دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
قرآن و سکولاریسم
تاریخ نشر : ۸۵۰۲۱۰
تیراژ : ۱۲۰۰
تعداد صفحه : ۲۸۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۳۵۲-۴۰-۲
شماره کنگره : ۸۵۲۱۰۰۵۵
رده دیویی : ۲۹۷.۱۵۹
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : قدردانقراملکی - محمدحسن
نگارنده در آغاز تعریفی از 'سکولاریسم' در فرهنگ غرب به دست میدهد. بر این اساس، سکولاریسم به معنای جدا انگاری دین و دنیا، غیر مقدس و غیر روحانی، عقلانیت، علمگرایی و نوگرایی تلقی گردیده است. پیشینهی سکولاریسم و حجیت و جامعیت قرآن، از دیگر مباحث کتاب است. نویسنده در فصل دوم، هفت مبنای سکولاریسم (علمگرایی، عقلانیت، حقوق طبیعی، امانیسم، لیبرالیسم، نسبیت و تجربهی دینی) را تحلیل کرده است. فصل سوم، تبیین مدلهای گوناگون سکولاریسم و نقد آنهاست. در این فصل، نگارنده سعی دارد این امر را ثابت کند که چهار مدل معروف سکولار (آتیستی، دئیستی، دینی و پست سکولار) با مبانی قرآن، همخوانی ندارد. در همین فصل، دو تقریر دیگر از نسبت دین به سیاست و حکومت که متعلق به اخباریان و مصلحتگرایان است، تحلیل میشود. به سبب قرائت اخباری، دین در عصر غیبت به صورت مطلق و به سبب قرائت مصلحتگرایانه در صورت به مخاطره افتادن مصالح دین، نباید در عرصهی سیاسی و حکومت، دخالت کند. فصل چهارم نیز در سه گفتار به گزارش و نقد ادله و شبهات سکولار، اختصاص یافته است.
تیراژ : ۱۲۰۰
تعداد صفحه : ۲۸۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۳۵۲-۴۰-۲
شماره کنگره : ۸۵۲۱۰۰۵۵
رده دیویی : ۲۹۷.۱۵۹
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : قدردانقراملکی - محمدحسن
نگارنده در آغاز تعریفی از 'سکولاریسم' در فرهنگ غرب به دست میدهد. بر این اساس، سکولاریسم به معنای جدا انگاری دین و دنیا، غیر مقدس و غیر روحانی، عقلانیت، علمگرایی و نوگرایی تلقی گردیده است. پیشینهی سکولاریسم و حجیت و جامعیت قرآن، از دیگر مباحث کتاب است. نویسنده در فصل دوم، هفت مبنای سکولاریسم (علمگرایی، عقلانیت، حقوق طبیعی، امانیسم، لیبرالیسم، نسبیت و تجربهی دینی) را تحلیل کرده است. فصل سوم، تبیین مدلهای گوناگون سکولاریسم و نقد آنهاست. در این فصل، نگارنده سعی دارد این امر را ثابت کند که چهار مدل معروف سکولار (آتیستی، دئیستی، دینی و پست سکولار) با مبانی قرآن، همخوانی ندارد. در همین فصل، دو تقریر دیگر از نسبت دین به سیاست و حکومت که متعلق به اخباریان و مصلحتگرایان است، تحلیل میشود. به سبب قرائت اخباری، دین در عصر غیبت به صورت مطلق و به سبب قرائت مصلحتگرایانه در صورت به مخاطره افتادن مصالح دین، نباید در عرصهی سیاسی و حکومت، دخالت کند. فصل چهارم نیز در سه گفتار به گزارش و نقد ادله و شبهات سکولار، اختصاص یافته است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب حج آمریکا مجلس شورای اسلامی دولت شورای نگهبان انتخابات حجاب دولت سیزدهم رسانه جنگ
هواشناسی تهران شهرداری تهران قتل فضای مجازی آموزش و پرورش سلامت شهرداری پلیس سازمان هواشناسی باران آتش سوزی
قیمت دلار ایران خودرو بانک مرکزی خودرو قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان مسکن تورم بورس
تئاتر زنان محمدعلی علومی تلویزیون سریال سینما دفاع مقدس سینمای ایران نمایشگاه کتاب صدا و سیما مسعود اسکویی موسیقی
مغز دانش بنیان
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین طالبان نوار غزه نتانیاهو طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر نساجی رئال مادرید لیگ برتر ایران سپاهان جواد نکونام بازی بارسلونا باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی اینترنت فناوری اپل مایکروسافت آیفون گوگل باتری سامسونگ ماهواره ناسا ویندوز
رژیم غذایی مواد غذایی زیبایی چای بیمه کاهش وزن آلرژی دندانپزشکی