفاده قرارمیگیرند، تهیه كنید و سپس به صفحات سایت خود مراجعه كنید. خط به خط متنهای آن را بخوانید و هر جا كه میتوانید، آنها را بهطور طبیعی و مناسب جایگزین كلمات غیر رایج بكنید. وی میگوید: "استفاده از سه لغت رایج در هر صفحه مناسب است و شاید كافی باشد. البته اگر میخواهید از نو سایتی بسازید، بهتر است در انتخاب واژگان مناسب در چارچوب، بدنه، و متنهای آن وقت بیشتری صرف كنید."
البته این را هم بدانید كه استفاده از متاتگ در ساختار HTML سایت نیز میتواند كاربردی و مؤثر باشد. با استفاده از این تگ میتوان به موتورهای جستجو موضوع صفحه طراحیشده را اعلام داشت تا علاقمندان هر موضوع، صفحه مربوط به آن را شناسایی كنند.
در ضمن فراموش نشود كه تا آنجا كه امكان دارد از كلمات زیبا، جالب، و به یادماندنی استفاده كنیم و بر مزیتهای سایت تأكید زیادی داشته باشیم.
۳ - متن مناسب
برای اضافه كردن واژهها، كلیدواژهها، و اساساً در نوشتن متنهای سایت، توجه به این نكته كه ببینیم واقعاً سایت ما میخواهد به كاربر چهچیزی بگوید، ضروری به نظر میرسد. هر كسبوكاری باید با لحن خاص خود و با فرهنگ خاص مشتری معرفی شود تا بتواند آنچه را دارد به خوبی به مشتری نشان دهد.
Laurence Blune، كسی است كه در جذب مشتری برای شركتهایی نظیر مایكروسافت و CableWireless و خیلی از كسبوكارهایهای كوچك و محلی نقش فعالی داشته است. او معتقد است كه اولین باری كه مشتری شما را مییابد، باید بهگونهای با او صحبت كنید كه او از گوش دادن به حرفهای شما احساس راحتی بكند و بتواند به شما و كارتان به راحتی باور پیدا كند. این امر در نوشتن نیز صادق است. یعنی شما باید طوری در سایت خود بنویسید كه عیناً همین احساسها را به كاربر خود منتقلكنید. در واقع شما باید خود را به مشتری بقبولانید.
مثلاً اگر كسبوكار مختصری دارید كه در منطقهای كوچك تنها با مراجعه به منازل مردم به رفع ایرادات نرمافزاری رایانههای آنان اقداممیكنید، نباید خود را شركتی بزرگ معرفی كنید (كه خودتان هم از آن بترسید). عكس این قضیه هم صادق است. یعنی اگر شما شركتی بزرگدارید كه به فعالیتهای بزرگ تجاری میپردازد، نباید وانمود كنید كه شركتی كوچك و محلی هستید و اعتبار خود را نزد كاربران از دست بدهید.
▪ Blume برای افزایش كارایی متون نوشتاری سایت شما، پنج پیشنهاد دارد:
- لحن طبیعی و مناسب با سایتتان را برای گفتگو با كاربر پیدا كنید.
- آن را كوتاه و مختصر نگهدارید! تقریباً هیچكس نمیخواهد، نوشتههای طولانی روی سایت ببیند و آنرا بخواند. وقتی كسی متنی را میخواند، انتظار دارد چیزی را كه واقعاً لازم است بخواند، نه چیز دیگری را.
- سازمانیافتگی متن را حفظ كنید. هنگامی كه هر صفحه را مینویسید، سعی كنید موضوع هر صفحه ویژه و خاص سایت شما باشد.
- متون را قابلخواندن نگهدارید! واضح، روشن و روان بنویسید، از ادبیات ساده برای سایتتان استفاده كنید. تكلف و استفاده از نثرهای مصنوع یا خیلی ساده پیشنهاد نمیشود.
- چیزهایی را كه در سایتتان مینویسید، فراموش نكنید! متن شما باید زنده و فعال باشد؛ مخصوصاً اگر بازدیدكنندگان سایت شما بهطور منظم به آن مراجعه میكنند، بهصورت مرتب متنها را بازبینی و ویرایش كنید. خود من هر چند روز یك بار، متنها و نوشتههای سایت خودم را بررسی مینمایم و مشكلاتش را حل میكنم.
۴ - بهینهسازی!
Mike Srehan، مشاور جستجو و نویسنده كتاب Search Engine Marketing بر این اعتقاد است كه به موتورهای جستجویی كه بدون ارائه تضمین به شما پیشنهاد میكنند آدرس سایتتان را به آنها بدهید، اعتماد نكنید. چون تنها تعداد كمی از موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو، MSN ،Ask Jeeves/Teoma هستند كه واقعاً میتوانند، ترافیك تضمینشدهای را به سمت سایت شما هدایت كنند.
Grehan، تأكید زیادی براهمیت لینكهای ورودی و كلید واژهها برای دستیابی به جایگاه بالا و برتر در موتورهای جستجو دارد و معتقد است بسیاری از صاحبان سایتها از این نكته مهم و بنیادی غفلت میكنند. او میگوید: مطمئن باشید كه وب سایت شما از بیشترین تگهای مربوط به موتورهای جستجو در ساختار خود بهره میبرد. ضمناً توجه داشتهباشید كه وجود این تگها، برای اینكه موتور جستجو بتواند به درستی مضامین صفحات سایت را بشناسد، مهم و حتی حیاتی است. او در ادامه میافزاید: مقصود من فقط متاتگها نیست، بلكه من درباره Title Tag سایت صحبت میكنم. وجود یك Title Tag مناسب كه دربرگیرنده كلیدواژهها و عبارات مناسب باشد، سایت شما را از جهت دسترسی موتورهای جستجو به آن بسیار قدرتمند خواهد كرد.
۵- ارسال ایمیل
ارسال ایمیل برای مشتریان سایت و بینندگان آن، میتواند راه مؤثری برای تشویق آنها برای مراجعه به سایت باشد. البته باید دقت كنید كه نامههایی كه ارسال میكنید حاوی دلایل قانعكنندهای برای جلبتوجه باشد. به عنوان مثال، یك انیمیشن ویژه، یك صفحه خالی، و یا یك بنر تبلیغاتی میتواند انتخابهای خوبی باشند.
یكی از كارشناسان میگوید: صندوقپستی تمام مردم از نامههای تبلیغاتی پر شده است و تعداد زیاد این نامهها باعث میشود بسیاری از آنها خوانده نشوند. بنابراین توجه به این نكته لازم است كه شما به گونهای ایمیل بفرستید كه از میان این گروه عظیم جدا باشید و صاحب آدرس ایمیل ترغیب شود نامه شما را بخواند. یكی از عواملی كه باعث جداشدن نامه شما از سایر اسپمها میشود، استفاده درست و زیركانه از موضوع ایمیل است.
این مسئله اهمیت بهسزایی در تأثیرگذاری روی خواننده دارد و شما باید با دقت كافی و حسابگری لازم باتوجه به اینكه برای چه كسی نامه ارسال میكنید، موضوع مناسب را انتخاب كنید.
پركردن خط موضوع با جملاتی حاوی مضامین دوستانه، معرفیكردن خود به جای یك دوست و یا همكار، بهكارگیری پیشنهادهایی كه مخاطب را جذب كند، و یا خالی گذاشتن این سطر، از جمله روشهای جلبنظر است.
وی همچنین استفاده از امكانات چند رسانهای در نامههای الكترونیك را مؤثر میداند و میگوید: مردم در مقابل نامههای الكترونیك بسیار ناشكیبا و عجولند و میخواهند به سرعت بهمضمون نامه پی ببرند. بنابراین اگر بتوانید در قالب تصویر پیامتان را به مخاطب عرضه كنید، گام مثبتی برداشتهاید. زیرا مردم وقتشان را برای خواندن نامههای طولانی، هر چند خوب هم نوشته شده باشد، صرف نمیكنند.
استفاده از تصاویر ویدئویی مناسب (كه البته به صورت Stream تهیه شدهاند) هم میتواند اثرات خوبی روی كاربر داشته باشد كه به خاطر احتیاج به پهنایباند بالا، چندان مورد استفاده قرار نمیگیرد.۶ - لینكدادن
<هیچكس اهمیت لینكدادن به سایت را نمیداند.> این جمله را EdwardCowell، كارشناس فنیwww.neutralize.com میگوید. از نظر او در كنار مزیتهایی كه موتورهای جستجو برای دسترسی آسانتر كاربران به سایت شما ارائه میدهند تا تعداد بازدیدكنندگان سایت شما افزایش یابد، یك لینك از یك سایت عمومی به سایت شما، اولاً یك آگهی مناسب برای شما خواهد بود، ثانیاً یك راهنمایی خوب برای هدایت كاربر به مسیری است كه مقصدش سایت شماست و در نهایت علامتی است برای اینكه سایت شما همواره در معرض دید باشد.
Mike Gerehan هم میگوید: ابتدا باید سایتهایی را پیدا كنیم كه به سایتهای رقیب شما لینك دادهاند. سپس در سایت خود به آنها لینك دهید و متعاقباً از آنها بخواهید كه اینكار را برای شما انجام دهند. البته باید به این نكته توجه داشته باشید كه انتخاب سایتهای مناسب برای اینكه به آنها لینك دهید یا از آنها لینك بگیرید نیز بسیار مهم است. شما باید سایتهایی را انتخاب كنید كه بدانید كاربران آن سایتها، مشتریان شما هم خواهند بود. یعنی امید داشته باشید كه كاربران آن سایت با دیدن لینك سایت شما، به شما مراجعه میكنند.
بنابراین لینك دادن و لینكگرفتن از سایتهای مختلف میتواند ترافیك سایت شما از افزایش دهد. اما به خاطر داشته باشید كه این یك برنامهریزی بلندمدت است و حتماً باید برای نتیجهگیری از آن صبور باشید.
۷ - معرفی شفاهی
Viral Marketing روشی است كه بدون آنكه هزینهای برای تبلیغات بپردازید، میتواند برای شما شبكهای از افراد را تهیه كند تا با صحبت كردن درباره سایت شما و یا مباحث مطرح شده در آن، شما را به دیگران معرفی كند. Justin Kirby، مدیر بخش Viral Marketing شركت DMC در اینباره چنین توضیح میدهد: استفاده از متون، تصاویر، بازی و تصاویر ویدئویی، رایجترین ترفندهای Viral Marketing در سایتهاست.
در واقع مبنای این كار این است كه كاربر سایت شما پیغام شما را به یكی از دوستانش ایمیل میكند و او هم همین كار را انجام میدهد و به اینترتیب، نام شما، سایت شما و فعالیت شما به سرعت در یك پهنه وسیع گسترده میشود. او میگوید: بازی و استفاده از تصاویر ویدئویی خوب است. اما ممكن است برای شما گران تمام شود و بنابراین تنها هنگامی استفاده از آنها به صرفه است كه كار را به فردی خبره بسپارید تا دقیقاً آنچه را كه مورد علاقه شماست، تهیه كند یا اینكه خودتان بتوانید یك اثر خوب تهیه كنید. همچنین یك تصویر خوب است. اما نه اندازه یك متن. اما ما باید به گونهای پیام را به كاربر منتقل كنیم كه مثلاً اگر در خیابان در حال راه رفتن است، در همان حال و با یك نگاه، به منظور ما برسد. بنابراین استفاده از تصویر، بیشتر توصیه میشود.
پیشنهاد دیگر آنكه، در سایت خود قسمتی را فقط برای سرگرمی ایجاد كنید. بهطوری كه این بخش كاربران زیادی جذب كند تا آنها همواره برای سرگرم شدن و استفاده از این ابزارها به سایت شما مراجعه كنند.
۸ - تبلیغ و آگهی
درحالحاضر اغلب كاربران از موتور جستجوی گوگل برای جستجوی اینترنتی خود استفاده میكنند. بنابراین اگر بتوان با استفاده از Adwordها در كنار نتایج جستجو آنچه را كه دقیقاً مطابق خواسته كاربر است، به او ارائه كرد، مطمئناً این كار كمك زیادی به افزایش ترافیك سایت شما خواهدكرد. ضمناً برای یافتن Adwordها (كلماتی كه برای آگهی مناسب هستند) به این نكته توجه داشته باشید كه باید كار شما تا حد ممكن به نیازهای جستجوگران نزدیكتر باشد، نه نیاز خودتان.
مثلاً ممكن است شما یك دوجین Adword در سایت خود ردیف كنید. ولی مطمئناً میتوانید با تعداد بسیار كمتری از Adwordها نیز به مقصود خود برسید؛ به شرط آنكه از Adwordهای مناسب، یعنی آنچه موردنیاز است، استفاده كنید.
او توضیح میدهد كه یك فهرست نزدیك به چه معنی است!
یكی از متخصصان این حوزه میگوید: من در سطوح مختلف و گروههای گوناگون، اقدام به طبقهبندی كلیدواژههای متفاوتمیكنم و سپس براساس آن فهرست، لغاتی انتخاب میشود كه دقیقاً با نیازها و علاقمندیهای مردم در گروههای مختلف و در طبقات مختلف گره بخورد. با این كار، ردیابی اطلاعات بسیار راحت خواهد بود و میتوان تبلیغاتی نزدیكتر و قابل انطباقتر به سلیقه خواننده را به او ارائه كرد. یك كار از هم گسیخته و بدون صبر و برنامهریزی در موتورهای جستجو و سایر محلهای تبلیغاتی درست مثل آن است كه پول خود را دور بریزید.
او میافزاید: برخی از شركتهای تبلیغاتی یكباره هزاران مطلب و تصویر را به طرف خواننده یا بیننده شلیك میكنند كه اغلب حاوی كلیدواژههای نامرتبط و عبارات ناهمگون است. اما همانطور كه گفتم به یاد داشته باشید كه به كارگیری تعداد بسیار كم كلیدواژهها به شرط آنكه ارتباط مناسبی با هم داشته باشند، بسیار بهتر است. معمولاً شلوغ كاری باعث تضعیف شما میشود.
۹ - ترویج
ارتباطات عمومی و گفتگوهای روزانه بین مردم، بهویژه اگر حاوی مضامینی در ارتباط با چیزهایی باشد كه در سایت شما ارائه میشود، مثل طلا ارزش دارد. به نظر یكی از مشاوران تبلیغاتی مایكروسافت قابلبحث بودن و قابلبحث شدن سایت شما ابزاری است بسیار مفید، قدرتمند و مؤثر برای افزایش كاربری سایت شما. اینكه شما بتوانید در سایت خود مسائلی را مطرح كنید كه مردم در رابطه با آنها با هم بحث كنند و به موضوع عادی بحث مردم تبدیل شوید، بسیار گرانبها است.
برای شروع باید دوستان خود و تمام كسانی را كه با آنها ارتباط دارید، متقاعد كنید به سایت شما برای یكبار هم كه شده مراجعه كنند و این مطلب را دریابند كه سایت شما ارزش یكبار دیدن را دارد. بعد از این، حتی اگر دوستان شما به مرور سطحی و گذرا از سایت شما هم قناعت كنند، اگر تنها یك موضوع سایت نظر آنها را جلب كند، آنها اگر از سایت شما برای تكمیل اطلاعات خود در آن رابطه هم استفاده نكنند، با پرسوجو از دوستان خود و سایرین به تكمیل اطلاعات خود خواهند پرداخت و بدینوسیله شما و سایت شما وارد گفتار روزمره مردم خواهید شد و همین امر باعث ترویج نام شما و بهدنبال آن افزایش ترافیك سایت شما، و در نتیجه فروش شما میشوند.
وی معتقد است استفاده از ترویج كاغذی نیز میتواند راهبردی باشد؛ مثلاً داشتن پوشش خبری. پوشش خبری سایت شما و آنچه در آن است توسط سایر مطبوعات، میتواند برای شما ترافیكساز باشد. از اینكه موردبررسی و تحلیل نشریات و رسانههای جمعی قرار بگیرید، هیچ هراسی نداشته باشید. او توصیه میكند اگر از دوستان یا مشتریان خود كسی هست كه بتواند شما را با یكی از این رسانهها آشنا كند، حتماً از او استفاده كنید.
۱۰- تحلیل و آنالیز
بار دیگر به سایت خود نگاهی بیندازید. باید به دنبال قسمتهایی بگردید كه كاربران به آنها علاقه نشان دادهاند و وقتشان را برای مطالعه و یا استفاده از آن قسمتها صرف كردهاند و بالعكس باید به دنبال قسمتهایی بگردید كه باعث ناراحتی كاربران شده و آنها را دلسرد كرده است. بدیهی است باید قسمتهای خوب را تقویت كنید و برای اصلاح قسمتهای ناموفق هم فكری بكنید.
مقایسه نتایج تغییر و تحول، و تحلیل آنچه كه انجام دادهایم به ما كمك میكند تا در آینده، در جایی سرمایهگذاری كنیم كه برایمان مفید باشد. باید تمام اعمالی كه روی سایت انجام میشود را با سایر كارها و یا سایر كارهای مشابه روی سایتهای دیگر مقایسه كنیم تا بتوانیم تصمیمی درست اتخاذ كنیم. باید بفهمیم كه كاربران سایتمان از كجا میآیند و به كجا میخواهند بروند. باید بدانیم كاربرانمان از چه قشری هستند. باید در قسمتهای مناسبی از سایت پرسشهایی را قرار دهیم تا كاربران به آنها پاسخ دهند. باید از آنها در مورد سایت، طرز تفكرشان، پیشنهادات و انتقاداتشان سوال كنیم تا هر چه بیشتر و بهتر با آنها آشنا شویم.
مطالعه منظم گزارش میزبان (host) سایت نیز لازم است. این گزارشها میتوانند به شما كمك كنند دریابید كاربران سایت شما به كدام قسمتها مراجعه بیشتری دارند و به كجاها كمتر. تحلیل این گزارشها میتواند به شما كمك كند . اطلاعاتی را روی سایت بگذارید كه موتورهای حستجو (بهویژه) بهتر بتوانند به شما كمك كنند.
ترجمه: میلاد امیریانفر - پویا بهنام
منبع: اینترنت وركس
منبع: اینترنت وركس
منبع : ماهنامه شبکه
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم ایران معلمان بابک زنجانی مجلس شورای اسلامی مجلس خلیج فارس دولت دولت سیزدهم حجاب شورای نگهبان لایحه بودجه 1403
سلامت شهرداری تهران تهران هواشناسی سیل پلیس آموزش و پرورش قوه قضاییه بارش باران دستگیری شورای شهر تهران سازمان هواشناسی
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی ایران خودرو کارگران سایپا چین دلار قیمت طلا بازار خودرو مالیات
مسعود اسکویی سریال تلویزیون فضای مجازی دفاع مقدس سعید آقاخانی سینمای ایران سینما موسیقی تئاتر کتاب نون خ
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو اوکراین
فوتبال پرسپولیس رئال مادرید استقلال بایرن مونیخ سپاهان تراکتور لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال بازی
اینستاگرام اپل ویروس تبلیغات گوگل ناسا آیفون همراه اول ماه
بارندگی دیابت کاهش وزن ویتامین قهوه مسمومیت خواب کبد چرب چاقی