شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

اصول بنیادین ارتباط خوب


اصول بنیادین ارتباط خوب
به کمک برخی اصول،ارتباط شما می تواند به آسانی جریان یابدونتایجی به بار آوردکه برای همه مفید است.الگوی راهنما عبارتاست ازآزاد کردن تنش هایتان واز دور خارج کردن حالت تدافعی احساسیتان.
شما فقط وقتی قابلیت واکنشتان را توسعه دهید،می توانید به وضوح دیدگاه دیگران راببینید.
▪ تکنیک های موثر وکارآمددیگر عبارت است از:
۱) هرگزسرزنش،متهم،وبدگویی نکنید
اگرنیازها،مشکلات،یا آرزوهایتان را از نظر رابطه آنها با خودتان،با شنونده هایتان،بیان کنید به حرف شما گوش خواهند داد.همچنین بیان مسئله به صورت یک پرسش بدیهی و بی نیاز به پاسخ،به شما کمک می کند.
۲) ترس رااز خود دور کنید
اگر رئیس اداره شما ناگهان یک دنیا کار جدید روی میز کارتان می ریزد واز شما می خواهد آن را فورا تمام کنید.نه تسهیلاتی ونه اتاقی برای دریافت اعتراض شما وجود دارد.چاره ای جز انجام دادن کار ندارید.وآنچه در اینجا موثر است این است که به گونه ای واکنش نشان دهیم که ترس طرف دیگر قضیه تسکین یابد.شما میتوانید بگویید:بله،حرف شما را درک می کنم،امانگران نباشید،من با شما هستم.با هم این کار را تمام خواهیم کرد.
۳) تسلیم نشوید
بسیاری از ما خیلی زود از دیدگاهمان دست می کشیم،پاسخ نه به سوالات می دهیم ،واجازه می دهیم عاقبت بحثمان به نگرانی ،استدلال،یا واکنش احساسی دیگران ختم شود.البته وقتی بحث به پایان می رسد.مذاکره وگفتگو را متوقف می کنیم وبنابراین دیگر پیشرفتی در موضوع وجود ندارد.به صحبت کردن وشنیدن ادامه دهیدوسعی کنیدنگرانی ها و واهمه های طرف مقابل را تسکین دهید.شما به سادگی بسیاری از مسائل ظاهرا حل نشدنی راکم کم حل می کنید،زیرا از توقف جریان بحث وگفتگو امتناع می کنید.


http://zoka.blogfa.com/۸۵۱۱.aspx
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید