دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا


اخلاق رسانه‌ها


اخلاق رسانه‌ها
نویسنده : محمدی - مجید
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۷۹/۱۰/۰۵
رده دیویی : ۳۰۲.۲۳
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۶۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۲۳۵-۱۷-۴

در این کتاب مقوله اخلاق و نقش و جایگاه آن در رسانه‌ها از زوایای مختلف بررسی و تبین می‌شود .مولف کوشیده است نشان دهد که رسانه‌ها نمی‌توانند معلم اخلاق باشند ولی می‌توانند اصول اخلاقی را رعایت کنند این اصول ممکن است در قالب آیین‌نامه یا قانون تدوین شود با تدوین آن به شکل قانونی میسر نباشد .اما به هر روی این امر نافی‌التزام به رعایت آن نخواهد بود .کتاب با این موضوعات تدوین شده است : 'اخلاق رسانه‌ها', 'سرگرمی و اخلاقی', 'وقاحت نگاری', 'اطلاع‌رسانی و اخلاق', 'مشکلات اخلاقی در تبلیغات تلویزیونی', 'بهداشت روانی و اخلاق رسانه‌ای', 'ژورنالیسم حرفه‌ای و اخلاق', 'کودک تبلی‌ غ تجاری و اخلاق', 'سیما و اخلاق', 'خشونت رسانه‌ای', 'اخلاق رسانه‌ای و زیبایی‌شناسی نوین', 'بررسی رفتار تلویزیون دولتی ایران از چشم‌انداز اخلاق', 'رسانه بی مسئولیت فرا قانون و غیر عرفی :پخش گزارش کنفرانس برلین .'


همچنین مشاهده کنید