پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
چشم ناظر - EYE OF THE BEHOLDER
سال تولید : ۱۹۹۹
کشور تولیدکننده : کانادا، انگلستان، آمریکا، استرالیا
محصول : تونی اسمیت، نیکلاس کلرمانت و آل کلارک
کارگردان : استیون الیوت
فیلمنامهنویس : استیون الیوت، بر مبنای رمانی نوشتهٔ مارک بم
فیلمبردار : گای دوفوکس
آهنگساز(موسیقی متن) : ماریوس د وریس
هنرپیشگان : اشلی جاد، اوان مکگرهگور، پاتریک برگین، کیدیلانگ، جیسن پریستلی و ژنهویو بوژو
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۰ دقیقه
̎چشم̎ (مک گرهگور)، مأمور مخفی انگلیسی، به پیشرفتهترین و مدرنترین ابزارهای مقابله با خطاکاران مجهز است و ̎هیلاری̎ (لانگ)، همکار پر تلاشش نیز در این زمینه کمکش میکند. تازهترین مأموریت ̎چشم̎، یک برنامهٔ مراقبتی است ـ پسر یکی از سیاستمداران شناخته شده مقدار متنابهی پول صرف فردی کرده و آنان میخوانند بدانند این فرد کیست و برای چه این پول هزینه شده است. با کمی پیگیری معلوم میشود که فرد مرموزی که پول بهدستش رسیده، زنی به نام ̎جوآنا̎ (جاد) است، ولی ماجراها وقتی پیچیدهتر میشوند که ̎چشم̎ دورادور̎ شاهد کشتهشدن پسر سیاستمدار بهٔست ̎جوآنا̎ست. قاعدتاً انتظار میرود که ̎چشم̎ از راه میانبر استفاده کند و زن را به پشت میلههای زندان بیندازد ولی خود او از وقتی همسرش ترکش کرده، ارتباطش با دخترش نیز قطع شده است؛ ̎جوآنا̎ او را به یاد دخترش میاندازد و آنقدر مجذوب شخصیت ̎جوآنا̎ شده که نمیتواند او را بهدست عدالت بسپارد. ̎چشم̎ از آن پس بهگونهای دیوانهوارتر ̎جوآنا̎ را تعقیب میکند و پی میبرد که او ضمناً با مردی نابینا (برگین) سر و سری دارد و به خاطر آنکه در کودکی توسط پدرش رها شده، از لحاظ روحی و احساسی نیز با مشکلاتی دست به گریبان است...
● الیوت استرالیائی که هنوز بیشتر با کمدی جسورانهٔ ماجراهای پریسیلا، ملکهٔ صحرا (۱۹۹۴) شناخته میشود، در این فیلمش با استفاده از مایهٔ ̎چشمچرانی̎ به آلفرد هیچکاک ادای دین میکند (در فیلم حتی یک صحنهٔ برج ناقوس به یاد سرگیجه، ۱۹۵۷، گنجانده شده است). مبنای کار الیوت رماننوآر پست مدرن بم است که پیش از این نیز توسط کلود میلر (راهپیمائی کشنده، ۱۹۸۳) به فیلم درآمده است. نسخهٔ الیوت، پیش از هر چیز، بهدلیل انتخاب نادرست بازیگران اصلی آسیب دیده است. اینجا مکگرهگور برای نقش خود زیادی جوان است و اصلاً بد بازی میکند (مایهٔ عبرت کسانیکه تصور میکردند او در فیلم قبلی خود، جنگهای ستارهای: اپیزود یک ـ تهدید شبح جرج لوکاس، ۱۹۹۹، بدترین بازی کارنامهاش را ارائه داده است). جاد نیز در نقش خود بیشتر یک مانکن قاتل جلوه میکند تا یک زن خلافکار ̎مارنی̎وار. با اینهمه، امتیاز الیوت در قابلیتهای ̎میزانسن̎ دادن او است که نشان میدهد میتواند وارث خلف فیلمسازانی مثل داریو آرجنتو و برایان د پالما باشد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب انتخابات دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی حجاب مجلس انتخابات مجلس
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی سلامت قوه قضاییه
گاز دولت مالیات خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا مسکن حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب تلویزیون کتاب محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال دفاع مقدس سینما تئاتر موسیقی رسانه ملی
دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا رفح روسیه حماس حمله به رفح نوار غزه ترکیه
فوتبال رئال مادرید استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر بازی ذوب آهن لیگ برتر ایران نساجی لیگ برتر فوتبال ایران
اینترنت تبلیغات اپل عیسی زارع پور سامسونگ ناسا گوگل آب مایکروسافت نوآوری
هندوانه آسم سنگ کلیه بیماران خاص کمردرد ناباروری بیمه سبزیجات اعتماد به نفس