جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
یادگیری
همانطور که گفتيم، شکلگيرى اتصالات (Connections)، ارتباطها يا پاسخهاى شرطىشده (Conditioned Response) در حال حاضر براساس فيزيولوژى مغز شناخته نشدهاند. برخى از مسائل مربوط به اينکه چه مطالبى آموخته مىشود، مطرح شده، ولى آنها بيشتر استعدادهاى مغز براى يادگيرى را نشان مىدهد تا اينکه کارکرد آن را مدنظر داشته باشند. براى مثال، معلوم شده است که يک واکنش تميزدهنده (Discriminative Reaction) به ارتباط بين دو عامل را مىتوان مستقل از ارزش مطلق آن دو عامل مربوط را آموخت (حيوان، محرک روشنتر را انتخاب مىکند، صرفنظر از اينکه تا چه اندازه اين دو عامل مورد گزينش روشن باشند). چگونه مغز رابطهها را درک کرده و آنها را در يک مسير نهائى قرار مىدهد؟ ادراک يک رابطهٔ جديد را بينش مىنامند و گنجايش داشتن بينشهاى صحيح و متعدد و سريع، بخشى از نبوغ محسوب مىشود. چگونه مغز از عهدهٔ بينش برمىآيد و چرا يادگيرى با بينش روابط بسيار ساده است؟ ما در ارتباط با کارهاى لشلى به اين مسائل توجه خواهيم کرد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات عراق مجلس شورای اسلامی حسن روحانی دولت سیزدهم حجاب دولت نیکا شاکرمی چین رهبر انقلاب مجلس شهید مطهری
ایران هواشناسی تهران یسنا سیل هلال احمر آتش سوزی روز معلم قوه قضاییه معلم پلیس شهرداری تهران
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان طلا قیمت دلار خودرو بانک مرکزی ایران خودرو ارز سایپا
موسیقی عمو پورنگ تلویزیون سریال لیلا بلوکات ساواک عفاف و حجاب سینمای ایران تبلیغات مسعود اسکویی سینما تئاتر
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال آتیلا حجازی علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
هوش مصنوعی ناسا اپل گوگل اینستاگرام عکاسی تلفن همراه کولر
خواب فشار خون کبد چرب