یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
پرتفو تکانی
مدیران شركتهای سرمایهگذاری در قدم اول برای تشكیل پرتفوی یا اصلاح آن اقدام به تعیین استراتژی برای چگونگی اداره داراییهای خود میكنند و در این راستا مهمترین اصلی كه مورد توجه قرار میگیرد، هدف اصلی سهامداران از تاسیس شركت است.
مدیران یك شركت سرمایهگذاری با عنایت به فرصتها، تهدیدها، عدم اطمینان موجود پیرامون شركت و میزان منابع در دسترس و همچنین قوتها، ضعفها و عملكرد گذشته شركت، استراتژی شركت خود را بر میگزینند. نتیجه بررسی عوامل ذكر شده برای مدیران یك شركت سرمایهگذاری میتواند به تعیین هلدینگ یا سرمایهگذاری بودن شركت، افق زمان سرمایهگذاری ریسك موردنظر، بازده مورد انتظار،...
انتخاب صنعتهای دارای مزیت رقابتی (Competition Advantage)، تركیب پرتفوی و نحوه تخصیص منابع به صنعتها و شركتهای حاضر در هر صنعت منجر شود. این مرحله باید در هر مقطعی مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد زیرا شرایط و موقعیت پیرامون شركت و شركتهای سرمایهپذیر همیشه تغییر میكند. پس از این مرحله و تشكیل پرتفوی هر لحظه كه مدیران شركت سرمایهگذاری مطمئن شوند كه شرایط در حال تغییر است باید به اصلاح پرتفوی و تغییر تركیب آن بپردازند. بنابراین در طی یك سال مالی پرتفوی میتواند پیوسته در حال تغییر و تحول باشد. نكتهای كه در این بین وجود دارد موقعیت سنجی درست بازار است مدیران یك شركت باید بتوانند با سنجش موقعیت بازار برای تكتك داراییهای خود، در بهترین زمان به خرید و فروش اقدام كنند كه بدین منظور استفاده از تحلیلهای بنیادی و تحلیلهای تكنیكی بسیار مفید فایده خواهد بود. یكی از مواردی كه مدیران شركتهای سرمایهگذاری مورد توجه قرار میدهند، سال مالی شركتها و تركیب درآمد شركت در صورت سود و زیان است.
درآمد شركتهای سرمایهگذاری از دو محل سود نقدی دریافتی از شركتهای سرمایهپذیر و شناسایی ارزش افزوده(Capital Gain) پرتفوی به دست میآید. البته درآمد سرمایهگذاری در اوراق مشاركت یا سود فروش داراییهای غیر مالی نیز دیگر درآمدهای عملیاتی شركتهای سرمایهگذاری است. معمولا مدیران شركتهای سرمایهگذاری با هدفگذاری مبلغ سود خالص برای شركت خود درصدی از این مبلغ را از سودهای نقدی دریافتی و مابقی را از شناسایی ارزش افزوده پرتفوی تامین میكنند.
به این منظور مدیران شركتهای سرمایهگذاری در ماههای پایانی سال مالی شركت خود، اقدام به تامین سود پیشبینی شده میكنند. در راستای تامین این هدف كوتاه مدت معمولا در ماههای اسفند، شهریور و آذر ماه هر سال، بورس با افزایش حجم معاملات مواجه میشود و اكثر شركتهای سرمایهگذاری برای شناسایی ارزش افزوده پرتفوی خود اقدام به فروش سهام خود یا انجام معاملات چرخشی میكنند.
عبدالحسین صادقی باطانی
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت سیزدهم دولت مجلس شورای اسلامی مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی امام خمینی سیدابراهیم رئیسی جنگ
تهران وزارت بهداشت آتش سوزی قتل شهرداری تهران پلیس سیل کنکور فضای مجازی زنان پایتخت سازمان سنجش
خودرو بازار خودرو هوش مصنوعی قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن ارز تورم ایران خودرو
سریال تلویزیون مهران مدیری سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم کتاب
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
تبلیغات ناسا اپل سامسونگ فناوری نخبگان بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل