جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا


نقش مربیان و معلمان مدارس در پیشگیری و درمان کودک‌آزاری و غفلت از کودکان


نقش مربیان و معلمان مدارس در پیشگیری و درمان کودک‌آزاری و غفلت از کودکان
نویسنده : برودهرست - دایان
مترجم : محمدخانی - شهرام
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۰۳/۲۸
رده دیویی : ۳۶۱.۷۱
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۲۸
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۱۵۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۵۵۸۵-۴۴-۹

این کتاب در شش فصل تدوین شده است .نگارنده در فصل نخست تعریفی از کودک آزاری و علل جامعه شناختی و روان شناختی آن به دست می‌دهد .در فصل دوم از امکانات و توانایی‌های مربیان و معلمان در شناسایی, درمان و پیش‌گیری از کودک آزاری سخن به میان آمده و در فصل سوم شرحی از روش‌های شناسایی کودک آزاری و غفلت در مدرسه به دست داده می‌شود .در فصل چهارم قوانینی معرفی شده‌اند که بر طبق آنها افرادی که با کودکان سر و کار دارند ملزم به گزارش دهی موارد کودک آزاری و غفلت احتمالی هستند .در این فصل همچنین فرآیند و نحوه گزارش دهی نیز بیان می‌شود .در فصل پنجم وظایف و اقدامات مدارس پس از گزارش دهی کودک آزاری و غفلت از کودکان تشریح شده و فصل پایانی حاوی رهنمودها و برنامه‌هایی در خصوص پیش‌گیری از کودک آزاری و غفلت از کودکان است .