یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
تبیین مفاهیم اصلی رویکرد
رويکرد استفاده و رضامندي بر اين اصل استوار است که پيامگير رسانه، فعال است. براى رسيدن به تعريفى عينى از فعال بودن، محققان هوادار اين رويکرد به ابعاد گوناگون آن پرداختهاند. مثلاً پالمگرين و همکارانش (۱۹۸۵) به مسئلهٔ فعاليت مخاطب از ديد پردازش اطلاعت يا نسبت دادن معنا به اجزاى پيام مىپردازند. در اين زمينه، گارامون (Garramone) در سال ۱۹۸۳ در مورد اثر مجموعهٔ انگيزهها بر چگونگى پردازش تبليغات سياسى پخش شده از تلويزيون تحقيق کرد. همچنين، مکليود و بکر (۱۹۸۱) شواهد تجربى مشابهى را در مورد اثر انگيزهها بر پردازش محتواى رسانهها عرضه کردند. اينگونه بررسىها که در مراحل اوليهٔ تکامل هستند، نشان مىدهند که مخاطبان فعالانه محتواى رسانهها را پردازش مىکنند و اين پردازش تحت تأثير انگيزههاى فرد است. علاوه بر اين، مىتوان فرض کرد که ديگر عوامل، چون نگرشها، هنجارها و روابط خانوادگى و اجتماعى فرد نيز ممکن است بر چگونگى پردازش محتواى رسانهها اثر گذارد. گروهى ديگر پردازش را تنها به برخى ابعاد فعال بودن مخاطب (انتخابى بودن و درگير شدن) نسبت مىدهند. به هر حال، اين ارتباط، ضرورت پرداختن عميقتر به آنها را نشان مىدهد. |
در اين زمينه، اولين قدم، تبيين مفاهيم مرتبط با فعال بودن مخاطب از ديدگاههاى مختلف (مثلاً ابعاد فعال بودن مخاطب، استفادهٔ هدفمند و غيرهدفمند، رضامندى موردنظر و حاصل شده و ...) است. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان دولت سیزدهم گامبیا دولت حسین امیرعبداللهیان سیستان و بلوچستان انتخابات جنگ مجلس شورای اسلامی حجاب مجلس افغانستان
سیل یسنا تهران هواشناسی شهرداری تهران بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی خودرو دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم بانک مرکزی بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
تلویزیون صدا و سیما جهان مسعود اسکویی مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه روسیه آمریکا انگلیس اوکراین یمن نوار غزه ایالات متحده آمریکا جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان رئال مادرید لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
آیفون اینستاگرام دیابت اپل ناسا عکاسی تبلیغات موبایل گوگل
کبد چرب فشار خون