جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
اصول اخلاقی در تجارت
یکی از اصول مهم در موفقیت یک کسب وکار درک مهم در موفقیت یک کسب و کار و درک اهمیت و رعایت نکات اخلاقی در آن است. اخلاقیات در کسب و کار باید در عمیق ترین لایه های یک شرکت پیاده شود و به صورت قلب و روح فرهنگ یک شرکت دربیاید و این تفاوت میان موفقیت و شکست است. آلن ک. سیمپسون می گوید: «اگر صداقت و درستی در کار نباشد، هیچ چیز دیگری اهمیت نمی یابد.»
● مزایای رعایت اخلاقیات
در یک تحقیق که «موسسه اخلاقیات در تجارت (IBE)» انجام داد، نشان می دهد عملکرد شرکت هایی که پایبند رعایت اصول اخلاقی هستند به نسبت سایر شرکت ها از رشد مثبت بیشتری برخوردار است. رئیس این موسسه می گوید: «رعایت اخلاق در کسب و کار نه تنها یک اصل درست و صحیح است بلکه سود مادی را هم به دنبال خود دارد.» تمام این مطالعات و تحقیقات بیانگر این واقعیت هستند که باید به آن به عنوان یک بینش مهم برای شرکت هایی که به موفقیت و رشد بلندمدت می اندیشند در نظر گرفته شود.
● هفت اصل مهم اخلاقی
در اینجا به هفت اصل مهم اخلاقی پسندیده در تجارت به اختصار اشاره می کنیم:
۱) قابل اعتماد باشیم
این را باید دانست که مشتری خواهان ارتباط با شرکتی است که بتواند به آن اعتماد کند. وقتی جلب اعتماد سرلوحه یک شرکت قرار گیرد به راحتی قابل تشخیص است. اعتماد باید در توانایی، خصوصیات و صداقت مجموعه قابل تعمیم باشد.
۲) تغییرپذیر باشیم
مقامات ارشد یک مجموعه باید به خاطر پیشرفت مداوم شرکت، پذیرای ایده های جدید باشند. همچنین به دنبال جمع آوری عقاید و بازخورهای مشتریان و کارکنان باشند که رشد یک مجموعه در گرو همین مساله است.
۳) به تعهدات خود عمل کنیم
صرف نظر از تمام جریانات با تمام نیروی خود سعی کنیم اعتماد مشتریان قبلی و فعلی خود را جلب کنیم خصوصاً اگر کاری به اشتباه انجام شده است با عمل به تعهدات می توان یک قرارداد ناموفق را به سرانجام خوبی رساند.
۴) مدارک روشن و قابل فهم داشته باشیم
تمام مدارک و مطالب چاپ شده شرکت مثل آگهی ها، بروشورها و غیره را مجدداً ارزیابی کنیم تا از صراحت و درستی، دقت، جامعیت و حرفه ای بودن آنها اطمینان حاصل کنیم و مطمئن شویم که عاری از اشتباه و سوءتعبیر هستند.
۵) با جامعه در ارتباط باشیم
همیشه در جریان مسائل و رویدادهای اجتماعی باشیم چون کسب و کار ما
تحت تاثیر مسائل اجتماعی است.
۶) در حساب و کتاب دقیق باشیم
حساب و کتاب کسب و کار خود را به دقت ثبت کنیم نه به خاطر اینکه حس بهتری نسبت به پیشرفت شرکت بیابیم بلکه به این جهت که ثبت سوابق باعث می شود تردیدها از بین بروند.
۷) به دیگران احترام بگذاریم
با دیگران با کمال احترام برخورد کنیم. صرف نظر از تفاوت ها، موقعیت های شغلی، عناوین، سن و سال یا سایر تمایزها با همه افراد باید با کمال احترام برخورد کرد. درک اهمیت رعایت مسائل اخلاقی تنها آغاز راه است. یک کسب و کار هرچقدر که کوچک باشد با رعایت اصول اخلاقی در تمام راهبردهای کاری و سیاست های کاری در بین مشتریان حسن شهرت می یابد و این منجر به سودآوری و موفقیت مجموعه خواهد شد. پس خواهیم دید که حتی با رعایت این هفت اصلی که در بالا به آنها اشاره شد، رسیدن به سرمنزل موفقیت چندان دور نیست.
ستیلا باسقی
منبع : روزنامه سرمایه
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
عراق دانشگاه تهران انتخابات حسن روحانی مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت دولت سیزدهم چین رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی
ایران بارش باران تهران هواشناسی یسنا هلال احمر روز معلم آتش سوزی پلیس معلم سیل شهرداری تهران
سهام عدالت قیمت خودرو قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان قیمت دلار خودرو بانک مرکزی ایران خودرو سایپا کارگران ارز
عمو پورنگ لیلا بلوکات سریال موسیقی پردیس پورعابدینی تلویزیون عفاف و حجاب صداوسیما مسعود اسکویی سینمای ایران سینما
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس ترکیه نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
هوش مصنوعی اینستاگرام اپل گوگل تبلیغات ناسا دبی
خواب فشار خون کبد چرب