دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
پنج نوع مدرسه، شش محور سازمانی
این مطلب مدارس را با نگاهی به ویژگیهای مدرسهها بر اساس نوع سازمانها و فعالیتهای محوری آنها تقسیمبندی میكند. مدارس به پنج دسته تقسیم شده و شش محور سازمانی مهم در ارتباط با این مدرسهها مورد بررسی قرار میگیرند. پنج نوع مدرسه عبارتند از: سنتی، خام، دارای عملكرد بهبودیافته، پیشرو و دارای عملكرد عالی.
این مطلب به شیوهای جدید یك تقسیمبندی از مدارس به مدیران مدرسهها و مسئولان آموزش و پرورش ارائه میكند. این تقسیمبندی مدرسهها و به طور طبیعی مدیران آنها را به پنج دسته تقسیم میكند و شش محور سازمانی مهم را در ارتباط با این مدرسهها مورد بررسی قرار میدهد. مدیران محترم مدرسهها میتوانند جایگاه خود را در جدول پیدا كنند و اگر متأسفانه خود را ردیفهای سنتی و خام یافتند، نسبت به تجدید نظر كلی در شیوه اداره مدرسه خویش اقدام كنند و در صورتی كه در سایر ردیفها هستند، در مورد حركت به سمت كیفیتگرایی، از تلاش بیوقفه باز نایستند.
●●● تقسیمبندی مدارس
● مدرسه سنتی
منشها عكسالعملی هستند.
سیستمها جزء به جزء هستند.
● مدرسه خام
منشها متغیر هستند.
سیستمها تغییر نمیكنند.
● مدرسه دارای عملكرد بهبود یافته
رفتارهای سازمانی تغییر میكنند.
سیستمها متغیر هستند.
● مدرسه پیشرو
سعی بر یكپارچگی است.
گردش در مشاغل وجود دارد و با وجود تخصصگرایی، همه در فعالیتها نقش دارند.
● مدرسه دارای عملكرد عالی
تقویت عملكردها، صرفاً در مسیر چشماندازهاست.
سیستمها توانمند، انعطافپذیر و پویا هستند.
نویسنده: مرتضی مجدفر
این مطلب به شیوهای جدید یك تقسیمبندی از مدارس به مدیران مدرسهها و مسئولان آموزش و پرورش ارائه میكند. این تقسیمبندی مدرسهها و به طور طبیعی مدیران آنها را به پنج دسته تقسیم میكند و شش محور سازمانی مهم را در ارتباط با این مدرسهها مورد بررسی قرار میدهد. مدیران محترم مدرسهها میتوانند جایگاه خود را در جدول پیدا كنند و اگر متأسفانه خود را ردیفهای سنتی و خام یافتند، نسبت به تجدید نظر كلی در شیوه اداره مدرسه خویش اقدام كنند و در صورتی كه در سایر ردیفها هستند، در مورد حركت به سمت كیفیتگرایی، از تلاش بیوقفه باز نایستند.
●●● تقسیمبندی مدارس
● مدرسه سنتی
منشها عكسالعملی هستند.
سیستمها جزء به جزء هستند.
● مدرسه خام
منشها متغیر هستند.
سیستمها تغییر نمیكنند.
● مدرسه دارای عملكرد بهبود یافته
رفتارهای سازمانی تغییر میكنند.
سیستمها متغیر هستند.
● مدرسه پیشرو
سعی بر یكپارچگی است.
گردش در مشاغل وجود دارد و با وجود تخصصگرایی، همه در فعالیتها نقش دارند.
● مدرسه دارای عملكرد عالی
تقویت عملكردها، صرفاً در مسیر چشماندازهاست.
سیستمها توانمند، انعطافپذیر و پویا هستند.
نویسنده: مرتضی مجدفر
منبع : سایت راهکار مدیریت
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
دولت مجلس شورای اسلامی علی شمخانی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات افغانستان گشت ارشاد رئیس جمهور
تهران شورای شهر هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل فضای مجازی سیل کنکور وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
دلار خودرو تورم قیمت دلار مالیات قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن ایران خودرو سایپا
تلویزیون سریال نون خ زنان فیلم ازدواج سینمای ایران سینما بازیگر موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم
خورشید
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق
فوتبال تیم ملی فوتسال ایران پرسپولیس ایران استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس سپاهان جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور
هوش مصنوعی اپل آیفون ماه تبلیغات فناوری ناسا گوگل نخبگان مریخ
روانشناسی خواب موز کاهش وزن بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی