سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
هـنـدوسـتـان؛ بزرگترین هدف سرمایهگذاری قطعهسازان
یافتههای نظرسنجی مؤسسههای مشاورهای Roland Berger و Supplier Business حاكی از آن است كه از دیدگاه تأمینكنندگان، سال ۲۰۰۷ بسیار دشوارتر از سال ۲۰۰۶ خواهد بود. همچنین در این مدت، تداوم بدترشدن روابط بین تأمینكنندگان و خودروسازان ادامه یافته و مسئله [كاهش] قیمتها، در واقع مهمترین و بزرگترین خط قرمز خودروساز- تأمینكننده بهشمار میرود.
علاوهبر این موارد، یافتههای این نظرسنجی كه جمعبندی دیدگاههای بیش از ۱۳۰ نفر از مدیران ارشد شركتهای تأمینكننده از سراسر جهان است، نشان میدهد كه تأمینكنندگان برای بقا در این بازار ناامن، همچنان خود را با شرایط وفق دادهاند. برایناساس، نگاه به بازار كشور هند و سرمایهگذاری در این كشور را میتوان بخشی از تلاش آنان برای حركت در راستای رشد بازار تلقی كرد. به گفته مدیر مؤسسه Supplier Business، «هند دارای زمینه بسیار مؤثری برای جذب است و در ۱۲ ماه آینده، اولویت نخست سرمایهگذاری خواهد بود. علت این امر آن است كه بسیاری از تأمینكنندگان در سالهای گذشته، حضوری قابل ملاحظه را در كشور چین برای خود كسب كرده و هنوز در بازار هند حضور نیافتهاند، تأمینكنندگان معتقدند كه نسبت به ركود تولید خودرو در اروپا و امریكا، چندان نگران نیستند.
در نظرسنجی سال ۲۰۰۵ میلادی، ۶۴ درصد از تأمینكنندگان ركود تولید در بازار امریكای شمالی را مسئلهای «بسیار مهم» یا «شدیداً با اهمیت» ذكر كرده بودند. در حالی كه این میزان در نظرسنجی سال ۲۰۰۶ به ۴۹ درصد كاهش یافته است. همچنین در نظرسنجی اخیر ۳۷ درصد از تأمینكنندگان، نسبت به كاهش میزان تولید در بازار اروپا اظهار نگرانی كردهاند. این میزان در سال ۲۰۰۵ میلادی، ۵۴ درصد بوده است و نشان میدهد كه تأمینكنندگان عدم رشد بازارهای سنتی خود را پذیرفته و به سمت بازارهای دیگر حركت كردهاند.
مسائل و مشكلات مدیریتی، از دیگر یافتههای این نظرسنجی است. در این ارتباط ۷۸ درصد پرسش شوندگان، كاهش هزینههای سربار۱ را اولویت نخست اعلام كردهاند. همچنین برونسپاری فعالیتها به كشورهای ارزانقیمت از سوی ۷۰ درصد، به عنوان اولویت بعدی یاد شده است. این امر میتواند به كاهش هزینههای متغیر۲ بیانجامد. در ادامه ۵۸ درصد از مدیران، انتقال فعالیتهای تولیدی به كشورهای كم هزینه را از دیگر اولویتها دانستهاند. این اقدام میتواند موجب كاهش قابل ملاحظه هزینههای سربار و هزینههای متغیر شود، اما از دیگر سو، نابسامانیهای سیاسی و كاری در كشورهای اصلی را به همراه خواهد داشت.
مطابق این نظرسنجی، كشورهای روسیه، اوكراین و ویتنام (به غیر از هند و چین) دیگر كشورهای هدف سرمایهگذاری اعلام شدهاند.
به باور ۷۷ درصد از مدیران تأمینكننده در این نظرسنجی، مسئله قیمت بزرگترین منازعه بین خودروسازان و تأمینكنندگان بوده و ۹۱ درصد آنان نیز معتقدند فشار كاهش قیمتها مسئلهای بسیار و یا شدیداً بااهمیت بهشمار میرود.
در این میان تأمینكنندگان بر این باورند كه به غیر از مسئله قیمت، نگرانیهای دیگری نیز وجود دارد. مقایسه نظرسنجیهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۵ حاكی از افزایش قابل توجه منازعه بین خودروساز و قطعهساز در زمینه هزینههای قالب۳ و حمایت از مالكیتهای معنوی و فكری است. این نگرانیها در واقع نشاندهنده پیدایش حوزههای مناقشهبرانگیز تازهای است.
حدود سه چهارم از مدیران نظرسنجی معتقدند كه شرایط بازار در سال جدید میلادی، دشوارتر خواهد بود، اما دراینمیان بدبینی تأمینكنندگان اروپایی كمتر از آسیاییها و یا تأمینكنندگان امریكای شمالی است. همچنین تأمینكنندگان كوچكتر (با درآمدهای سالانه كمتر از ۳/۱ میلیارد دلار) بدبینی كمتری نسبت به تأمینكنندگان بزرگتر نشان دادهاند.
دیدگاههای تأمینكنندگان در خصوص تحولات فناورانه نیز جالب توجه است. تأمینكنندگان در این بخش، اهمیت كاهش مصرف سوخت خودرو و آلایندهها را بسیار بالاتر از عملكرد و رانش خودرو دانستهاند. همچنین اهمیت ایمنی فعالانه۴ نیز بالاتر از ایمنی پس از تصادف۵، كمك به راننده و راحتی ارزیابی شده است.
اشتیاق تأمینكنندگان نسبت به گسترش فناوری دیزلی، بیشتر از خودروهای هیبریدی بوده است. حدود ۸۵ درصد از مدیران معتقدند كه در ۵ سال آینده بهكارگیری فناوری دیزلی در خارج از اروپا اهمیت بیشتری خواهد یافت.
گفتنی است در این نظرسنجی ۱۳۰ نفر از مدیران شركتهای تأمینكننده، مشاركت داشتهاند كه ۵۷ درصد آنان اروپایی، ۳۲ درصد امریكای شمالی و ۱۱ درصد آنان از منطقه آسیا بودهاند. این تأمینكنندگان در زمینههای مختلف قوای محركه، قطعات تزئینات خارجی و داخلی، برق و الكترونیك، شاسی و غیره، فعالیت میكنند. در این میان درآمد سالانه ۵۴ درصد از آنان بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.
پانوشتها:
۱. Overhead Costs
۲. Variable Costs
۳. Tooling Costs
۴. Active
۵. Passive
منبع:
Wardsauto.com, "Survey Finds India Top Supplier Target", ۲۹ Jan. ۲۰۰۷
۱. Overhead Costs
۲. Variable Costs
۳. Tooling Costs
۴. Active
۵. Passive
منبع:
Wardsauto.com, "Survey Finds India Top Supplier Target", ۲۹ Jan. ۲۰۰۷
منبع : ماهنامه صنعت خودرو
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی شهادت ایران سقوط بالگرد بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی شهرداری تهران هلال احمر پلیس سردار رادان سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش مشهد سیل مشهد بارش باران
یارانه یارانه نقدی قیمت دلار بورس قیمت خودرو خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان بازنشستگان ایران خودرو
شهید رئیسی تلویزیون لیلا حاتمی سینما هنرمندان شعر سینمای ایران سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی امیرعبداللهیان ترکیه روسیه ولادیمیر پوتین چین غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال ابراهیم رییسی رییس جمهور لیگ برتر لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس تراکتور بازی
تبلیغات سامسونگ هوش مصنوعی اپل موبایل ناسا اینترنت نمایشگاه ایران هلث هواپیما
سرطان رژیم غذایی آلزایمر زیبایی سازمان غذا و دارو استرس کاهش وزن پزشک