سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا


هشت عادت برای موفقیت


هشت عادت برای موفقیت
Network Marketing Life Style و سردبیر مجله Networking Times و یکی از نویسندگان مجله Success است. کتاب "بزرگترین بازاریاب دنیا" اثر جان میلتون فاگ جزو کتاب های توصیه شده کمپانی QI می باشد که به تازگی به فارسی برگردانده شده است. عادات ، واقعیت های مسلم زندگی و کار ما هستند. هشت عادتی که در این مقاله ذکر شده است ، هر روز توسط شما قابل استفاده می باشند. هشت عادت مزبور اختصاصی ترین روش های موفقیت نمی باشند، ولی روش هایی می باشند که در عمل ثابت شده، امتحان خود را پس داده اند و موفقیت شما را تضمین نمایند نویسنده ، سخنگو، استاد و مربی، عکاس ، فروشنده ، سردبیر و مدیر عامل یک شرکت بازاریابی در زمینه محصولات غذایی طبیعی و بهداشتی است. او دارای مدرک کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنرهای زیبای فیلادلفیا است. وی در کشورهای ایالات متحده امریکا ، استرالیا ، کانادا ، چین ، جزیره کرت ، امارات متحده عربی ، کره ،‌ مالزی ،‌نیوزیلند ، روسیه ،‌ سنگاپور و ‌کاستاریکا سخنرانی کرده است. آقای فاگ صاحب امتیاز دو مجله درباره بازاریابی شبکه ای به نام های
۱) اهداف خود را بنویسید و هر روز آنها را مرور نمایید. افراد موفق در تمام مشاغل و حرفه ها، نه تنها دارای هدف می باشند، بلکه آنها را نوشته و هر روز مرور می کنند. اهداف مکتوب همواره " چرای" تجارت شما را در پیش روی شما نگه می دارند. اهداف مکتوب به تمرکز شما کمک کرده و برای عبور از مشکلات به شما یاری می رساند. اهداف مکتوب در اندیشه های شما، واقعی تر و مستحکم تر از رویاها (dreams) می باشند. با داشتن اهداف مکتوب، در هر لحظه می دانید کی و کجا میخواهید یک "گل گشت آخر هفته" را به یک "مسافرت هدفمند" تبدیل نمایید. اهداف مکتوب کلید طراحی موفقیت می باشند. موفقیتی که بر پایه طراحی شما بنا شده است و نه بر اساس شانس و تصادف
۲) شنیدن. چند مرتبه پیش آمده است که شما در مقابل شخص دیگری بیش از آنچه او نیاز داشته است، صحبت نموده اید؟ آیا شما از زمره افرادی می باشید که بیشتر از سؤالات، پاسخ می دهید؟ آیا برنامه شما در یک مکالمه یا محاوره اثبات برتری خودتان می باشد و یا جلب موافقت فرد مقابل؟ "شنیدن" از عوامل اساسی موفقیت در این حرفه می باشد و هنوز خیلی از ما شنونده های خوبی نیستیم . مشکل "شنیدن" عبارت است از زمانی که شما به جای گوش دادن به صحبت طرف مقابل، مشغول فکر کردن به جواب خود می باشید و ناخواسته سؤالات بیشتری را ایجاد می نمایید. "خلیل جبران" می گوید یک معلم خوب هرگز توشه خرد معرفت خویش را برای شما نمی آورد، بلکه شما را راهنمایی می کند که چگونه خودتان به چنین توشه ای دست یابید. دادن اطلاعات صحیح به دیگران سبب قدرتمند تر شدن آنها می گردد. پس به افراد کمک کنید تا خودشان کشف کنند که چه عاملی باعث می شود که صد برابر وضعیت فعلی قدرتمند شوند
۳) به جای نتایج ، همواره اعمال خود را ارزیابی نمایید. هر چند اغلب ما تصور می کنیم که این نتایج هستند که به حساب می آیند، ولی حقیقت این است که تمرکز بیش از حد بر روی نتایج می تواند در عمل مانع جدی در پیشرفت شما ایجاد نماید . چه اتفاقی رخ خواهد داد اگر که ما فقط روی اعمال خود تمرکز نماییم و اجازه بدهیم که نقش نتایج حاصل از اعمال، فقط حفظ و پایداری از اعمال ما باشد؟ نخست آن که این اعمل ماست که نتایج را رقم می زند. منطقی است که فرض کنیم اعمال پیوسته و مداوم ما – آنچه که اعمال مسئولانه (proactive) خوانده می شود- نتایج بیشتر و بزرگتری را خلق می نماید. پس با ارزیابی اعمالمان به خود و دیگران یک پاداش مثبت می دهیم. به این ترتیب ما یک الگوی موفقیت را بنا نهاده ایم. تمرکز بر روی نتایج، افراد را بیش از آن که روی انجام کار متمرکز نماید، بر رویدرست انجام دادن کار متمرکز می نماید. یقین بدانید که این دیدگاه به شکست منجر خواهد شد. به یاد داشته باشید که توماس ادیسون ۹۹۹۹ مرتبه تلاش (عمل) کرد تا بتواند لامپ را بسازد (نتیجه). اگر او فقط به نتایج توجه می کرد، امروز ما هنوز در تاریکی زندگی می کردیم . اعمال ثابت ما – که به طور کامل انجام پذیرد – همواره ایجاد حرکت می نماید. نیرویی که ما برای رسیدن به اهدافمان به آن نیاز داریم
۴) اگر حرفی برای گفتن ندارید.........." فقط سخنان افراد موفق در این حرفه را تکرار نمایید. در این دنیا بیش از حد مورد نیاز افکار منفی و عیبجویانه در مورد همه چیز وجود دارد. به ازای هر ۳ مورد مثبت که در هر کاری صحبت می شود ، ۳۳ مورد منفی وجود دارد که در حواشی آن زمزمه می شود. بنابراین فقط سخنانی را بگویید که افراد و کمپانی های موفق در این حرفه بیان می کنند و در نتیجه یک تبلیغات مثبت کلامی ایجاد نمایید. در دنیایی با ذهنیت منفی غالب، این عمل همچون مغناطیس قدرتمندی افراد را به سمت شما جذب می نماید . وقتی که خودتان را درگیر یک گفتگوی منفی دیدید، متوجه باشید که چه می گویید، توقف کنید و یک وضعیت مثبت را مطرح نمایید – یا در غیر این صورت ساکت شوید-. به عنوان یک زن یا مرد شاغل در این حرفه بدانید که کلمات مثبت شما ، سرمایه شما در بانک هستند که بهره آن هم قدرتمند و هم ماندگار می باشد
۵) قرار بگذارید و به قرارهایتان پایبند باشید. گاهی از زیر مجموعه ها می شنویم : " آنها کسانی هستند که حتی پاسخ پیام های تلفنی ما را هم نمی دهند – یعنی به سادگی می توان گفت که آنها علاقمند به این حرفه نیستند - ، تام گفت که برای من یک نامه فرستاده ، اما هرگز چیزی به دست من نرسید – یعنی او تجارت خود را جدی نگرفته است - ، ما راس ساعت سه قرار داشتیم ولی او سر قرار نیامد و حتی یک تلفن هم نزد– یعنی من دیگر نمی توانم روی او حساب کنم – " شاید برخی از این نتیجه گیری ها حقیقت نداشته باشد، ولی این احساسی است که وقتی شما پاسخ تلفن ها را نمی دهید ایجاد می شود، پس به قرارهای خود پایبند باشید. قرارهایتان را به روش صحیح و صمیمی اتخاذ نمایید، هم حرفه ای و هم قابل همانند سازی (duplicatable). این روشی است که شما زیر مجموعه هایتان تشویق می نمایید به آن طریق عمل نمایند. تصور کنید چه مجموعه قدرتمندی خواهید داشت، اگر که هر یک از اعضای آن بتوانند روی قرارهای بالاسری هایشان و پایبندی آنها حساب کنند؟ در مجموعه های ضعیف، پاسخ اغلب تلفن ها داده نمی شود، نامه ها اغلب پست نمی شوند و علت آنها "عدم داشتن وقت کافی و یا ضعف سازماندهی" عنوان می شود، در حالی که علت اصلی "فقدان تعهد" می باشد. "تعهد" خود به تنهایی عامل قدرتمندی می باشد. برای تعهدات خود احترام قایل شوید، به وعده های خود عمل نمایید و موفقیت خود را تقریباً صد در صد تضمین نمایید
۶) زمان تلفن های خود را محدود نمایید. به عنوان یک قانون کلی و به جز در موارد استثنایی، با ایجاد محدودیت در زمان تلفن های خود، کارایی خود را افزایش داده و بالطبع هزینه تلفن را کاهش می بخشید (بازی برنده-برنده !!!) کارشناسان ارتباطات می گویند که تقریباً ۸۰ درصد مکالمات ما درباره مطالبی غیر از مطلب اصلی می باشد. شما حتی اگر فقط ۵۰ درصد زمان تلفن های خود را کاهش دهید، موفق شده اید که دو برابر سابق، زمان اضافی برای خود ایجاد نمایید. افراد موفق همگی ارزش مفید و مختصر صحبت کردن را درک می کنند. صرف زمان زیاد برای مکالمات تلفنی چیزی به جز یک عادت نیست. تلفن ابزاری است که در خدمت تجارت شماست، به شرطی که فقط برای تجارت مورد استفاده قرار بگیرد
۷) تلاش کنید که بتوانید بگویید "نه" – سه مرتبه در روز. ساختن مجموعه تجارت شبکه ای شما یک کار بسیار وقت گیر می باشد. اغلب ما ترجیح می دهیم که بیش از حد به زیرمجموعه های خود متعهد باشیم و مهم ترین نتیجه حاصله این است که اغلب اوقات می گوییم "بله." این مطلب که همه چیز را باید به همه کس گفت، هدف جنون آمیزی است. این کار را نکنید. یاد بگیریدکه چطور و کی بتوانید بگویید "نه". این کلمه یک محدودیت برای رشد مجموعه شما نیست، بلکه یک بیان قاطع برای رشد تجارت شما با بیشترین کارایی و با ایجاد افراد قاطع می باشد و همچنین این کلمه اغلب باعث می شود که زیر مجموعه های شما دست روی زانوی خودشان بگذارند و برخیزند و مسئولیت موفقیت خود را بپذیرند. یک هدف ساده برای خود در نظر بگیرید، هر روز سه مرتبه بگویید "نه". خیلی قراردادی نباشد. خودتان زمان و موقعیت های مناسبی را هر روز بیابید که به درد تجارت شما نمی خورند و قاطعانه به آنها بگویید "نه.
۸) "در هر زمان فقط به یک کار مشغول باشید (تمرکز). بر مسایل حیاتی موفقیت خود تمرکز نمایید. اغلب ما تمرکز خود را بین مسایل مختلف تقسیم می نماییم : در حین یک مکالمه تلفنی مشغول نوشتن یادداشت ها و سازماندهی آنها نیز می باشیم. در حقیقت در یک زمان مشغول دو محاوره هم زمان می باشیم. تله ای که اغلب صاحبان تجارت های خانگی (مانند تجارت شبکه ای) در آن می افتند ای است که نمی توانند بین خانواده و کار در منزل خود مرز زمانی مشخصی را تعریف نمایند. مشغول بودن به چند مطلب در یک زمان سبب می شود که در هیچ یک به موفقیت نرسید. شما برای موفقیت در هر کاری، بایستی در هر زمان تمرکز کامل خود را معطوف به همان کار بنمایید، در غیر این صورت یا خودتان را به زمین می زنید و یا دیگران را. زمانی که در یک مکالمه تلفنی، تمرکز کامل خود را به شخص آن طرف خط معطوف می دارید، در حقیقت برای خود برنامه زمانی ریخته اید که کارهایتان با هم تداخل نکند. هر کاری که در زمان خودش و با تمرکز انجام شود، به بهترین وجه انجام می شود . این مرتبه اگر در زمانی که مشغول نوشتن یک یادداشت هستید، در جستجوی یک شماره تلفن هم بودید، توقف کنید و یکی از دو کار را انتخاب نمایید و قبل از پرداختن به کار دیگر، کار قبلی را تمام و کامل نمایید. کلید کار "انتخاب" است. "انتخاب" به شما این امکان را می دهد که در هر زمان بهترین تمرکز خود را انجام دهید . عدم تمرکز انرژی شما را تحلیل می برد، خسته می شوید و در نهایت توان تولید خود را از دست می دهید. به یاد داشته باشید که تولید شما در زمان حال، نتایج شما را در زمان آینده رقم می زند. توانایی تمرکز روی انجام کارها تعداد موفقیت های روزانه شما را افزایش می بخشد و در نتیجه حرفه شما را نیز در دراز مدت با موفقیت روبرو می سازد
نگارش یافته توسط محمود قوچانی
منبع : مدیریت پروژه ایران


همچنین مشاهده کنید