جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

تظاهر کردن و برانگیختن عکس‌العمل حریف


تظاهر کردن و برانگیختن عکس‌العمل حریف
● تکواندو با لودوویک وو
▪ لودوویک وو
ـ متولد ۵ ژانویه ۱۹۷۸
ـ قد: ۷۵/۱ سانتی‌متر
ـ قهرمان دانشگاهی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴
ـ قهرمان نظامی جهان در سال ۱۹۹۹
ـ یازده مرتبه قهرمان فرانسه
ـ رده: ۶۲- کیلوگرم
موم دولیو چاگی تکنیک مهمی است که در ضدحمله هم به‌کار می‌آید. بنابراین با به‌کارگیری آن در مبارزه، فرصت را از حریف می‌گیرید و همواره گارد خود را حفظ می‌کنید.
۱) من در وضعیت مبارزه هستم اما فاصله کافی را با حریف حفظ می‌کنم تا او بتواند عقب برود. مبارزه را با یک ضربه پا شروع می‌کنیم.
۲) یک لگد چکشی با پای عقب فرود می‌آورم. این ضربه برای باز کردن گارد مخالف است. سریعاً پایم را فرود می‌آورم تا غافلگیر نشوم.
۳) زمانی‌که حریف ضربه پای خود را آماده می‌کند من با یک ضربه پای برگردان ضدحمله می‌کنم. در این زمان، پیش‌بینی و پیش‌دستی کردن از اهمیت بالائی برخوردار است.
۴) من تظاهر می‌کنم که می‌خواهم حمله کنم تا حریف عکس‌العمل نشان دهد و برای حمله کردن تحریک شود.
۵) با برگردان خودم، هم‌چنان آماده هستم تا تکنیک خود را متوقف کنم. اگر تظاهر کردن من ناکاآمد باشد، ممکن است ضربه پایم تأثیری نداشته باشد.
۶) من پرش برگردان خود را اجرا می‌کنم و سعی می‌کنم حریف را تا حد ممکن از نظر دور نگه ندارم. بنابراین سر را قبل از بدن می‌چرخانم، این‌کار باعث می‌شود تا صورت حریف را بهتر هدف قرار دهم.
۷) هنگامی‌ که با پای خود به من حمله می‌کند، می‌بایست تا حد امکان پاهای خود را باز کنم. در برابر موم دولیو چاگی پرشی که به‌صورت حریف وارد می‌کنم، حمله او نمی‌تواند آسیب چندانی به من وارد کند.
منبع : ماهنامه رزم‌آور


همچنین مشاهده کنید