یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

مدیریت منابع انسانی در مشاغل متوسط و کوچک


مدیریت منابع انسانی در مشاغل متوسط و کوچک
برای ایجاد انگیزش در بین کارکنان و به عمل درآوردن بالاترین توان آنان در انجام کارها باید به مسائلی فراتر از عوامل مالی بیندیشید. لازم به ذکر است که شما به عنوان صاحب کار یا کارفرما خواستار کارکنانی وفادار، سخت کوش و با روحیه ای عالی هستید. اما آیا واقعاً دسترسی به چنین منظوری امکان پذیر بوده و راه های رسیدن به چنین هدفی چگونه است. بد نیست به فهرست زیر و توضیحاتی که در مورد آنها ارائه شده است نگاهی بیندازید و با کمی تامل به تطابق مفهوم آنها با محیط کار خود بپردازید و شاهد نتایج آن باشید: ¦ برای ارتباط با کارکنان خود از چه مدلی استفاده می کنید. شاید فکر کنید ارتباط با کارکنان دون شأن مدیر است که در این صورت به شما توصیه می شود اوقات خود را تلف نکنید و از خواندن بقیه این مطلب صرف نظر فرمایید. اما به شما هشدار داده می شود که با چنین تفکری از یکی از شرکای سه گانه خود غفلت ورزیده اید و دیر یا زود تاوان این سهل انگاری را خواهید پرداخت. شرکای سه گانه هر کسب و کار که بر سر سفره آن می نشینند و از آن سود می برند عبارتند از سهامداران، کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان. چنانچه هر یک از سه راس این مثلث منافع خود را در ادامه فعالیت سازمان به صورت محسوس دریافت نکنند، تداوم فعالیت کسب و کار با بحران مواجه خواهد شد. عدم اطلاع از تامین یافتن این منافع و عدم حصول رضایت این سه شریک استراتژی در هر کسب و کار می تواند نتیجه پیروی از یک مدل ارتباطی یک سویه باشد. بنابراین بسیار بدیهی است که برای کسب اطلاع از کم و کیف و رضایت یا ناراضی بودن هر یک از عوامل تشکیل دهنده این تیم و اکوسیستم کاری، باید از بهترین و اثربخش ترین مدل ارتباطی بهره برد. *کارشناس مشاغل کوچک
منبع : روزنامه سرمایه


همچنین مشاهده کنید