دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا

نظام اداری (Administration)


نظام ادارى دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى مى‌تواند به مديريت کل (General administration)، مديريت منابع انساني، مديريت مالى و حسابدارى تقسيم شود.
مديريت کل. تدارک و کنترل الزامات اداري. مديريت و نگهدارى وسايل نقليهٔ موتورى و ساير اموال منقول و غيرمنقول دستگاه دولتى مذکور. خدمات دبيرخانه‌اى. ترتيبات و توافقات مسافرت و حمل‌ونقل. امنيت و حراست.
مديريت منابع انساني. سوابق کارکنان. شرايط و روابط کاري. کارمنديابى و انتخاب. هماهنگى توسعه مسير شغلي. ارزيابى عملکرد و آموزش.
مديرت مالى و حسابداري. برنامه‌ريزى و تدوين بودجهٔ مالي. حسابدارى و کنترل‌هاى مالي.
مسائل بودجه‌بندى و مالى به وزارت دارائى مربوط مى‌شود، حال آنکه مسائل کارکنان به کميسيون خدمات عمومى يا سازمانى مشابه مربوط مى‌شود.


همچنین مشاهده کنید