شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
مجله ویستا
ژنرال - the general
سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : مرلین فیلمز
کارگردان : جان بورمن، برمبنای فیلمنامهای نوشته پل ویلیامز
فیلمنامهنویس : جان بورمن، برمبنای فیلمنامهای نوشته پل ویلیامز
فیلمبردار : سیموس دیسی
آهنگساز(موسیقی متن) : ریچی باکلی
هنرپیشگان : برندال گلیسن، ایدریان دانبار، جان وویت، شان مکگینت، ماریا دویل کندی، آنجلینا بال و تام مورفی.
نوع فیلم : سیاه و سفید و رنگی، ۱۲۵ دقیقه.
در محلهٔ فقیرنشین هالیفیلد در دابلین، آدمهای ناجور، آواره و محروم از حقوق اجتماعی زندگی میکنند. ̎مارتین کاهیل̎ (گلیسن) که در این محله بزرگ شده، محصول محیط پیرامونش است. او عمرش را با فریب دادن پلیس، مسخره کردن کلیسا و گول زدن آدمهای طبقه مرفه میگذراند، و نقشهٔ سرقتهای جسارتآمیز را میکشد. به همین دلیل، به او لقب ̎ژنرال̎ دادهاند. ̎مارتین̎ ترقی میکند و زندگی متوسطی را همراه با خانوادهاش پی میگیرد. اما مرتکب اشتباهی میشود و چند تابلوی نقاشی سرقت میکند، که تنها تابلوی در مالکیت خصوصی ̎ورمیر̎ (نقاش معروف هلندی) نیز جزو آنهاست. وقتی اعتراض و فشارهای عمومی و سیاسی بالا میگیرد، پلیس عملیات تجسس و مراقبت را آغاز میکند و نود پلیس تحت فراندهی ̎ندکنی̎ (وویت) بهطور تمام وقت برای این مأموریت تعیین میشوند. ̎ند کنی̎، با وجود ستایش و احترام خاصی که برای ̎مارتین کاهیل̎ قائل است، تصمیم دارد او را دستگیر کند. ̎کاهیل̎ و افرادش شب و روز تحت تعقیب و مراقبت پلیس هستند، اما کسی که سرانجام او را مییابد، نه پلیس که ارتش جمهوریخواه ایرلند است. ̎کاهیل̎، ارتش جمهوریخواه را روی دیگر سکه قدرت میداند و با آنان نیز همچون دیگر افراد صاحب مقام، مبارزه میکند. افراد ارتش جمهوریخواه در سال ۱۹۹۴ و در همان شبی که آتشبس اعلام شده، ̎مارتین کاهیل̎ را در خیابان هدف گلوله قرار میدهند و از پای در میآورند.
● فیلمنامه عالی و پر از ظرافت و شخصیتپردازی، کارگردانی درخشان یکی از بهترین فیلمسازان سه دههٔ اخیر در روزهای اوج، فیلمبرداری فوقالعاده دیسی و نقشآفرینی تماشائی گلیسن باعث شده تا ژنرال یکی از ماندگارترین ساختههای غیر آمریکائی اواخر دههٔ ۱۹۹۰ باشد. طنز تلخ و سیاهی که میان روابط سارقان و ارتباطەای خانوادگی ̎کاهیل̎ جاری است، در تقابل با واقعیت و خشونت اطراف تناقض کمنظیری دارد که نشان میدهد یک فیلمساز با تجربه چهطور میتواند از پس حفظ تعادل لحن فیلم بربیاید: ترکیب کمدیهای ایتالیائی و نوآرها و گنگسترهای هالیوود کار هر کسی نیست! سیاست و ارتش جمهوریخواه ایرلند محل روایت متمرکز بورمن نیست و دست و پا زدن ̎کاهیل̎ در فشارنیرنگ و دو دوزهبازی سیاسی بخشی از قاعدهٔ بازی است که باید به آن تن بدهد و بهایش را هم بپردازد؛ بهائی که این بار مرگ او است که بورمن در آغاز فیلم نشان تماشاگر میدهد و همهٔ آنچه در ادامه میبینیم، میتواند مرور سریع خاطرات ̎کاهیل̎ در ثانیههای آخر زندگی و پیش از رسیدن گلوله به مغزش باشد؛ جائی که در پایان در نمای آهسته، کودکی سرخوشانهاش را در کوچههای قدیمی فقیرنشین به یاد میآورد... و میمیرد. سارق مسلح و رهبر گروهی خلاف کار، نه نوشخواری میکند، نه سیگار میکشد، در عوض هر وقت فرصت کند برای بچههایش اسباببازی میدزدد. ریشهیابی و روانکاوی زمینههای شکلگیری و گسترش میل به جنایت و تبه کاری در سینمای این روزها نمونهٔ بهتری ندارد.
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : مرلین فیلمز
کارگردان : جان بورمن، برمبنای فیلمنامهای نوشته پل ویلیامز
فیلمنامهنویس : جان بورمن، برمبنای فیلمنامهای نوشته پل ویلیامز
فیلمبردار : سیموس دیسی
آهنگساز(موسیقی متن) : ریچی باکلی
هنرپیشگان : برندال گلیسن، ایدریان دانبار، جان وویت، شان مکگینت، ماریا دویل کندی، آنجلینا بال و تام مورفی.
نوع فیلم : سیاه و سفید و رنگی، ۱۲۵ دقیقه.
در محلهٔ فقیرنشین هالیفیلد در دابلین، آدمهای ناجور، آواره و محروم از حقوق اجتماعی زندگی میکنند. ̎مارتین کاهیل̎ (گلیسن) که در این محله بزرگ شده، محصول محیط پیرامونش است. او عمرش را با فریب دادن پلیس، مسخره کردن کلیسا و گول زدن آدمهای طبقه مرفه میگذراند، و نقشهٔ سرقتهای جسارتآمیز را میکشد. به همین دلیل، به او لقب ̎ژنرال̎ دادهاند. ̎مارتین̎ ترقی میکند و زندگی متوسطی را همراه با خانوادهاش پی میگیرد. اما مرتکب اشتباهی میشود و چند تابلوی نقاشی سرقت میکند، که تنها تابلوی در مالکیت خصوصی ̎ورمیر̎ (نقاش معروف هلندی) نیز جزو آنهاست. وقتی اعتراض و فشارهای عمومی و سیاسی بالا میگیرد، پلیس عملیات تجسس و مراقبت را آغاز میکند و نود پلیس تحت فراندهی ̎ندکنی̎ (وویت) بهطور تمام وقت برای این مأموریت تعیین میشوند. ̎ند کنی̎، با وجود ستایش و احترام خاصی که برای ̎مارتین کاهیل̎ قائل است، تصمیم دارد او را دستگیر کند. ̎کاهیل̎ و افرادش شب و روز تحت تعقیب و مراقبت پلیس هستند، اما کسی که سرانجام او را مییابد، نه پلیس که ارتش جمهوریخواه ایرلند است. ̎کاهیل̎، ارتش جمهوریخواه را روی دیگر سکه قدرت میداند و با آنان نیز همچون دیگر افراد صاحب مقام، مبارزه میکند. افراد ارتش جمهوریخواه در سال ۱۹۹۴ و در همان شبی که آتشبس اعلام شده، ̎مارتین کاهیل̎ را در خیابان هدف گلوله قرار میدهند و از پای در میآورند.
● فیلمنامه عالی و پر از ظرافت و شخصیتپردازی، کارگردانی درخشان یکی از بهترین فیلمسازان سه دههٔ اخیر در روزهای اوج، فیلمبرداری فوقالعاده دیسی و نقشآفرینی تماشائی گلیسن باعث شده تا ژنرال یکی از ماندگارترین ساختههای غیر آمریکائی اواخر دههٔ ۱۹۹۰ باشد. طنز تلخ و سیاهی که میان روابط سارقان و ارتباطەای خانوادگی ̎کاهیل̎ جاری است، در تقابل با واقعیت و خشونت اطراف تناقض کمنظیری دارد که نشان میدهد یک فیلمساز با تجربه چهطور میتواند از پس حفظ تعادل لحن فیلم بربیاید: ترکیب کمدیهای ایتالیائی و نوآرها و گنگسترهای هالیوود کار هر کسی نیست! سیاست و ارتش جمهوریخواه ایرلند محل روایت متمرکز بورمن نیست و دست و پا زدن ̎کاهیل̎ در فشارنیرنگ و دو دوزهبازی سیاسی بخشی از قاعدهٔ بازی است که باید به آن تن بدهد و بهایش را هم بپردازد؛ بهائی که این بار مرگ او است که بورمن در آغاز فیلم نشان تماشاگر میدهد و همهٔ آنچه در ادامه میبینیم، میتواند مرور سریع خاطرات ̎کاهیل̎ در ثانیههای آخر زندگی و پیش از رسیدن گلوله به مغزش باشد؛ جائی که در پایان در نمای آهسته، کودکی سرخوشانهاش را در کوچههای قدیمی فقیرنشین به یاد میآورد... و میمیرد. سارق مسلح و رهبر گروهی خلاف کار، نه نوشخواری میکند، نه سیگار میکشد، در عوض هر وقت فرصت کند برای بچههایش اسباببازی میدزدد. ریشهیابی و روانکاوی زمینههای شکلگیری و گسترش میل به جنایت و تبه کاری در سینمای این روزها نمونهٔ بهتری ندارد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم ایران مجلس مجلس دوازدهم ستاد انتخابات کشور رهبر انقلاب رئیس جمهور دولت سیزدهم دولت
تهران هواشناسی شهرداری تهران تعطیلی مدارس فضای مجازی هلال احمر پلیس قتل تصادف آموزش و پرورش آتش سوزی سلامت
قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار گاز خودرو مالیات نمایشگاه نفت بانک مرکزی نفت پالایش و پتروشیمی مسکن دلار
رضا عطاران نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینما سینمای ایران حضرت معصومه (س) مهران مدیری دفاع مقدس
فناوری
فلسطین رژیم صهیونیستی غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس سازمان ملل رفح اوکراین نوار غزه طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال سپاهان لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا باشگاه پرسپولیس بایرن مونیخ لیگ برتر ایران بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مغز اپل ناسا گوگل فیبرنوری ایلان ماسک سامسونگ
سازمان غذا و دارو ورزش کودکان فشار خون توت فرنگی آسم حیوانات کبد چرب