یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

لینک‌های یک طرفه یک وب سایت


لینک‌های یک طرفه یک وب سایت
صاحبان وب سایت‌ها تلاش می‌كنند تا در لیست وب سایت‌های یك موتور جستجو، رتبه بالایی داشته آن را ارتقا دهند. یك رتبه بالا در موتور جستجو شانس موفقیت آن را بالاتر خواهد برد. یكی از روش‌های خلق ترافیك برای یك سایت و افزایش تعداد بازدیدكنندگان اینست كه لینك‌های متعددی ایجاد نموده تا با وب سایت‌های خوب و قوی ارتباط برقرار گردد.
● ساده‌ترین این لینك‌ها، لینك‌هایی یك سویه هستند كه در این‌جا به آن‌ها خواهیم پرداخت:
بهترین نوع لینك‌ها، لینك‌های یك سویه‌ای هستند كه وب سایت را به سایت‌های بزرگ و مشهور و پرترافیك متصل می‌كنند. صاحبان این وب سایت‌ها دوست دارند كه تعداد بازدیدكنندگانش روز به روز بیشتر شود و به این ترتیب كالاها و خدمات خود را عرضه كرده به فروش برساند. اگر صاحب این وب سایت تازه‌كار باشید، باید از این فرصت استفاده كنید و بازدیدكنندگان را به سوی صفحات وب سایتتان هدایت كنید. ایجاد یك لینك بازگشت، به بازدیدكنندگان امكان می‌دهد كه با كلیك بر روی این لینك خود را در صفحه اول وب سایت شما بیابد. راه برگشت اهمیت خاصی دارد. آن را از یاد نبرید.
لازم به ذكرست كه هیچ راه و مسیر مشخصی برای دستیابی به ردیف‌های بالایی لیست موتورهای جستجو، در كار نیست. نمی‌توان گفت كه كدام روش، صددرصد تضمین می‌دهد كه وب سایت شما در همان صفحات اول نتایج جستجوها، مشاهده خواهد شد. در این مقوله قاعده ثابت شده‌ای برای موفقیت تعریف نشده ولی نكات مشخصی هستند كه كارایی و مفید بودنشان معلوم گشته است.
استراتژی نخست ایجاد لینك‌های یك طرفه است. این‌ها، لینك‌هایی هستند كه از وب سایت‌های دیگر به صفحه اول وب سایت شما برقرار می‌شوند و شما هم مجبور نیستید لینكی در سوی دیگر به آن سایت ایجاد كنید. این كار بسیار سودمند است چرا كه بازدیدكننده در سایت شما می‌ماند و آن را بررسی می‌كند. دیگر نمی‌تواند به سرعت لینك برگشت را باز نموده وب سایت را ترك گوید. امتیاز دیگر لینك یك طرفه درباره تعامل دو سایت است كه فقط از یك سو با هم مرتبط هستند وب سایت مذكور تلاش دارد تا تعداد بازدیدكنندگانش بیشتر و بیشتر گردند و همین یعنی افزایش تعداد كسانی كه با گشودن لینك شما خواهند توانست وب سایت جدید را مشاهده نمایند و این یعنی افزایش ترافیك وب سایت شما كه به ارتقای مرتبه‌تان در لیست سایت‌های موتور جستجو كمك خواهد كرد.
حالا سوال اینجاست كه مزیت این لینك‌های یك طرفه به لینك‌های دو طرفه چیست؟ واقعیت حاكی از آن دارد كه موتورهای جستجو و نظام رتبه‌بندی آن‌ها، لینك‌های یك طرفه را به لینك‌های دو طرفه مقدم داشته ترجیح می‌دهند. شما از یك وب سایت شناخته شده و قوی، لینك یك طرفه‌ای به وب سایت خودتان برقرار نموده‌اید. نشان این لینك در آن وب سایت‌ هست و این نشانگر آنست كه یك سایت توانمند همواره فعالیت‌های این تازه وارد را زیر نظر دارد. به همین دلیل موتورهای جستجو، یك طرفه‌ها را به دو طرفه‌ها ترجیح می‌دهند. جالب است كه بدانید این نظام درجه‌بندی، آن وب سایت‌هایی كه تعداد لینك‌های دو طرفه‌شان كمتر است را برتر از آن‌هایی قرار می‌دهند كه لینك‌های دو طرفه‌شان زیادست.
مشكل اینجاست كه برقراری لینك كار ساده‌ای نیست و همه وب سایت‌های خوب و توانمند حاضر به این كار نمی‌شوند. اگر فقط تقاضا كنید، موفق نمی‌شوید. باید بنشینید و محتوایی جالب، به روز و بسیار عالی درباره محتویات آن وب‌ سایت، تدوین نمایید. اگر مطالب شما وب سایت برتر و صاحب نام را جذب كند، ممكن است اجازه دهند كه اینچنین ارتباطی برقرار سازید. یك روش مطمئن دیگر استفاده از دایركتوری‌های مقالات است. سعی كنید مقاله یا مقالاتی بسیار خوب در حوزه دانش و مهارت خود و به شكلی ساده فهم بنویسید و در پایان آن فقط نام لینك و اطلاعات مربوط را ذكر نمایید. وب سایت‌های بزرگ و قدرتمند، این دایركتوری‌ها را بررسی می‌كنند تا مقالاتی كه خوب و غنی هستند را گزینش كرده در محتوای خودشان جای دهند. لینك و اطلاعات مربوط به وب سایت شما هم به همراه متن مقاله، در این وب سایت قرار می‌گیرد كه لینك مورد نیاز شما هم در كنارش خلق می‌شود. ایجاد لینك‌های یك سویه باعث می‌شوند كه وب سایت بتواند جایگاه خود در لیست درجه‌بندی وب سایت‌ها در موتور جستجو را ارتقا دهد.
by:David Fishman
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم


همچنین مشاهده کنید