پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
من جاسوس هستم - I SPY
سال تولید : ۲۰۰۲
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ماریو کاسار، بتی تامس، جنو تاپینگ و اندرو واینا
کارگردان : تامس
فیلمنامهنویس : ماریان ویبرلی، کورمک ویبرلی، جی شریک و دیوید ران، برمبنای داستان ماریان ویبرلی و کورمک ویبرلی از شخصیتهائی خلق شده توسط دیوید فریدکین و مورتن فاین
فیلمبردار : آلیور وود
آهنگساز(موسیقی متن) : ریچارد گیبز و اکسزیبیت
هنرپیشگان : ادی مورفی، اوئن ویلسن، فامکه یانسن، مالکوم مکداول، گری کول، فیلم لوئیس، ویو لیکاک و کیت دالاس
نوع فیلم : رنگی، ۹۷ دقیقه
̎الکس اسکات̎ (ویلسن) مأمور امنیتی، مأموریت یافته سلاح باارزش و گرانقیمتی را که گم شده، بیابد: این سلاح، یک جت جنگی است که نه تنها از دید رادار بلکه از دید انسان نیز میتواند مخفی بماند. ̎اسکات̎ باخبر میشود که مأموری یاغی، جت را به ̎گاندراس̎ (مکداول)، قاچاقچی اسلحهٔ ثروتمند فروخته است. ̎اسکات̎ پس از آن که فرصت گیر انداختن ̎گاندراس̎ از کف میکدهد، نقشهٔ دیگری میکشد: ظاهراً ̎گاندراس̎ یکی از طرفداران پر و پا قرص مسابقات بوکس است و بنابراین، ̎اسکات̎ برای آنکه بتواند به درون تشکیلات او نفوذ کند، ̎کلی رابینسن̎ (مورفی)، یک قهرمان کهنهکار میانوزن را استخدام میکند که خودشیفتگیاش به همان اندازهٔ قابلیتهایش در درون رینگ است. ̎رابینسن̎ از فکر تجربهٔ جاسوسیاش به هیجان آمده ولی شخصیتهای ̎اسکات̎ و ̎رابینسن̎ حالت روغن و آب را دارد و پادرمیانیهای مأموران دیگر، ̎ریچل̎ (یانسن) و ̎کارلوس̎ (کول) نیز به خواباندن غائله کمکی نمیکند...
● من جاسوس هستم یکی دیگر از محصولات سینمائی است که براساس مجموعهای تلویزیونی (۱۹۶۵ ـ ۱۹۶۸) ساخته شده؛ ولی این یکی آن حالت جسورانه و اصیل مجموعه را که نقطهٔ عطفی در تاریخ تلویزیون به شمار میآمد، ندارد و صرفاً در پی طیف گستردهای از کمدیهای گذشتهٔ مورفی و ویلسن قرار میگیرد. تنها جذابیت فیلم، بده ـ بستانهای تند و تیز مورفی و ویلسن است که هر دو وقتی میدرخشند که یک ̎یار̎ داشته باشند. مجموعهٔ تلویزیونی من جاسوس هستم در دههٔ ۱۹۶۰ با بازیِ بیل کازبی و رابرت کالپ، انقلابی در مجموعههای تلویزیونی ایجاد کرد چون نخستین بار بود که یک زوج بازیگر سفید و سیاهپوست را کنار هم قرار میداد. نگرش مجموعه راحت و بیقید بود و کمدی را با صحنههای محکم اکشن در هم میآمیخت. بازسازی سینمائی آن مجموعه بهطور اجتنابناپذیری موانع قرن بیست و یکم را پیشرو دارد و باید اجباراً ضرباهنگ تندتری داشته باشد. اما به هر حال بهترین لحظات فیلم آنجا هستند که به ̎الکس اسکات̎ و ̎کلی رابینسن̎ اجازه داده شده تا به دوئلی کلامی بپردازند. بیحسوحالیِ فیلم به این خاطر است که نتوانسته از امکانات یک مجموعهٔ قدیمی به نفع خود استفاده کند. از آن گذشته برخی از تصمیمات سازندگان فیلم، عجیب و غلط بودهاند: ̎کلی̎ (شخصیت تنیسباز کالپ که جاسوس شده) اینجا سیاهپوست است و بوکسور، و در همان حال، ̎الکس̎ (شخصیت ̎پرینستنِ̎ خارجی) که آموزش جاسوسی دیده، برخلاف مجموعه سفیدپوست شده است. نکتهٔ مهم دیگر، غیبت ̎تم̎ اصلی موسیقی فراموشنشدنی و به شدت مدرن مجموعه است که مثل مأموریت: غیرممکن (۱۹۶۶ ـ ۱۹۷۳) یکی از بهترین موسیقیهای دورهاش بود.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب انتخابات دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی حجاب مجلس انتخابات مجلس
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی سلامت قوه قضاییه
گاز دولت مالیات خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا مسکن حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب تلویزیون کتاب محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال دفاع مقدس سینما تئاتر موسیقی رسانه ملی
دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا رفح روسیه حماس حمله به رفح نوار غزه ترکیه
فوتبال رئال مادرید استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر بازی ذوب آهن لیگ برتر ایران نساجی لیگ برتر فوتبال ایران
اینترنت تبلیغات اپل عیسی زارع پور سامسونگ ناسا گوگل آب مایکروسافت نوآوری
هندوانه آسم سنگ کلیه بیماران خاص کمردرد ناباروری بیمه سبزیجات اعتماد به نفس