شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

عشق ورزیدن یک انتخاب است


عشق ورزیدن یک انتخاب است
جای بسی تاسف است که بخشی از طبیعت انسانی این گونه است که امکاناتی را که داریم بدیهی می پنداریم و قدرشان را نمی دانیم مگر موقعی که آن ها را از دست بدهیم . سپس بر سر آنچه دیگر نمی تواند مال ما باشد گریه می کنیم و خودمان را به سبب وقت تلف کرده و از دست داده سرزنش می کنیم .
چنانچه کسی را در زندگی تان دارید که جایگاه خاص و ویژه ای برایتان دارد عشق ورزیدن به او را هرگز به تاخیر نیندازید .
عشق ورزیدن را حتی یک روز هم به تاخیر نیندازید . عشق ورزیدن را همین اکنون انتخاب کنید . شما هرگز برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید وقت زیادی ندارید . عشق دیگران و تمام کسانی که شما را دوست دارند یک وام از طرف خداست . این امکان نیز وجود دارد که این وام هر لحظه از شما گرفته شود . این را نمی گویم که شما را بترسانم اما باور کنید . خودم هم دوست ندارم چنین مطلبی را بگویم ، اما این راه و رسم دنیاست . بسیار مهم است که از هر روز برای عشق ورزیدن استفاده کنید زیرا هر روز به حساب می آید .
چرا باید همیشه یکی بمیرد تا خوبی و بزرگی اورا جشن بگیریم . چرا باید این قدر صبر کنیم و عشق و محبت و علاقه ی خودمان را روزی ابراز کنیم که دیگر آن شخص در میان ما نیست تا واژه های محبت آمیزمان را بشنود ؟ چرا خاطره ها و احساسات خودمان را هنگامی که آن شخص زنده و در میان ماست با این عمق و درجه و شدت هیچ وقت بیان نمی کنیم ؟
انسان هایی که در زندگی شما وجود دارند آیا به راستی می دانند که شما چقدر دوستشان دارید ؟ و چقدر به آنها احتیاج دارید ؟ هرگز آنقدر صبر نکنید که مرگ آن ها را از شما بگیرد . واژه های محبت آمیز را برای مراسم خاکسپاری آن ها نگه ندارید . عشق ورزیدن به آن ها را هرگز تا موقعی که دیگر در میان شما نیستند به تعویق نیندازید . همین امروز به آن ها عشق بورزید .
چرا میهمانی مراسم زندگی به پا نمی کنیم ؟ چرا همیشه برای افراد مراسم مرگ و خاکسپاری به پا می کنیم ؟ می توانیم دوستان ، خانواده و همسایگان آن فرد را به میهمانی ویژه ای دعوت کنیم تا هر کس به نوبت مراتب تشکر و قدردانی و عشق خودش را نسبت به او در حضور همگان اعلام کند .
شاید وقت آن رسیده است بیاموزیم در یادبود زندگی و نه مرگ ، مراسمی برگزار کنیم و لحظه هایی ناب را همین امروز و نه فردا خلق کنیم .
به دور و اطراف خود نگاهی بیندازید ؛ کسی را خواهید دید که به عشق شما نیاز دارد . عشق خود را به او بدهید . آن لحظه است که عشق تان برای او موهبتی خواهد بود .

http://delsoookhte.blogfa.com/cat-۲.aspx
توسط پویا روحی علمداری
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید