سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

۹ آوریل ۲۰۰۴ ـ چرا رسانه ها مخاطبان خود را از دست می دهند؟


بررسی های حرفه ای که در هفته اول آوریل ۲۰۰۴ بعمل آمد، علت کاهش مخاطبان رسانه های چاپی و نیز برنامه های اخبار رادیو ـ تلویزیونها را که از سال ۲۰۰۱ به صورت یک مسئله جهانی درآمده بود به دست داد که همانا دسترسی عمومی به اینترنت و قرار گرفتن اخبار در شبکه شبکه ها است.
مصاحبه شوندگان گفته بودند که سرچ انجین ها، یک خبر را به همان صورتی که در رسانه ها منعکس شده و این رسانه ها هرکدام از یک منبع به دست آورده اند و تنظیم نیز متفاوت است در اینترنت قرار می دهند و هر منبع بر پایه مشی و سیاست خود، خبر را به رسانه ها می دهد و آنان با خواندن خبر از منابع مختلف بهتر به حقیقت پی می برند، بنابراین دیگر نمی توانند به یک منبع برای آگاه شدن از واقعیت رویدادها اکتفا کنند. به علاوه، رسانه ها از همان منابع استفاده می کنند که اینک به رایگان در دسترس همگان قرار گرفته است.
کاهش مخاطبان اخبار از تیراژ روزنامه هایی که تفسیر ، تحلیل و تصویر خوب و خبر اختصاصی و مطالب متنوع دارند نکاسته است. معمولا روزنامه ها همه عکسهایی را که چاپ می کنند در ادیشن اینترنتی شان قرار نمی دهند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید