جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

شما که غریبه نیستید


شما که غریبه نیستید
شاید تا کنون بارها پیش آمده که در یک خیابان باریک، به هر دلیلی ماشین ها پشت سر یکدیگر ترمز کنند و به قول معروف ترافیک شود، همه، دقایقی منتظر می مانند تا راه باز شود و حرکت کنند.در باند رو به رو هم خودروها در حال حرکتند و کاری به باند شلوغ ندارند.اما در این هنگام چند ماشین که راننده هایشان خیلی راننده هستند، سبقت می گیرند و به جایی می رسند که از رو به رو هم ماشین می آید و به همین راحتی در تمام خیابان ترافیک ایجاد می شود.
چرا؟ چون راننده های به ظاهر راننده، عشق فرمانشان گل کرده و بدون این که توجه کنند چه اتفاقی در این خیابان باریک خواهد افتاد، اقدام به این کار می کنند...چرا؟ چون از ورود ممنوع عبور کرده اند.
ترافیک و مشکلات آن یک طرف، مشکلات زیستی هم جای خود را دارد.
به طور حتم می پرسید، به محیط زیست چه ربطی دارد؟ خدمتتان عرض می کنم... چرا که صف طولانی دو طرف خیابان باعث می شود که خودروها برای فرار از این ترافیک فقط بوق بزنند و همین بوق زدن های ممتد ده ها راننده، باعث آلودگی صوتی می شود و این هم جز، سردرد و به هم ریختگی اعصاب ساکنان حاشیه خیابان و رهگذران چیز دیگری به دنبال ندارد.این یک طرف قضیه، طرف دیگر هم دی اکسید کربن حاصل از دود خودروهاست.همه این سهل انگاری ها که دردسرساز هم است، حاصل بی فکری خودخواهی و زیر پا گذاشتن ارزش های اجتماعی و... است که مورد غفلت برخی راننده ها قرار می گیرد.
شاید اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهیم همسایه، همشهری و هم نوعانمان را آزار نخواهیم داد.

قاسمی
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید