سه شنبه, ۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 28 May, 2024
مجله ویستا
سرچشمههای کلاسیک در تئاتر توفیقالحکیم
تاریخ نشر : ۸۴۰۷۱۹
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۳۴۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۷۱-۹۶۵-۴
رده دیویی : ۸۹۳.۷۳۶
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : عثمان - احمد
مترجم : غریفی - احمد
کتاب حاضر دربردارندهی نقد سه نمایشنامه از توفیق الحکیم ـ نویسندهی مصری تبار ـ است با عناوین 'بجمالیون'، 'اوریپ شهریار' و 'پراکسا و مشکل حکومت'، با اشاره به تاثیرپذیری نویسنده از میراث فرهنگی یونان برای نمونه نگارنده خاطرنشان میسازد: 'در نمایش نامهی 'اوریپ شهریار'، هدف نویسنده این بود که یونان را با ادبیات عرب پیوند زند که در کسب این تلاش بسیار موفق بود، اما از طرفی، بعد شخصیت اسطورهای این قهرمان را ویران کرد بدون این که بتواند جایگزینی مناسب برای آن بیابد'. به نظر نگارنده نمایشنامهی 'بجمالیون' از دو نمایشنامهی دیگر مهمتر است و برای آن سه محور در نظر میگیرد: 'محور اول، بعد اسطورهای آن است که در برخورد اول خود را بر نمایشنامه تحمیل میکند. محور دوم شکل دراماتیک آن است که نویسنده برای نمایش فضایابی که ذهن او را به خود مشغول کرده و او را به نوشتن واداشته است و در آن تعبیری اسطورهای یافته است. محور سوم، قضایایی است که حول این قضایا یا به سخنی دیگر، مضمون نمایشنامه میچرخد... هنگامی که نمایش نامهی 'بجمالیون' را با 'اودیپ شهریار' و 'پراکسا' مقایسه میکنیم، نیروی خلاقهی نویسنده را پرنشاطتر و پربارتر میبینیم...'.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۳۴۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۷۱-۹۶۵-۴
رده دیویی : ۸۹۳.۷۳۶
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : عثمان - احمد
مترجم : غریفی - احمد
کتاب حاضر دربردارندهی نقد سه نمایشنامه از توفیق الحکیم ـ نویسندهی مصری تبار ـ است با عناوین 'بجمالیون'، 'اوریپ شهریار' و 'پراکسا و مشکل حکومت'، با اشاره به تاثیرپذیری نویسنده از میراث فرهنگی یونان برای نمونه نگارنده خاطرنشان میسازد: 'در نمایش نامهی 'اوریپ شهریار'، هدف نویسنده این بود که یونان را با ادبیات عرب پیوند زند که در کسب این تلاش بسیار موفق بود، اما از طرفی، بعد شخصیت اسطورهای این قهرمان را ویران کرد بدون این که بتواند جایگزینی مناسب برای آن بیابد'. به نظر نگارنده نمایشنامهی 'بجمالیون' از دو نمایشنامهی دیگر مهمتر است و برای آن سه محور در نظر میگیرد: 'محور اول، بعد اسطورهای آن است که در برخورد اول خود را بر نمایشنامه تحمیل میکند. محور دوم شکل دراماتیک آن است که نویسنده برای نمایش فضایابی که ذهن او را به خود مشغول کرده و او را به نوشتن واداشته است و در آن تعبیری اسطورهای یافته است. محور سوم، قضایایی است که حول این قضایا یا به سخنی دیگر، مضمون نمایشنامه میچرخد... هنگامی که نمایش نامهی 'بجمالیون' را با 'اودیپ شهریار' و 'پراکسا' مقایسه میکنیم، نیروی خلاقهی نویسنده را پرنشاطتر و پربارتر میبینیم...'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری ایران انتخابات مجلس سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی شهدای خدمت رئیسی انتخابات ریاست جمهوری 1403
هواشناسی قتل سرقت تهران افزایش حقوق بازنشستگان سازمان هواشناسی شهرداری تهران دستگیری پلیس وزارت بهداشت فضای مجازی آتش سوزی
حقوق بازنشستگان قیمت دلار خودرو دولت سیزدهم بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت طلا مسکن بازار خودرو بورس تورم بازنشستگان
تلویزیون بازیگر تالار وحدت سینما رسانه ملی موسیقی سینمای ایران سریال قرآن کریم
اینترنت دانشگاه آزاد اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانش بنیان
اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه روسیه آمریکا حماس رفح نوار غزه چین ترکیه
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر لیگ برتر ایران مهدی طارمی جواد نکونام تیم ملی والیبال ایران بازی استقلال خوزستان والیبال بارسلونا
هوش مصنوعی سامسونگ ایلان ماسک اپل اینستاگرام روزنامه گوگل شرکت های دانش بنیان واتساپ
رژیم غذایی کاهش وزن تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو افسردگی استرس سکته مغزی نمک