جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
امروزه تجارت الکترونيک تنها به فرآيند خريد و فروش محصولات محدود نمىگردد، بلکه ارائه خدمات و سرويس به مشتريان ازجمله فعاليتهاى عمده در اين حوزه محسوب مىشود و نظر به اهميت مديريت ارتباط با مشتريان نرمافزارهايى تحت نام CRM مورد بهرهبردارى قرار مىگيرند. |
با افزايش بکارگيرى اينترنت، پست الکترونيکى و فاکس، موج ديگرى از امکانات ارتباطي، سازمانهايى را که نيازمند برقرارى ارتباط با مشتريان خود مىباشند فراگرفته است. و مراکز call center تبديل به مراکز چندرسانهاى موسوم به contact center و نهايتاً به Interactive Contact Center گرديدهاند. Voice mail ،Fax ،Voice overNet ،Web callbacks ،Web chat ،Web و Phone calls ازجمله کانالهاى ارتباطى (contact channel) موجود در حال حاضر مىباشند. |
بدين ترتيب با تبديل call centers به contact centers مشتريان مىتوانند بجاى استفاده از تلفن، فاکس و يا پست الکترونيکى از روشهاى ديگرى نيز بهدلخواه خود جهت برقرارى ارتباط با فروشندگان و يا ارائهدهندگان خدمات، استفاده نمايند. از سوى ديگر نيز سازمانها و شرکتها در تلاش بکارگيرى راهحلهاى جامع در زمينه کسبوکار الکترونيکى مىباشند تا بتوانند ضمن حفظ مشتريان خود، خدمات بهترى را بهآنها ارائه نمايند. آمارهاى منتشره در رابطه با حجم مبادلات تجارى و يا ارائه خدمات، مبين اهميت بکارگيرى تکنولوژى تجارت الکترونيکى است. |
ازجمله پيشبينى مىشود، تعداد خريداران امريکايى که ازطريق contact centerها خدمات خود را دريافت مىنمايند بين سالهاى ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ به ۷۸ ميليون نفر افزايش يابد. |
چشماندازها در اين رابطه متحيرکننده مىباشند، پيشبينى مىگردد طى کمتر از سهسال آينده ۵۶ درصد تماسهاى مشتريان ازطريق شبکههاى وب صورت پذيرد و درمقابل تماسهاى تلفنى به کمتر از ۵ درصد کاهش يابد. |
چه اين آمار را باور داشته باشيم يا نداشته باشيم بکارگيرى مراکز تماس چندرسانهاى (multimedia contact centers) بسرعت جايگزين call centerها خواهند شد و براى اين انتقال بکارگيرى تکنولوژىهاى Unified Messaging و Web Integration اجتنابناپذير مىباشد. |
منبع آمار فوق Theresa Vanlaeken مىباشد که شرکت سينکام در مجله Objective خود ارائه نموده است. |
همچنین مشاهده کنید
- چالشهای کسب و کار
- ارتباط اشیاء تجاری توزیعشده براساس استاندارد CORBA
- تعریف و انواع تجارت الکترونیک
- ارتباط در تجارت الکترونیک
- ارتباط اشیاء تجاری توزیعشده براساس استاندارد(2) CORBA
- چگونگی انتخاب راهحلهای آماده در تجارت الکترونیک
- معایب تجارت الکترونیکی
- نیازهای تجارت الکترونیکی
- مزیتهای تجارت الکترونیکی
- زیرساختهای لازم جهت تجارت الکترونیکی (Infrastructure)
- چرخه ژنریک تجارت (Trade Cycle)
- استانداردهای ایجاد اسناد در کسبوکار تجاری
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک(۲)
- مبادله الکترونیکی دادهها
- مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
- دولت الکترونیکی (e-Government)
- نیازمندیهای کاربر
- طراحی برنامه کاربردی براساس مدل کسب و کار
- کارتهای اعتباری و بانکداری الکترونیکی
- کاربرد مؤسسات ذینفع در فرآیند خرید online
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
عراق انتخابات دانشگاه تهران حماس حسن روحانی مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت دولت سیزدهم رهبر انقلاب مجلس شهید مطهری
ایران بارش باران هواشناسی یسنا هلال احمر قوه قضاییه روز معلم تهران سیل معلم پلیس شهرداری تهران
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان قیمت دلار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی سایپا کارگران ارز
عمو پورنگ سریال موسیقی پردیس پورعابدینی تلویزیون صداوسیما عفاف و حجاب مسعود اسکویی سینمای ایران سینما
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه اوکراین چین نوار غزه انگلیس
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر باشگاه استقلال لیگ برتر تراکتور جواد نکونام بازی سپاهان لیگ برتر ایران رئال مادرید
هوش مصنوعی کولر گوگل تلفن همراه همراه اول تبلیغات اینستاگرام اپل
خواب فشار خون کبد چرب چاقی رابطه جنسی