جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا


یاددهی، یادگیری با رویکرد فعال (روش‌های تدریس فعال)


تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۶
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۶۴-۷۰۲-۱
رده دیویی : ۳۷۱.۱
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : محبی - عظیم

نگارنده ابتدا مبانی نظری فرآیند یاددهی ـ یادگیری را بازگو می‌کند. سپس ماهیت تدریس و ارتباط آن با یادگیری، نیز رویه‌های موثر آموزش و راهبردهای یادگیری را مطرح می‌سازد. انواع رویکرد در فرآیند یاددهی یادگیری اعم از رویکرد غیر فعال و فعال، در فصل دوم این نوشتار آمده است. در فصل سوم، انواع روش‌های تدریس فعال، درج شده که از آن جمله است، روش حل مساله، روش خلاقانه‌ی مساله و یادگیری از طریق هم‌یاری، فصل پایانی کتاب نیز مروری است بر پژوه‌های انجام شده در خصوص فرآیند یاددهی یادگیری با تاکید بر شناسایی موانع به کارگیری روش‌های تدریس.