جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

بیماری فشار خون به عنوان موریانه بدن


بیماری فشار خون به عنوان موریانه بدن
مبتلایان فشار خون در ظاهر افراد سالمی هستندو لی متاسفانه اعضا اصلی بدن آنها در حال نابودی است.فشار خون بتدریج در بدن باعث از کار انداختن یکایک سلولها میگردد.
و ناگهان مثل ساختمان چوبی که موریانه ها سالها مشغول از بین بردن چهار ستون اصلی بوده اند فرو میریزد و شخص را برای همیشه از وجود اعضا یی حیاتی مثل قلب کلیه چشم مغز محروم میکند.در واقع باعث مرگ زودرس میشود.شایعترین علت مرگ در اینها نارسایی قلبی است.شاید دیده باشید کسانی را که شکم بزرگ و پرآب پاهای ورم کرده تنفس های سریع و کوتاه دارند.اگر تا ۵ لیتز آب با سوزن از شکم اینها خارج کنیم مجددا در زمان کوتاهی آب جمع میشود. چرا .چون قلب برای همیشه قدرت پمپ کردن را از دست داده است.
طی سالها بار اضافی زیادی به قلب وارد شده است.در این شرایط تنها چاره پیوند قلب است که آن هم تحت شرایط خاصی و مراکز خاصی قابل انجام است و همچنین حدس میزنم داستانهای خرید و فروش پیوند کلیه را شنیده اید. پس بیشتر بدانید که از علل مهم نارسایی کلیه فشار خون است..البته بحث عوارض فشار خون داستان مفصلی دارد که سعی میکنم به اصطلاح با زبان بی زبانی برای هم وطنان اهمیت اینها رابیان کنم.
بنابراین توصیه میگردد که تا دیر نشده اگر شما و یا نزدیکانتان ۳۰ و بالای ۳۰ را داریدبه نزدیکترین مرکز برای یک تست فشار خون مراجعه کنید.
که انجام آن از آب خوردن هم راحت تر است .بد نیست بدانید ۱۵% افراد سن بالا دارای فشار خون هستند و خودشان خبر ندارند.در نظر داشته باشید که فشار خون را در برنامه تستهای ۶ ماهه خود قرار دهید.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت


همچنین مشاهده کنید