شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
مجله ویستا
آماده تغییر: چالشهای پیوسته صنایع خودروسازی در سده بیستم
تاریخ نشر : ۸۴۱۱۰۴
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۹۸۹-۵۷-۱
رده دیویی : ۳۳۸.۴۷۶۲۹۲۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رحلی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : امینی - امیرهوشنگ
در کتاب عنوان شده است که 'صنعت خودروسازی، سالانه نزدیک به 60 میلیون خودروی سبک و سنگین تولید میکند... صنعت خودروسازی حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورهای ثروتمند را به خود اختصاص دهد. اما این صنعت که در سدهی بیستم، پیشگام سایر صنایع بود و بسیاری از طوفانهای سدهی بیستم را پشتسر گذاشته است، هماکنون 100 ساله شده و با مشکلات و چالشهای بسیار دست به گریبان است. میانگین تفاوت سود خودروسازی از 20 درصد در سالهای دهه 1920، که سالهای جوانی و نوپایی صنعت خودروسازی به حساب میآید، به 10 درصد در سالهای دههی 1960، و کمتر از 5 درصد در حال حاضر کاهش یافته است. هماکنون، بسیاری از شرکتهای بزرگ خودروسازی در معرض ضرردهی قرار دارند. با وجود اهمیت فراوان صنعت خودرو در نظامهای نوین اقتصادی، این صنعت از بازارهای سرمایه، ناپدید شده است'. بر این اساس، چالشهای پیوستهی صنایع خودروسازی در سدهی بیستم بررسی گردیده خاطرنشان میشود: 'روند کنونی و شکل کلی این صنعت در آینده نیز تا حد زیادی شبیه شکل کنونیاش خواهد بود... لذا شرکتهای خودروسازی قدیمی باید برای سودآوری درآمدزایی بیشتر در پی تجدید قوا و بازسازی خود برآیند نه این که فقط به سهم بازار بیندیشند، در غیر این صورت رقبای جدید و تازهنفس آنها خواهند توانست با استفاده از مزیتهای فنآوری گوی سبقت را از آنها بربایند'.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۹۸۹-۵۷-۱
رده دیویی : ۳۳۸.۴۷۶۲۹۲۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رحلی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : امینی - امیرهوشنگ
در کتاب عنوان شده است که 'صنعت خودروسازی، سالانه نزدیک به 60 میلیون خودروی سبک و سنگین تولید میکند... صنعت خودروسازی حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورهای ثروتمند را به خود اختصاص دهد. اما این صنعت که در سدهی بیستم، پیشگام سایر صنایع بود و بسیاری از طوفانهای سدهی بیستم را پشتسر گذاشته است، هماکنون 100 ساله شده و با مشکلات و چالشهای بسیار دست به گریبان است. میانگین تفاوت سود خودروسازی از 20 درصد در سالهای دهه 1920، که سالهای جوانی و نوپایی صنعت خودروسازی به حساب میآید، به 10 درصد در سالهای دههی 1960، و کمتر از 5 درصد در حال حاضر کاهش یافته است. هماکنون، بسیاری از شرکتهای بزرگ خودروسازی در معرض ضرردهی قرار دارند. با وجود اهمیت فراوان صنعت خودرو در نظامهای نوین اقتصادی، این صنعت از بازارهای سرمایه، ناپدید شده است'. بر این اساس، چالشهای پیوستهی صنایع خودروسازی در سدهی بیستم بررسی گردیده خاطرنشان میشود: 'روند کنونی و شکل کلی این صنعت در آینده نیز تا حد زیادی شبیه شکل کنونیاش خواهد بود... لذا شرکتهای خودروسازی قدیمی باید برای سودآوری درآمدزایی بیشتر در پی تجدید قوا و بازسازی خود برآیند نه این که فقط به سهم بازار بیندیشند، در غیر این صورت رقبای جدید و تازهنفس آنها خواهند توانست با استفاده از مزیتهای فنآوری گوی سبقت را از آنها بربایند'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس انتخابات ایران مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم مجلس دوازدهم مجلس ستاد انتخابات کشور رئیس جمهور رهبر انقلاب دولت دولت سیزدهم
تهران هواشناسی سیل شهرداری تهران تعطیلی مدارس سازمان هواشناسی فضای مجازی پلیس بارش باران قتل آموزش و پرورش ازدواج
قیمت دلار بورس خودرو گاز قیمت خودرو بانک مرکزی نمایشگاه نفت مالیات ایران خودرو پالایش و پتروشیمی بازار خودرو دلار
نمایشگاه کتاب کتاب تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران سینما رضا عطاران دفاع مقدس سریال حضرت معصومه (س) مهران مدیری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
فناوری
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه سازمان ملل حماس رفح اوکراین نوار غزه ترکیه جو بایدن
پرسپولیس فوتبال استقلال رئال مادرید لیگ برتر سپاهان لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ بازی
هوش مصنوعی تاکسی پرنده مایکروسافت ایلان ماسک ناسا اپل فیبرنوری گوگل نخبگان
روانشناسی چاقی زیبایی توت فرنگی آسم زوال عقل سیستم ایمنی