یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا

نیاز به برنامه ریزی تجاری


نیاز به برنامه ریزی تجاری
یک برنامه تجاری سنگ بنای شروع تجارت است که همچون ابزاری مخصوص در جهت باز نگری ترقی و رشد کمپانی تان به کار می رود . در زیر به ۱۰ برهان کلیدی علت نیاز شما به یک برنامه تجاری اشاره شده است :
۱) جذب كردن سرمایه گذاران :
سرمایه‌‌گذارها قبل از اینکه تصمیم بگیرند كه در تجارت شما از نظر مالی شرکت کنند ، لازم است تا آنجا که ممکن باشد ، شیوه فعالیت بازرگانی تان رابدانند و مطلع باشند که سرمایه شان به چه طریقی خرج خواهد شد .
۲) بررسی میزان عملی بودن ایده های تجاری:
با برنامه ریزی تجاری یک چشم اندازی اجمالی به تمام جوانب کار آماده می‌كنید و می توانید قابل دسترس بودن اندیشه‌هایتان را تعیین کنید .
۳) تهیه خلاصه ای از رئوس هر حوزه از تجارت:
جوانب مختلف پروژه سود دهی تجارت از نظر هزینه ها و عملیات، برای هر روز می‌توانید به تفصیل شرح دهید ازقبیل چه کسی ، چه چیزی ، در چه مکانی و چرا.
۴) مشخص کردن مراحل برجسته کار:
با پیش نگری جایگاه تجارتتان در ۶ ماه ، یک سال ، یا پنج سال آینده، نه تنها سرمایه‌گذاران بالقوه را از طرحهای تجاری تان مطلع می کنید، بلکه برای خود و همچنین کارکنان تان نیز مراحل مهم واقعی وبرجسته زندگی کاری را وضع می كنید.
۵) فراگرفتن در مورد بازار:
تحقیق ، تحلیل و نوشتن پیرامون بازار نه تنها شما را با دید گاهی کلی در زمینه برنامه تجارتتان آماده می کند ، بلکه فراستی عمیق‌تر از بازار به شما می دهد .
۶) تعیین کردن احتیاجات مالی :
فرایند نوشتن برنامه تجاری تان شما را به تحلیل تصویر مالی ملزم می کند .
۷) جذب کردن افراد سطح بالا :
برنامه تجاری شما به افراد دارای استعداد و قریحه چشم اندازی از تجارتتان ارائه می‌دهد .
۸) باز بینی تجارتتان:
یک برنامه تجاری به عنوان وسیله پیشرفت تجارت به کارمی رود تا شما بتوانید پیشرفتتان را بازنگری کنید .
۹) تدبیر برنامه های محتمل الوقوع‌:
سپری کردن برنامه های تجاری اغلب شامل بعضی برنامه های محتمل الوقوع اند. با مزیت مالک بودن اسناد قابل دسترس ، می توانید بدون صرف زمان تصمیم بگیرید به چه نحوی ، کجا و چه موقع تغییرات ضروری را اتخاذ کنید.

مرجع: www.allbusiness.com
منبع : مرکز توسعه کارآفرینی