پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا


ارزشیابی از فرآیندهای کیفی در مدارس راهنمائی تحصیلی 'راهنمای نظری و عملی'


تاریخ نشر : ۸۴۰۹۰۵
تیراژ : ۱۵۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۴۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۶۴۷-۵۹-۲
رده دیویی : ۳۷۱.۲۰۰۹۵۵
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : فضلی‌خانی - منوچهر
نویسنده : محمدمیرزایی - علیرضا
ویراستار : حرم‌پناهی - ریحانه

در فصل نخست کتاب مفهوم فرایند و کیفیت در مدارس راهنمایی بیان شده است. فصل دوم به بحث‌های نظری راجع به ارزشیابی و معرفی برخی الگوها به ویژه الگوهایی که با اهداف کتاب تناسب دارند اختصاص یافته است. در فصل سوم به تشابهات و تفاوت‌های ارزشیابی با برخی فعالیت‌های مشابه نظیر بازرسی و نظارت و اندازه‌گیری پرداخته شده است. فصل چهارم مربوط به اهداف دوره‌ی راهنمایی تحصیلی و شرح وظایف مدیر مدرسه است که در آن جنبه‌های نظری اهداف، منشا و خاستگاه آن‌ها بیان شده است. مطالب فصل پنجم شامل راهنمایی عملی برای معلمان است تا ضمن شناسایی و بررسی تعدادی از مهم‌ترین فرایندهای درون مدرسه، ابزارها و فرم‌های مورد نیاز را در اختیار داشته باشند و نیز به مهارت‌های نسبی در ابعاد نظری و کاربردی ارزشیابی فرایند محور و کیفیت‌نگر دست یابند.