سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
شبروها - The Nightcomers
سال تولید : ۱۹۷۲
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : مایکل وینر
کارگردان : وینر
فیلمنامهنویس : مایکل هستینگز، برمبنای شخصیتهائی خلق شده توسط هنری جیمز.
فیلمبردار : رابرت پینتر
آهنگساز(موسیقی متن) : جری فیلدینگ
هنرپیشگان : مارلون براندو، استفانی بیچام، تورا هرد، هاری اندروز، ورنا هاروی، کریستوفر الیس و آنا پالک.
نوع فیلم : رنگی، ۹۶ دقیقه.
بلای هاوسِ انگلستان، ابتدای قرن بیستم، پدر و مادرِ «مایلز» (الیس) و «فلورا» (هاروی) در تصادف اتوموبیل در هند کشته میشوند و قیمشان که آنجا نیست، آنان را به سرپیشخدمت، «خانم گروس» (هرد)، معلمه سرخانهشان، «دوشیزه جسل» (بیچام)، و باغبان، «پیتر کوئینت» (براندو) میسپارد. رابطه خود - دگرآزار غریبی میان «جسل» و «پیتر کوئینت» (براندو) میسپارد. رابطه خود - دگرآزار غریبی میان «جسل» و «پیتر» شکل میگیرد و بچهها شاهدند که «پیتر»، «دوشیزه جسل» را کتک میزند و به تختخوابش میبندد. «مایلز» و «فلورا» تصمیم میگیرند که این رابطه را امتحان کنند و «خانم گروس» حیرت زده این صحنه را میبیند. او از «دوشیزه جسل» بازخواست میکند و دختر که رابطهاش با «پیتر» هم خسته شده، اعلام میکند که میخواهد از بلای هاوس برود. بچهها که نمیخواهند «جسل» و «پیتر» از هم جدا شوند، به دروغ به «دوشیزه جسل» میگویند که «پیتر» نیمه شب در جزیره وسط دریاچه منتظرش است، و بعد قایق را سوراخ میکنند تا معلمهشان غرق شود. صبح روز بعد، «پیتر» جسد را پیدا میکند و گیج به خانه باز میگردد و در اینجا «مایلز» را میبیند که به قتل اعتراف میکند و گیج به خانه باز میگردد و در اینجا «مایلز» را میبیند که به قتل اعتراف میکند و بعد، تیری نیزه مانند را به سر «پیتر» میزند. سپس خانم جوابی که بهتازگی از طرف قیم بچهها در لندن انتخاب شده، وارد بلایهاوس میشود تا معلمه جدید سرخانه باشد.
* شبروها میکوشد حادثههای خیالیای باشد که به آغاز داستان چرخش پیچ هنری جیمز میانجامند و میکوشد تا پس زمینه شوم نانوشتهای برای داستان بسازد. ایده گیرا در همان مرحله ابتدائی متوقف میشود. پرسشهائی را که جیمز در رمانش بیپاسخ گذاشت، فیلمنامه هستینگز ناشیانه و عاری از تخیل پاسخ میدهد و با تبدیل «کویینت» و «دوشیزه جسل» به زوجی خود - دگر آزار، کار جیمز را تقلیل میدهد. انتخاب «جنجالبرانگیزی» به جای ظرافت قابل درک است، اما حتی در این زمینه هم طفرهروی و خودسانسوری فیلم (ظاهراً فیلمنامه هستینگز جسورانهتر است) مایه ناکامی آن است. بازی براندو میان سکوت پُرمعنا به سبک «آکتورزاستودیو» و لودگیهای نمایش ایرلندی در نوسان است. کارگردانی وینر ضربه آخر را به فیلم میزند: با کاربرد بیش از حد زوم، جایگاه اغلب غلط دوربین و ناتوانی در خلق و حفظ تعلیق در طول صحنهها.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رافائل گروسی رهبر انقلاب حج کردستان عراق نیچروان بارزانی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم
تهران شهرداری تهران حجاب هواشناسی قوه قضاییه آموزش و پرورش قتل پلیس وزارت بهداشت سازمان هواشناسی شهرداری باران
بورس ایران خودرو خودرو قیمت دلار بانک مرکزی قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو دلار مسکن حقوق بازنشستگان قیمت
زنان فضای مجازی سریال افعی تهران تئاتر مسعود اسکویی محمدعلی علومی تلویزیون نمایشگاه کتاب دفاع مقدس صدا و سیما سینمای ایران سریال
مغز دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان گوشی هوشمند
اسرائیل رژیم صهیونیستی حماس غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه اوکراین رفح طوفان الاقصی نوار غزه
پرسپولیس فوتبال لیگ برتر نساجی ذوب آهن لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران بازی جواد نکونام استقلال سپاهان رئال مادرید
هوش مصنوعی اپل سامسونگ آیفون باتری گوگل مایکروسافت تلفن همراه ماهواره اندروید
رژیم غذایی بیمه زیبایی چای ویتامین کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون