دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا


مدیریت کیفیت فراگیر در بهداشت و درمان


مدیریت کیفیت فراگیر در بهداشت و درمان
نویسنده : طبیبی - سیدجمال‌الدین... [و دیگران] -
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۰۴/۲۷
رده دیویی : ۶۵۸.۶۲
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۳۹۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۷۱۵-۷۴-۵

کتاب حاضر طی چهارده فصل سامان یافته است .این کتاب در خصوص کاربرد مدیریت کیفیت فراگیر (م.ک.ف) در سیستم بهداشت و درمان نگارش یافته است .نگارنده درباره مدیریت کیفیت فراگیر معتقد است که 'این نوع مدیریت, وسیله‌ای است برای درک موقعیت بیرونی و درونی سازمان و اتخاذ تصمیمات منطقی و قابل اجرایی که در پی آن صورت می‌پذیرد .این مدیریت در بخش بهداشت و درمان با هدف برقراری عدالت, توجه به بیمار, رضایت بیمار, رضایت کارکنان و کارآیی بیشتر, به عنوان یک سیستم مطرح شده است .'عناوین پاره‌ای از فصل‌ها عبارت‌اند از' :مبانی مدیریت کیفیت فراگیر', 'مدیریت کیفیت در سازمان‌ها', 'کیفیت در بهداشت و درمان', 'مدیریت کیفیت فراگیر در بخش بهداشت و درمان', 'مدیریت کیفیت فراگیر در مراقبت‌های بهداشتی 'و M.T.Q'و S.M.Iدر نظام بهداشت و درمان .'