جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

بایرن مونیخ، مدعی اصلی فتح بوندس لیگا


بایرن مونیخ، مدعی اصلی فتح بوندس لیگا
بایرن مونیخ آلمان به امید جلوگیری از تكرار ناكامی خود در فصل گذشته، سرمایه گذاری هنگفتی برای تشكیل یك تیم جدید انجام داده است. این سرمایه گذاری حدوداً ۷۰میلیون یورویی و خرید بازیكنان صاحبنام حتماً روی حریفان بایرن مونیخ در بوند س لیگا تأثیر گذاشته و چه بسا موجب ترس و وحشت آنها شود.
اما این تیم روز دوشنبه مقابل یك تیم دسته سومی به زمین خورد. بایرن مونیخ در جریان این دیدار پس از تساوی یك بر یك در وقت اضافه، به «اولیور كان» نیاز داشت تا جلوی پنالتی های تیم «بورگهاوسن » را بگیرد و به دور دوم مسابقات جام حذفی باشگاه های آلمان راه یابد. تیم جدید مملو از ستاره بایرن مونیخ، در این مسابقه حتی عقب افتاد و با گل دیر هنگام «میروسلاو كلوزه» كه یكی از تازه واردهای این تیم است، مساوی كرد.
«آرمین فه» سرمربی مدافع عنوان قهرمانی یعنی اشتوتگارت در این باره گفت:« بایرن یكی از مدعیان است اما همه مدعیان به قهرمانی نمی رسند. به نظر من داشتن تیمی كه بازیكنانش عادت دارند در كنار هم بازی كنند، یك امتیاز است. در اوایل فصل جدید جام حذفی آلمان به نظر نمی رسید با وجود تعداد بسیاری از بازیكنان جدید، دچار چنین مشكلاتی شود. «فرانك ریبری» كه گفته می شود در ازای مبلغ ۲۵میلیون یورو از مارسی به بایرن رفته است، در مسابقات پیش از فصل به قدری خوش درخشید كه گمان می رود بهترین بازیكن مسابقات نام گیرد.
«لوكا تونی» كه سال گذشته به همراه ایتالیا به قهرمانی در جام جهانی رسید، از فیورنتینا به بایرن آمده تا در كنار كلوزه، خط حمله این تیم را تقویت كند. وی بیشتر جلسات تمرینی بایرن را به دلیل مصدومیت از دست داده و هنوز هم معلوم نیست می تواند مسابقات فصل جدید را شروع كند یا خیر.
«كلوزه» بهترین گلزن جام جهانی گذشته، پس از ترك وردربرمن باعث شد روابط ۲ باشگاه شكرآب شود. بایرن «زی روبرتو» بازیكن كهنه كار برزیلی را هم برای جا دادن در خط میانی به خدمت گرفته است.ورود بازیكنان جدید ممكن است آینده ستارگان جوان آلمان یعنی «باستین شواین اشتایگر» و«لوكاس پودولسكی» را به خطر بیندازد.
پودولسكی در اولین فصل حضور در بایرن چندان موفق نبوده است و به شدت برای بازی در خط حمله بین كلوزه و تونی تحت فشار است بخصوص اینكه هنوز از مصدومیت زانو بهبودی كاملنیافته است.«اوتمار هیتزفلد» سرمربیبایرن مونیخ گفت:«هر بازیكنی فرصت خود را دارد.
ما سیستم چرخشی را از ماه اكتبر یعنی زمانی كه همه آماده اند، شروع می كنیم.»هیتزفلد كه فصل گذشته جانشین «فلیكس ماگات» شد، برای دومین بار است كه هدایت بایرن مونیخ را بر عهده می گیرد و هنوز یك فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد، اگرچه ماندن در بایرن را رد نكرده است.بایرن مونیخ فصل گذشته در بوندس لیگا چهارم شد و پس از ۲ بار قهرمانی پیاپی تحت مربیگری ماگات، فقط توانست به مسابقات جام یوفا صعود كند.هیتزفلد افزود:«همیشه روی بایرن فشار است.
ما باید به قهرمانی برسیم. البته دوست دارم فوتبال زیبا ببینم اما این جایگزین قهرمانی نمی شود.» بیشتر نظرسنجی هایی كه قبل از شروع فصل انجام شده از جمله ۱۱ مربی از ۱۸مربی تیم های بوندس لیگا، بایرن مونیخ را قهرمان فصل جدید می دانند. در اشتوتگارت «تیمو هیلده براند» دروازه بانی این تیم را ترك كرده و «رافائل شافر» از نورنبرگ جانشین او شده است.این تیم «ایلدرای باشتورك» هافبك و ۲ مهاجم به نام های اورتون و «كیپریان ماریكا» را به خدمت گرفته است.
شالكه كه به دنبال اولین قهرمانی خود پس از ۵۰ سال است، ۲ هافبك خود یعنی «لینكولن» و «همیت آلتینتوپ» را در جریان تعطیلات از دست داده و با بازیكن بزرگی هم قرارداد امضا نكرده است. بزرگترین غایب وردربرمن نیز كلوزه است كه به بایرن مونیخ رفت. این تیم به جای كلوزه با «بوباكار سانوگو» از هامبورگ قرارداد امضا كرده و«كارلوس آلبرتو» را از فلومیننزه و «دوسكو توسیچ» مدافع صرب را از سوشو به خدمت گرفته است.
با وجود این، هافبك كلیدی این تیم «تورستن فرینگس» پس از چند هفته كه از مصدومیت زانویش می گذرد، هنوز بهبود نیافته است.این در حالی است كه بسیاری از كارشناسان، تیم های بروسیا دورتموند، هامبورگ و بایرلوركوزن را شگفتی سازهای این فصل می دانند.هر ۳ این تیم ها تركیب بازیكنان خود را بازسازی كرده اند و لوركوزن«فانیس گكاس» مهاجم یونانی را كه فصل گذشته ۲۰گل برای بوخوم در بوندس لیگا زد را خریداری كرده است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید