جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

کاربرد شمع ها در زیبایی منزل


کاربرد شمع ها در زیبایی منزل
روشن كردن یك شمع كوچك می تواند حال و هوای اتاق شما را به كلی تغییر دهد، به ویژه اگر رایحه ملایمی هم داشته باشد.
شمع ها علاوه بر اینكه جنبه تزئینی دارند، در ایجاد فضای آرامش بخش، رمانتیك و حتی تشریفاتی مؤثرند. مثلاً استفاده از شمع های پایه بلند در اتاق پذیرایی یا روی میز ناهارخوری نوعی حس تشریفات را القا می كند. همچنین برای جلوه دادن به یك میز یا فضایی خاص، می توانید شمع روشنی در آنجا قرار دهید.
مهم نیست كه دكوراسیون منزل شما سنتی و قدیمی است یا لوكس و مدرن، در هر صورت برای ایجاد تزئینات زیبا شمع ها را به كار ببرید.
استفاده از شمع ها پیشینه مذهبی بسیار طولانی دارد. در پرستشگاه ها، كلیساها، اعیاد و مراسم مذهبی مختلف از شمع استفاده می شد. همچنین مردم برای پیش كشی به مرده ای كه بسیار دوستش داشتند، شمع روشن می كردند.
البته هنوز هم در مذاهب مختلف، شمع همچنان جایگاه خودش را حفظ كرده و رایج است.
انتخاب رنگ
شمع های مختلف با رنگ های متفاوت تأثیر بسزایی در دكوراسیون منزل شما دارند. سعی كنید رنگ هایی را انتخاب كنید كه با فضای اتاق ها متناسب باشد.
به هرحال این به میل شما بستگی دارد كه چه رنگی را به كار ببرید. رنگ های سرد یا گرم احساسات متفاوتی را ایجاد می كنند. مثلاً رنگ قرمز از رنگ های گرم است كه شما را به فعالیت فیزیكی بیشتر تشویق می كند و نشان دهنده احساسات شدید و رمانتیك است. اگر فردی آرام و احساساتی هستید و می خواهید رفتاری پرحرارت داشته باشید، از رنگ قرمز برای تزئینات استفاده كنید.
رنگ نارنجی نیز فضای اتاق را لذتبخش و گرمای صمیمانه ای ایجاد می كند.
رنگ زرد از نظر روانی به شما كمك می كند تا به نظرات دیگران بیشتر توجه كنید و هنگام گفت وگو سرزنده باشید. درنتیجه ارتباطات شما با دیگران افزایش می یابد.
زرشكی رنگ مورد علاقه افراد خلاق و رؤیایی است. می توانید در كنار شمع های زرشكی از رنگ صورتی هم استفاده كنید. ضمناً این رنگ برای اتاق هایی توصیه می شود كه به آرامش و تمركز نیاز دارد، مانند اتاق كار.
آبی یكی از آرامش بخش ترین رنگ هاست كه فضایی سرشار از صلح وصفا ایجاد می كند. افراد آرام، مطمئن و راضی این رنگ را می پسندند.
رنگ سبز نشاندهنده آسایش و راحتی است و باعث می شود بیشتر احساس امنیت كنید.
و بالاخره رنگ سفید مورد توجه افراد صادق است و استفاده از آن درك شما را در مسائل مختلف افزایش می دهد.
در ضمن برای انعكاس نور و زیبایی بیشتر می توانید شمع ها را مقابل آینه یا سطوح براق و صیقلی قرار دهید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید