پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


اولویت‌بندی بازارهای هدف صادراتی و شناسایی موانع حضور در این بازارها: مطالعه موردی صنایع غذایی


تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۹
تیراژ : ۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۶۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۶۹-۱۸۲-۲
رده دیویی : ۳۳۸.۱۹۰۹۵۵
نوع اثر : گردآوری
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
ویراستار : برزگری - محمد
نویسنده : ولدبیگی - حسن

در این مجموعه نخست به جایگاه صنایع غذایی در صنایع کشور اشاره شده، سپس ضمن بررسی مزیت‌های نسبی اولویت‌بندی بازارهای هدف صادراتی مطرح گردیده و طی آن سیاست‌های تجاری (موانع تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای) و اعمال کالاهای صادراتی ایران توسط شرکای تجاری بررسی شده است. موضوعات کتاب بدین قرار است: 'مبانی نظری و مطالعات انجام شده'، 'بررسی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی صنایع غذایی ایران'، 'تجزیه و تحلیل مزیت‌های نسبی صادراتی صنایع غذایی ایران'، 'بررسی ظرفیت‌های تولیدی و صادرات برخی محصولات صنایع غذایی این منتخب ایران'، 'اولویت‌بندی بازارهای هدف صادراتی منتخبی از محصولات صنایع غذایی ایران'، 'سیاست‌های تعرفه‌ای اعمال شده بر منتخبی از مواد غذایی صادراتی ایران در بازارهای هدف'، 'انتطباق استانداردهای برخی محصولات صنایع غذایی ایران با کدکس' و 'موانع غیر تعرفه‌ای صادرات برخی محصولات منابع غذایی ایران در بازارهای اولویت‌دار'.