جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


دلیل شکست تجاری مجموعه دروغ‏ها


دلیل شکست تجاری مجموعه دروغ‏ها
عدم اعتماد به صداقت هالیوود در فیلم‏های مرتبط با سیاست خارجی ایالات متحده دلیل شکست تجاری فیلم مجموعه دروغ‏هاست.
به گزارش "الف"، لس‏آنجلس تایمز در یادداشتی تحت عنوان "چرا آمریکا مجموعه دروغ‏ها را نخواهد پسندید"، دلیل عدم اقبال به فیلم مجموعه دروغ‏ها را عدم اعتماد افکار عمومی ایالات متحده به فیلم‏های با موضوع سیاست خارجی این کشور ارزیابی کرد.
این یادداشت دلیل عدم فروش خوب فیلم را این گونه تحلیل کرده است که افکار عمومی ایالات متحده، به رفتار هالیوود درباره موضوعاتی همانند عراق و/یا نیروهای نظامی ایالات متحده و/یا سیاست خارجی امریکا اعتماد ندارد و انتظار ندارد فیلم‏های ساخته هالیوود در این موضوعات صادقانه و منصفانه باشند و همین نکته نیز دلیل شکست تجاری فیلم‏هایی همانند استاپ-لس و سایر موضوعات مرتبط با عراق و سیاست خارجی آمریکا بوده است.
مطلب منتشره در لس‏آنجلس تایمز، با توجیه دانستن دلایلی همانند تاثیر عملکرد رقبای توزیع کننده در شکست تجاری فیلم افزوده است، تا زمانی که افکار عمومی به عملکرد هالیوود درباره موضوعات سیاست خارجی ایالات متحده اعتماد ندارد، فیلم‏های پروپگندا حتی با داشتن ستاره‏های بزرگ و صحنه‏های اکشن چشم‏گیر نیز موفق نخواهند بود.
ددلاین هالیوود دیلی نیز با ناامید کننده دانستن آمار فروش مجموع دروغ‏ها، آن را دومین فیلم کم فروش کمپانی فیلم‏سازی وارنر بروس دانست که برای تولید آن بیش از ۱۰۰ میلون دلار هزینه شده است.
این سایت تحلیل اخبار هالیوود، فروش پایین فیلم باوجود تبلیغات فراوان قبل از اکران را برای بازیگران اسکاری آن همانند لئوناردو دی‏کاپریو و راسل کرو و کارگردان معروف فیلم، ریدلی اسکات، تحقیرآمیز خواند. خانم گلشیفته فراهانی از ایران نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.
بنابر اعلام آمار فروش فیلم اعلام شده توسط باکس آفیس موجو ، مجموعه دروغ‏ها به کمتر از نیمی از فروشی که برای آن پیش‏بینی شده بود دست یافته و نتوانسته است از رده چهارم و یا سوم جدول فیلم‏های درحال اکران بالاتر برود.
فیلم سینمایی مجموعه دروغ‏ها، فیلمی اقتباسی از رمانی به همین نام، نوشته ی دیوید ایگنیشس در مورد یک مامور CIA است که به اردن می رود تا تروریستی مشهور را پیدا کند. فیلم توسط ریدلی اسکات کارگردانی شده و فیلمنامه ی آن را ویلیام موناهان نوشته است. فیلم در واشنگتن دی سی، اروپا، مراکش و خاورمیانه ضبط شده است.
منبع : سایت الف


همچنین مشاهده کنید