شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

روابط عمومی‌ می‌تواند حس سهیم بودن در سرنوشت سازمان را به کارمندان القا کند


روابط عمومی‌ می‌تواند حس سهیم بودن در سرنوشت سازمان را به کارمندان القا کند
یکی از چالش‌های اساسی مدیران و سازمان‌ها در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز روابط عمومی‌الکترونیکی، چالش‌هایی است که آن‌ها در مواجه با کارمندان پیش رو دارند. کارمندانی که به شیوه‌های سنتی عادت کرده‌اند و اکنون باید خود را با روش‌ها و ابزارهای جدیدی هماهنگ سازند.
هر روش و ابزار جدیدی با خود فرهنگ و نیازهای جدیدی به همراه دارد و برای مثمرثمر واقع شدن، در جریان اهداف و برنامه‌های سازمان ضروری است که فرهنگ برخورد و استفاده مناسب از تکنولوژی‌های جدید در میان کارمندان گسترش یابد، این کار از طریق آموزش‌های متناوبی صورت می‌گیرد که فراخور زمان به کارمندان ارایه می‌شود.
تمام این کارها به دلیل نقش جدیدی است که انسان و فناوری به عنوان مکمل یکدیگر پیدا کرده‌اند. گسترش فرهنگ تکنولوژی‌پذیری در میان کارمندان روابط عمومی‌ باعث تعالی جایگاه سازمان در میان مردم شده و ذهنیت مثبتی از سازمان در آن‌ها بر جای می‌گذارد.
کارمندان روابط عمومی ‌الکترونیکی در پاسخگویی به نامه‌های الکترونیکی، نمابر‌ها، تلفن‌ها، اطلاع‌رسانی از طریق سایت سازمان و غیره نهایت سرعت و دقت را به خرج خواهند داد تا مراجعه کننده تمامی ‌اطلاعات مورد نظرش را به دست آورد.
در اختیار داشتن کارمندان علاقه‌مند و حرفه‌یی می‌تواند شما را در بهره‌برداری از قوه خلاقیت آن‌ها یاری دهد. کارمندان به عنوان گروه بزرگی از مخاطبان روابط عمومی‌ شناخته می‌شوند که تعامل با آنها از دو جنبه برای سازمان منفعت دارد. یکی تاثیر بر روند ارتباطی و افزایش آگاهی کارمندان نسبت به سازمان و افزایش علاقه و تعهد کاری آن‌هاست و دیگری بهینه‌سازی روند ارتباط و خدمات‌رسانی به مشتریان و مخاطبان خارج از سازمان است. روابط عمومی‌ خوب می‌تواند باعث شکل‌گیری شخصیت و وجهه کاری، افزایش دانش و تجربه کاری، تقویت روحیه همکاری در میان کارمندان شود.
روابط عمومی‌ می‌تواند حس واقعی سهیم بودن کارمندان در سرنوشت سازمان را به آنها القا کند، چراکه کارمندان باید بدانند در سازمان‌شان چه می‌گذرد. بنابراین روابط عمومی‌ وظیفه دارد اطلاعات لازم و موثر در روند کار هر یک از کارمندان را شناسایی کند و از طریق فناوری‌ها و امکانات موجود به آن‌ها برساند.
رمز موفقیت در برقراری ارتباط اثربخش با کارمندان، ایجاد کانال‌های ارتباطی دو جانبه میان مدیران و آنهاست. در سازمان‌هایی که صندوق‌های ارتباط مستقیم با مدیر نصب می‌شود، نمی‌توان امیدی به موفقیت و اثربخشی روابط عمومی‌ داشت.
کارمندان سرمایه‌ها و منابع سازمان به شمار می‌روند و مدیران باهوش سعی می‌کنند از این منابع حداکثر استفاده را بکنند. همچنین آن‌ها به منافع حاصل از به اشتراک گذاردن اطلاعات آگاهند و بنابراین سعی می‌کنند با استفاده از فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمینه ایجاد ارتباط دو طرفه بین خود و کارمندانشان را به وجود آورند تا از این طریق بتوانند اهداف زیر را پوشش دهند.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید