پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


نظام هدفمند


نظام هدفمند
نویسنده : سیدحسینی‌قهه، سیدحسام
شماره کنگره : ۶ن۹س/۶۵/HD۳۰
شابک : ۹۶۴-۰۶-۰۵۹۵-۶
رده دیویی : ۶۵۸.۴۰۱۲
تاریخ نشر : ۸۵۰۵۲۹
تعداد صفحه : ۳۶
نوبت چاپ : ۱

نگارنده در آغاز اين كتاب، از معيارها به منزله‌ي اصل و اساس شكل‌گيري شخصيت انسان‌ها ياد مي‌كند. سپس برخي نكات كليدي در خصوص تعليم و تربيت مطرح مي‌گردد كه از آن جمله است: بررسي و شناخت نيازهاي اساسي دانش‌آموز (فرزند)، برگزاري جلساتي در خصوص برنامه‌ريزي و مسئوليت‌پذيري فرزندان در خانه كنار مطالعه و تمرين دروس تحصيلي (تقسيم مسئوليت در خانه)، بررسي حداقل امكاناتي كه يك خانواده در خانه براي تعليم و تربيت فرزندانشان مي‌توانند در نظر داشته باشند، بررسي خوراك، پوشش و در راس آن تعليم و تربيت، بررسي چگونگي حذف الفاظ نادرست و استفاده‌ي صحيح از امكانات موجود براي تعليم و تربيت در خانه، و بررسي برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدت آموزشي به منظور تعليم و تربيت و آشنايي والدين با اين برنامه‌ها. در ادامه مختصري از آن‌چه كه در ارتباط روزمره در تعليم و تربيت نقش دارند، تبيين گرديده است. نظير نقش رسانه‌ها، نقش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و نقش مساجد، پايگاه‌ها، موسسات و محافل مذهبي در تعليم و تربيت. سپس به جمع‌آوري آثاري از شهدا در قالب مقاله، خاطره، عكس، صدا يا تصوير، وصيت‌نامه، و انشاء تاكيد شده است. چگونگي استفاده‌ي بهينه از الطاف و بركات الهي، تبليغات به منظور دست يافتن به كمالات انساني، اهميت شناخت استعدادها و مديريت و برنامه‌ريزي مدبرانه در خصوص تعليم و تربيت از ديگر مباحث كتاب است.