دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا


نظریه هوشهای چندگانه گاردنر و کاربرد آن در آموزش


نظریه هوشهای چندگانه گاردنر و کاربرد آن در آموزش
نویسنده : حاجی‌حسین‌نژاد - غلامرضابالغی‌زاده - سوسن
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۱۲/۲۴
رده دیویی : ۱۵۳.۹
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۹۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : BF۴۳۱/ح۲ن۶
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۶۵۳-۲۱-۹

هوش‌های چندگانه‌ای که 'گاردنر 'مطرح کرده عبارت‌اند از1 کلامی/ زبانی, 2ـ هوش منطقی/ ریاضی, 3ـ هوش موسیقیایی/ موزون, 4ـ هوش بدنی/ جنبشی, 5ـ هوش بصری/ فضایی, 6ـ هوش میان فردی, 7ـ هوش درون فردی, 8ـ هوش طبیعت گرایی .بر این اساس, گاردنر معتقد است که افراد دارای ترکیب منحصر به فردی از این هوش‌ها هستند ;از این رو آموزشگر با توجه به هوش‌های چندگانه دانش‌آموزان از شیوه‌های متنوعی استفاده کند و هوش‌های چندگانه را در سراسر برنامه درسی به کار بندد' .تاریخچه هوش', 'هوش‌های مطرح شده توسط گاردنر', 'خلاقیت و نظریه هوش‌های چندگانه', 'کاربرد نظریه‌های هوش چندگانه در آموزش', 'ارزشیابی هوش‌های چندگانه دانش‌آموزان', 'همسانی آموزش یا آموزش بر مبنای فردیت', 'مهارت‌های شناختی و نظریه هوش‌های چندگانه', 'اظهارات منتقدان و حامیان درباره آموزش بر مبنای نظریه هوش‌های چندگانه 'و 'معرفی برخی پروژه‌ها در زمینه کاربرد MIدر آموزش 'مباحث اصلی این کتاب هستند .