جمعه, ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 10 May, 2024
مجله ویستا
نسل جدید لانچیا
این موتور ۴/۱ لیتری در دو گونه در دسترس است. گونه اسپرتی تر می تواند در دور موتور ۵۵۰۰ ; ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند در حالی که موتور دیگر ۱۲۰ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۰۰۰ تولید می نماید. حداکثر گشتاور هر دو موتور ۲۰۶ نیوتون متر می باشد که در موتور اول در دور موتور ۲۲۵۰ و در موتور دوم در دور موتور ۱۷۵۰ به دست می آید. این موتور بسیار قابل اطمینان است چرا که گونه پروتوتایپ این خودرو ۱۰۰هزار کیلومتر آزمایش را پشت سر گذاشته است. همچنین هزار ساعت زمان در بخش آزمایش های استاتیکی و دینامیکی صرف شده تا تمامی عیب های احتمالی شناسایی و برطرف گردد. بازدید دوره ای این موتور در کیلومتر ۳۰ هزار صورت می گیرد بدون آن که زمان چندانی برای آن صرف گردد. مرکز کنترل کامپیوتری موتور تمامی رویدادها را بر اساس الگوریتم ریاضی در اختیار خود دارد. این سیستم بدون هیچ گونه تماس مکانیکی اعمال موتور را زیر نظر می گیرد و به همین علت واکنش پدال گاز به فرامین راننده بسیار سریع است. یکی دیگر از اعضای خانواده موتورهای دلتا موتور ۸/۱ لیتری توین توربوجت است. برای افزایش بازدهی موتور سیستم تزریق سوخت مستقیم ; توربوشارژر و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (هم برای سوپاپ ورودی و هم برای سوپاپ خروجی) در نظر گرفته شده است.
تزریق مستقیم سوخت در عین افزایش قدرت موتور باعث کاهش مصرف سوخت نیز می گردد. استفاده از توربوشارژر نیز باعث افزایش گشتاور موتور می شود. سیستم متغیر زمان بندی سوپاپ ها نیز باعث کاهش مواد آلاینده و در نتیجه پاس کردن استاندارد یورو ۵ می گردد. ترکیب این موتور با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک رانندگی روان و لذت بخشی را فراهم می کند که ویژگی اسپرت بودن و راحتی را به طور یک جا داراست.لانچیا دلتا قابلیت عرضه با موتور ۶/۱ لیتری مولتی جت را نیز داراست. این موتور ۱۶ سوپاپه توسط FPT طراحی و ساخته شده و عضو خانواده ای است که اعضای دیگر آن موتورهای ۳/،۱ ۹/۱ و ۴/۲ لیتری دیزل هستند. موتور ۶/۱ لیتری مولتی جت از آلودگی بسیار پایینی برخوردار است و می تواند استاندارد یورو ۵ را پوشش دهد. این موتوردر مقایسه با موتور ۹/۱ لیتری مولتی جت که آن نیز ۱۲۰ اسب بخار نیرو تولید می کند ۲۵ درصد گشتاور بیشتری تولید می نماید (۳۰۰ نیوتون متر در دور موتور ۱۵۰۰) و میزان مصرف سوخت آن نیز ۸ درصد کمتر است. بازدهی بالای این موتور سبب می شود که علاوه بر تولید قدرت و گشتاور مناسب از مصرف سوخت پایینی نیز برخوردار باشد و نسبت به انواع بزرگتر کم هزینه تر گردد. به دست آمدن گشتاور در دورهای پایین سبب شده تا شتاب و سرعت این خودرو به یکی از بهترین ها در این کلاس تبدیل شود که لانچیا دلتا با این موتور برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر از حالت سکون به ۷/۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز برابر ۱۹۴ کیلومتر در ساعت می باشد. نصب فیلترهای مخصوص کاهنده ذرات معلق ; و سیستم EGR (سیستم بازگرداننده ی گازهای نسوخته به محفظه احتراق) که با توجه به دمای موتور و جریان گاز درون سیلندر عمل می کند ; از مصرف سوخت و گازهای آلاینده کاسته است. لانچیا دلتا با این موتور اولین سرویس خود را در کیلومتر ۳۵۰۰۰ تجربه می کند که ۲۵درصد از هزینه ها می کاهد.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رئیس جمهور انتخابات رئیسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی دولت سید ابراهیم رئیسی انتخابات مجلس رافائل گروسی مجلس سیدابراهیم رئیسی
پلیس آتش سوزی گروگانگیری هواشناسی تهران قتل شهرداری تهران فضای مجازی سیل بارش باران آموزش و پرورش سلامت
گاز نفت هوش مصنوعی نمایشگاه نفت قیمت طلا قیمت دلار پالایش و پتروشیمی خودرو قیمت خودرو مالیات مسکن حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینمای ایران زندان سریال حضرت معصومه (س) محمدمهدی اسماعیلی سینما دفاع مقدس تئاتر
رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه حماس جنگ غزه رفح حمله به رفح نوار غزه اوکراین چین مصر ولادیمیر پوتین
فوتبال استقلال رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس پرسپولیس ذوب آهن دورتموند
فناوری فیبرنوری ناسا اپل ایلان ماسک آب سامسونگ گوگل پارک فناوری پردیس
تخم مرغ آسم روغن زیتون هندوانه بیماران خاص کبد چرب ناباروری