یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
۴ سپتامبر سال ۱۸۳۳ ـ حرفه ای به نام " توزیع " روزنامه
از همان نخستین روز انتشار روزنامه « نیویورک سان دیلی » در چهارم سپتامبر سال ۱۸۳۳ که نخستین روزنامه یومیه بشمار می رود حرفه ای به نام « روزنامه فروشی » به وجود آمد و نخستین روزنامه فروش به نام بارنی فلاهرتیBarney Flaherty
به ابتکار خودش از این چهار راه به آن چهار راه و از این رستوران به آن رستوران می دوید و با صدای بلند تیتر اول روزنامه را جار می زد تا مردم جلب شوند و بخرند و از همین روز واژه « نیوزبویNewsboy » مصطلح و " بارنی " با آن خطاب شد که تا به امروز موزعین جراید را با همین عنوان خطاب می کنند.
فروش روزنامه سپس علاوه برچهار راهها در کیوسیک های ثابت و متحرک ( نیوز ستند ) فروخته می شد که به تدریج صندوقهای خودکار و توزیع خانه به خانه ( هوم دلیوری ) جای آن را گرفته است. برخلاف تصور در کسب و کار روزنامه ، تحریریه و آگهی ها حرف اول را نمی زنند ، این توزیع خوب و کارآمد است که یک روزنامه را موفق می سازد .زیرا ، وقتی که روزنامه توزیع خوب داشته باشد ، همه می خواهند در آن مطرح شوند و هرکس می کوشد که آگهی اش در آن چاپ شود. علت پایین بودن تیراژ روز نامه ها در کشورهای معروف به جهان سوم نارسایی توزیع و نبودن توزیع خانه به خانه جراید روزانه است. ادیشن اینترنتی روزنامه ها که از نیمه دهه ۱۹۹۰ باب شده تنها بر اهمیت روزنامه افزوده است و کمکی به درآمد آن نمی کند . روزنامه ای که ادیشن اینترنتی خوب داشته باشد مورد توجه مقامات و شخصیت هاست که می خواهند خود و افکارشان در آن مطرح شود.
به ابتکار خودش از این چهار راه به آن چهار راه و از این رستوران به آن رستوران می دوید و با صدای بلند تیتر اول روزنامه را جار می زد تا مردم جلب شوند و بخرند و از همین روز واژه « نیوزبویNewsboy » مصطلح و " بارنی " با آن خطاب شد که تا به امروز موزعین جراید را با همین عنوان خطاب می کنند.
فروش روزنامه سپس علاوه برچهار راهها در کیوسیک های ثابت و متحرک ( نیوز ستند ) فروخته می شد که به تدریج صندوقهای خودکار و توزیع خانه به خانه ( هوم دلیوری ) جای آن را گرفته است. برخلاف تصور در کسب و کار روزنامه ، تحریریه و آگهی ها حرف اول را نمی زنند ، این توزیع خوب و کارآمد است که یک روزنامه را موفق می سازد .زیرا ، وقتی که روزنامه توزیع خوب داشته باشد ، همه می خواهند در آن مطرح شوند و هرکس می کوشد که آگهی اش در آن چاپ شود. علت پایین بودن تیراژ روز نامه ها در کشورهای معروف به جهان سوم نارسایی توزیع و نبودن توزیع خانه به خانه جراید روزانه است. ادیشن اینترنتی روزنامه ها که از نیمه دهه ۱۹۹۰ باب شده تنها بر اهمیت روزنامه افزوده است و کمکی به درآمد آن نمی کند . روزنامه ای که ادیشن اینترنتی خوب داشته باشد مورد توجه مقامات و شخصیت هاست که می خواهند خود و افکارشان در آن مطرح شود.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی شورای شهر دستگیری پلیس شهرداری تهران سیل قتل وزارت بهداشت کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات خودرو دلار بانک مرکزی قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ایران خودرو تورم
تئاتر سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلویزیون سریال حشاشین ازدواج سینمای ایران قرآن کریم سینما فیلم موسیقی مهران مدیری
سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ خورشید
فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس ترکیه نوار غزه
فوتبال پرسپولیس فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور استقلال سپاهان رئال مادرید
اپل فناوری همراه اول ایرانسل آیفون تبلیغات سامسونگ ناسا اینترنت بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان
خواب بارداری دندانپزشکی کاهش وزن آلزایمر مالاریا