شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
ده نکته مهم برای موفقیت در مدیریت
ده نکته مهم برای موفقیت در مدیریت امروزه داشتن بیش از یک شغل در زندگی امری کاملا اجتناب ناپذیر می باشد. در جوامع علمی و در قرن ۲۱ همه ما در طول زندگی یاد میگیریم که تکنیکها و مهارتهای جدیدی کسب کنیم و خود را به این تفکر عادت دهیم که در آینده در ۲، ۳ و حتی ۴ زمینه شغلی متفاوت فعالیت نماییم. برای اینکه در قرن حاضر از نظر شغلی موفق باشید ، باید به ده نکته مدیریت زیر توجه نمایید:
▪ همگام بودن با تکنولوژی: تاثیر پیشرفت سریع تکنولوژی در همه ابعاد زندگی ، به نحوی قابل مشاهده است، ولی هیچ ترسی نداشته باشید . لزومی ندارد که شما در هر رشته و زمینه ، متخصص باشید . فقط باید پیگیر این مساله باشید که چه تکنولوژی جدیدی وارد بازار شده است و از آن برای افزایش تواناییهای شخصی خوداستفاده کنید. مثلا یک نمونه نرم افزارهای جدیدی است که جهت استفاده کاربران با روشهای فوق العاده آسان کارهای بسیار سخت و پیچیده را انجام میدهند.
▪ مدیریت اطلاعات: داشتن اطلاعات ، منبع بسیار باارزشی برای هر مدیر محسوب میشود.سعی کنید که اطلاعات خود رادر همه زمینه ها گسترش دهید .حافظه خود را تقویت نمایید تا اطلاعات کسب شده را فراموش نکنید و از آنها بتوانید در همه جا استفاده کنید. همچنین ضروری است اطلاعات جمه آوری شده را در جایی ثبت نمایید تا در صورت فراموش کردن بتوانید دوباره به آنها دست پیدا کنید.
▪ تعادل احساسات: تقریبا استرس در طول روز همراه انسان اسن. بنابراین ، برقراری تعادل میان کارهای شخصی و شغلی به کنترل استرس کمک میکند .داشتن تعادل در احساسات ، نشانگر دستیابی شما به چشم انداز مورد نظرتان است.
▪ مدیریت ارتباطات: بر ارتباطات خود مدیریت کنید ، نه بر کارمندانتان. نکته مهم این است که بتوانید بدون بیان مشکلات در یک محیط کاری پر تحرک از نحوه ارتباط کارمندان تمام وقت، پاره وقت ، قراردادی و آموزش دیده به ضعفهای موجود در سیستم پی برده و از تواناییهای درونی آنها برای رسیدن به اهداف سازمان سود ببرید.
▪ توانایی سازگار شدن با محیط : در دنیای به شدت متحول کار باید یاد بگیرید که خود را با شرایط محیطی پرتحرک تطبیق دهید.یک مدیر موفق باید بتواند در ظرف یک دقیقه نقش خود را از سیاستگذار به حامی یا هدایت کننده گروه تغییر دهد. مدیریت منابع: همواره میزان بودجه تخصیص یافته کم است. بنابراین ، استفاده بهینه از منابع تحت اختیار توسط مدیر ضروری است. تجربه و دانش کارمندان اهمیت فراوانی دارد و میتوان از آن به عنوان یک عامل پیشبرنده برای شرکت استفاده کرد.کار مهم مدیر ، آموزش کارمندان ، ایجاد انگیزه همراهی در آنها و همچنین ایجاد زمینه های پیشرفت چشمگیر در سازمان است.
▪ اخلاق خوب: مهارتهای رفتاری ، برای سازمان در حکم فیلتر است.اخلاق خوب یک مدیر به تمام کارمندان منتقل میشود .با اخلاق خوب میتوانید صداقت، وفاداری و همدلی را در کارمندان خود ایجاد نمایید. تقویت این عامل شخص را به سوی موفقیتهای اقتصادی هدایت میکند. تنوع: امروزه مدیران با قشرهای مختلفی از مردم کار میکنند .از این رو ، آشنایی با رفتارها و دیدگاههای آنان امری ضروری است.
▪ هدایت نه مدیریت: مدیر باید همانند یک رهبر ، خلاق بوده ، به دنبال هدفخای بلند مدت باشد و کارکنان خود را مورد توجه قرار دهد .ایجاد اعتماد و تحرک از ویژگیهای یک رهبر موفق است.
▪ رویای شغلی: رویای شغلی شما نباید یک هدف مقطعی یا شخصی باشد .امروزه ، مدیرانی موفق هستند که بتوانند میزان پتانسیل کاری موجود در سازمان خود را پیش بینی کنند و تشخیص دهند که اهداف شغلیشان تا چه میزان تحقق پیدا میکند.
http://www.yazdit.myblog.ir/More-۹.ASPX
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دولت سیستان و بلوچستان انتخابات دانشگاه تهران مجلس شورای اسلامی عراق چین دولت سیزدهم مجلس روز معلم رهبر انقلاب معلمان
سیل ایران هواشناسی آتش سوزی سازمان هواشناسی باران هلال احمر یسنا اصفهان شهرداری تهران معلم پلیس
ترکیه قیمت خودرو خودرو تورم قیمت طلا سهام عدالت قیمت دلار بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان ایران خودرو مسکن
مهران غفوریان ساواک تلویزیون سریال صداوسیما موسیقی مسعود اسکویی سینمای ایران رضا عطاران
موبایل
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس اوکراین نوار غزه انگلیس ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر سپاهان باشگاه استقلال علی خطیر باشگاه پرسپولیس بازی لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا
اپل هوش مصنوعی آیفون خودروهای وارداتی ناسا گوگل تلفن همراه مدیران خودرو صاعقه
کبد چرب دیابت فشار خون طول عمر