دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا


تحقیق در رسانه‌های جمعی


تاریخ نشر : ۸۵۰۳۰۶
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۹۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۶-۳۴۲-۰
شماره کنگره : ۸۵۳۰۶۱۰۰
رده دیویی : ۳۰۲.۲۲۰۷۲
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : سیدامامی - کاووس
نویسنده : ویمر - راجر
نویسنده : دومینیک - جوزف

کتاب 'تحقیق در رسانه‌های جمعی' که ترجمه‌ی آن هم‌اکنون در اختیار پژوهشگران و دانشجویان علوم ارتباطات قرار می‌گیرد، از جمله منابع مهم در روش‌های تحقیق در آمریکا به شمار می‌رود. دو نویسنده‌ی کتاب با ذکر مثال‌های متعدد از حوزه‌ی پژوهش‌های ارتباطات، مباحث کتاب را تشریح می‌کنند. آنان به جای تاکید بر پیچیدگی‌های نظری بر راه‌حل‌های پژوهشی عملی تاکید دارند و مناسب‌ترین فنون پژوهشی را برای یافتن راه‌حل‌های واقعی به خواننده معرفی می‌کنند. در این اثر، علاوه بر روش‌های کمی و آماری، مبحثی نیز درباره‌ی روش‌های کیفی مطرح شده است. علم و پژوهش، مراحل پژوهش، اجزای پژوهش، نمونه‌گیری، فرایندهای پژوهشی، تحلیل محتوا، پژوهش‌ پیمایشی، پژوهش طولی، پژوهش آزمایشی، تحلیل داده‌ها، آزمون فرضیه، روش‌های آماری پایه، کاربردهای پژوهش، پژوهش در رسانه‌های چاپی، پژوهش در رسانه‌های الکترونیک، پژوهش در آگهی‌های بازرگانی و روابط عمومی، پژوهش در تاثیر رسانه‌ها، تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی، رایانه یکی از ابزار پژوهش، و گزارش‌های پژوهشی و اصول اخلاقی و حمایت مالی از مباحث اصلی این کتاب هستند.


همچنین مشاهده کنید