دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
امروزه تجارت الکترونيک تنها به فرآيند خريد و فروش محصولات محدود نمىگردد، بلکه ارائه خدمات و سرويس به مشتريان ازجمله فعاليتهاى عمده در اين حوزه محسوب مىشود و نظر به اهميت مديريت ارتباط با مشتريان نرمافزارهايى تحت نام CRM مورد بهرهبردارى قرار مىگيرند. |
با افزايش بکارگيرى اينترنت، پست الکترونيکى و فاکس، موج ديگرى از امکانات ارتباطي، سازمانهايى را که نيازمند برقرارى ارتباط با مشتريان خود مىباشند فراگرفته است. و مراکز call center تبديل به مراکز چندرسانهاى موسوم به contact center و نهايتاً به Interactive Contact Center گرديدهاند. Voice mail ،Fax ،Voice overNet ،Web callbacks ،Web chat ،Web و Phone calls ازجمله کانالهاى ارتباطى (contact channel) موجود در حال حاضر مىباشند. |
بدين ترتيب با تبديل call centers به contact centers مشتريان مىتوانند بجاى استفاده از تلفن، فاکس و يا پست الکترونيکى از روشهاى ديگرى نيز بهدلخواه خود جهت برقرارى ارتباط با فروشندگان و يا ارائهدهندگان خدمات، استفاده نمايند. از سوى ديگر نيز سازمانها و شرکتها در تلاش بکارگيرى راهحلهاى جامع در زمينه کسبوکار الکترونيکى مىباشند تا بتوانند ضمن حفظ مشتريان خود، خدمات بهترى را بهآنها ارائه نمايند. آمارهاى منتشره در رابطه با حجم مبادلات تجارى و يا ارائه خدمات، مبين اهميت بکارگيرى تکنولوژى تجارت الکترونيکى است. |
ازجمله پيشبينى مىشود، تعداد خريداران امريکايى که ازطريق contact centerها خدمات خود را دريافت مىنمايند بين سالهاى ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ به ۷۸ ميليون نفر افزايش يابد. |
چشماندازها در اين رابطه متحيرکننده مىباشند، پيشبينى مىگردد طى کمتر از سهسال آينده ۵۶ درصد تماسهاى مشتريان ازطريق شبکههاى وب صورت پذيرد و درمقابل تماسهاى تلفنى به کمتر از ۵ درصد کاهش يابد. |
چه اين آمار را باور داشته باشيم يا نداشته باشيم بکارگيرى مراکز تماس چندرسانهاى (multimedia contact centers) بسرعت جايگزين call centerها خواهند شد و براى اين انتقال بکارگيرى تکنولوژىهاى Unified Messaging و Web Integration اجتنابناپذير مىباشد. |
منبع آمار فوق Theresa Vanlaeken مىباشد که شرکت سينکام در مجله Objective خود ارائه نموده است. |
همچنین مشاهده کنید
- دولت الکترونیکی (e-Government)
- نیازهای تجارت الکترونیکی
- قوانین حقوقی حاکم بر کسبوکار الکترونیکی (e-law)
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک (۳)
- ارتباط اشیاء تجاری توزیعشده براساس استاندارد CORBA
- مبادله الکترونیکی دادهها
- کارتهای اعتباری و بانکداری الکترونیکی
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک
- طراحی برنامه کاربردی براساس مدل کسب و کار
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک(۲)
- ارتباط اشیاء تجاری توزیعشده براساس استاندارد(2) CORBA
- مزیتهای تجارت الکترونیکی
- استانداردهای ایجاد اسناد در کسبوکار تجاری
- زیرساختهای لازم جهت تجارت الکترونیکی (Infrastructure)
- چالشهای کسب و کار
- معایب تجارت الکترونیکی
- کاربرد مؤسسات ذینفع در فرآیند خرید online
- ارتباط در تجارت الکترونیک
- مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
- چرخه ژنریک تجارت (Trade Cycle)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
خلیج فارس ایران مجلس شورای اسلامی آمریکا مجلس دولت حجاب شورای نگهبان دولت سیزدهم بودجه جمهوری اسلامی ایران مجلس یازدهم
شهرداری تهران هواشناسی تهران فضای مجازی شورای شهر قتل دستگیری پلیس شورای شهر تهران سیل وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
قیمت دلار ایران خودرو خودرو دلار قیمت خودرو بازار خودرو مالیات بانک مرکزی قیمت طلا مسکن سایپا تورم
تلویزیون سریال رسانه تئاتر موسیقی فیلم سینمای ایران بازیگر ازدواج سینما کتاب قرآن کریم
شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش انتخاب رشته باتری
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه اوکراین نوار غزه عراق ترکیه ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران فوتسال سپاهان بازی تراکتور باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک وحید شمسایی
اپل ایلان ماسک گوگل همراه اول آیفون تبلیغات ایرانسل ناسا فناوری سامسونگ ربات
مواد غذایی خواب قهوه سلامت روان پزشکی قانونی آلزایمر بارداری مالاریا دندانپزشکی