جمعه, ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 10 May, 2024
مجله ویستا
کفشهای مرد مرده - DEAD MAN'S SHOES
سال تولید : ۲۰۰۴
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : مارک هربرت
کارگردان : شین میدوز
فیلمنامهنویس : پدی کانسیدین، پل فریزر و میدوز
فیلمبردار : دانیل کوئن
آهنگساز(موسیقی متن) : آروو پارت
هنرپیشگان : کانسیدین، توبی کبل، استوارت وولفندن، گَری استرچ، جو هارتلی، شیمس اونیل و استوارت وولفندن
نوع فیلم : رنگی، ۸۶ دقیقه
̎ریچارد̎ (کانسیدین)، پس از هفت سال خدمت در ارتش به منطقهای روستائی ـ جائی که درش بزرگ شده ـ برمیگردد. برادرش، ̎آنتونی̎ (کبل)، که قدری هم مشکل روحی دارد، او را همراهی میکند. قبلاً اتفاق وحشتنااکی برای ̎آنتونی̎ افتاده و ̎ریچارد̎ میخواهد اوضاع را راست و ریست کند. ̎ریچارد̎ در نوشگاه محلی با عصبانیت با ̎هربی̎ (وولفندن) ـ قاچاقچیِ خردهپای موادمخدر ـ درگیر میشود ولی چند دقیقه بعد، در بیرون از نوشگاه بهرغم میلش، از او پوزش میخواهد. وقتی ̎هربی̎ با دوستانش ملاقات میکند قضیهٔ برخوردش با ̎ریچارد̎ را تعریف میکند؛ اما پیش از آنکه بتواند بجنبد و واکنشی نشان دهند، هدف گلوله قرار میگیرند. ̎ریچارد̎ تلافی را ابتدا با اذیت و آزارهائی نسبتاً پیشپاافتاده شروع میکند: خانههایشان را بههم میریزد یا وقتی خوابند، صورتهایشان را نقاشی میکند. ̎سانی̎ (استرچ)، سردستهٔ قلدر گروه در خیابان با ̎ریچارد̎ درگیر میشود ولی ̎ریچارد̎ سر موضعِ خود میماند و حاضر نیست دست از انتقامگیریهایش بردارد. دارودستهٔ بههمریختهٔ ̎سانی̎ به ابزار لازم مجهز نیستند و نمیتوانند در مقابل تاکتیکهای نظامی بیرحمانهٔ ̎ریچارد̎ واکنشی نشان دهند. در حالیکه ̎ریچارد̎، عنانگسیخته نقشههایش را عملی میکند و جسدی روی جسد تلنبار میشود، از طریق یک رجعت به گذشته میفهمیم که قبلاً چه بلائی سر ̎آنتونی̎ آمده بوده است.
● فیلمی شخصی و ارزان که با دوربین ویدئویی روی دست گرفته شده؛ داستان سادهای از انتقام، براساس ماجرای واقعی کسی که میدوز میشناخته، با سبک رآلیستی معمولی و حوصلهسربری که مجالی برای خلق فضا و حال و هوا و فرصتی برای درگیری عمیق با شخصیتها نمیگذارد. فیلمنامهٔ تکخطی و قابل پیشبینی، و شخصیتپردازیهای نصفه نیمه و میزانسنهای کلیشهای هم هیچ نکتهٔ جالب یا ایدهٔ نوئی به تم اصلی و شکل روایت یا روند آن اضافه نمیکند. بازی بیشتر بازیگران واقعاً بد است؛ بهخصوص نقشآفرینی اغراقآمیز و سطحی کانسیدین، بازیگر محبوب کارگردان، که یکی از بیانعطافترین و غیرجذابترین انتقامگیرندههای تاریخ سینماست. برای اثری که قصد رویکرد جدی به موضوعی مثل انتقام و خشونت دارد، چشماندازهای چشمنواز و ترکیببندیهای صرفاً زیبا، موسیقی رمانتیک، آن تصاویر خانوادگی هشت میلیمتری باسمهای آغاز فیلم، و رجعت به گذشتههای سیاه و سفید فایدهای ندارد. نمونهٔ خوبی از اینکه چگونه یک ایدهٔ خصوصی تأثیرگذار و حتی مقدس برای سازندگان فیلم میتواند کاری بیحسوحال؛ بیتأثیر و فایده، و سادهانگارانه و کسلکننده از آب درآید.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس انتخابات انتخابات مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی ایران مجلس رئیس جمهور رهبر انقلاب سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم دولت رئیسی
ترافیک سیل شهرداری تهران فضای مجازی پلیس تعطیلی مدارس تهران هواشناسی قتل بارش باران آموزش و پرورش سلامت
گاز قیمت خودرو خودرو قیمت طلا مالیات نفت نمایشگاه نفت قیمت دلار بانک مرکزی پالایش و پتروشیمی مسکن حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب کتاب تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران حضرت معصومه (س) سینما سینمای ایران سریال دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه رفح اوکراین ولادیمیر پوتین جو بایدن ترکیه حمله به رفح مصر نوار غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر سردار آزمون لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ بازی لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال
فناوری ایلان ماسک فیبرنوری اپل ناسا مغز
تخم مرغ فشار خون آسم هندوانه کبد چرب