شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


بررسی عوامل آمیخته بازاریابی در صنعت گردشگری استان اصفهان


بررسی عوامل آمیخته بازاریابی در صنعت گردشگری استان اصفهان
در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری یکی از بخش‌های پر رونق اقتصادی دنیا گردیده و کشورهائی که توانسته‌اند با تجهیز خود به درجاتی از این صنعت بهره برند به همان میزان نیز از رشد اقتصادی و افزایش درآمد شهروندان خود برخوردار شده‌اند. گردشگری فعالیت گسترده و فرابخشی است که به اشکال گوناگون در سطوح داخلی، ملی و بین‌المللی صورت می‌گیرد. گردشگری داخلی و ملی دارای آثار و پیامدهای مهمی در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی است اما با توجه به نقش قابل توجه گردشگری بین‌المللی در تأمین منابع ارزی، این نوع از گردشگری در دهه‌های اخیر مورد توجه مضاعف دولت‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار گردشگری در بخش عمومی و خصوصی قرار گرفته است.
برآوردهای سازمان جهانی گردشگری براساس اطلاعات گذشته و پیش‌بینی آینده، میانگین سالیانه نرخ رشد گردشگری جهانی برای دوره ۲۰۱۰ ـ ۱۹۹۰ را در حدود ۱/۴ درصد نشان می‌دهد.
حمیدرضا پورخلیلی
حسین استادی
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری


همچنین مشاهده کنید